iap Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 er det noken så skal ha lys tenning under vielsen? lure litt på korleis dåken har tenkt å gjer det?
Gjest Pysepus Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Vi skal iallfall spørre presten om vi kan ha det Tenkte at fadderne til kjære og noen av mine tanter skal tenne lys mens noen leser en bønn for oss (f.eks. presten)
Malama Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Vi hadde det. Kirka vi gifta oss i hadde akkurat fått en ny sånn lysestake som sto fremme i kirka. Da vi var der tideligere hadde de en ved utgangen, og vi hadde muligheten til å velge å stoppe der og tenne t lys på vei ut, men nå hadde de altså fått en fremme. den var helt ny, så da vi var på generalprøve så fant presten ut av hvordan det kunne gjøres, de hadde ikke prøvd det før, men vi gjorde det altså slik: Når selve vigselsritualet var over, gikk min forlover ned de to trappetrinnene, tente et lys, før hun gikk opp og hjalp meg å legge til kjolen når jeg skulle sette meg ned igjen, med min nybakte ektemann ved min side. Så satte hun seg på sin "nye" plass sammen med den andre forloveren. Det var en fin handling syntes vi, og det ble knyttet direkte til vigselen når det ble gjort på den måten.
2009 brud Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Vi skal ha lystenning:) min mor og svigermor skal tenne et lys begge to, og når jeg og min kjære er rette ektefolk skal vi ned å ta de to lysene og tenne et felles lys. Dette for å symbolisere at det er to familier som blir en:) gleder meg veldig til dette:) er veldig fint:)
Tweak Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har en liten plan om min fremtidige vielse... Siden jeg mistet min far for ikke så veldig lenge siden, så har jeg ikke han til å føre meg opp kirkegulvet. Men i kirken vår så står det en sånn sak til å tenne lys på midtveien. Så i stedet for å ha noen som følger meg, så vil jeg gå alene fram til denne, stoppe opp og tenne et lys for min far. Mens jeg gjør det skal min tilkomne mann komme ned og "hente" meg, så går vi sammen fram. Mulig vi stopper opp på veien ut og tenner et lys sammen, altså ett lys i begges hender. Synes det er en fin måte å inkludere min far i seremonien.
Sommerfugl76 Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har en liten plan om min fremtidige vielse... Siden jeg mistet min far for ikke så veldig lenge siden, så har jeg ikke han til å føre meg opp kirkegulvet. Men i kirken vår så står det en sånn sak til å tenne lys på midtveien. Så i stedet for å ha noen som følger meg, så vil jeg gå alene fram til denne, stoppe opp og tenne et lys for min far. Mens jeg gjør det skal min tilkomne mann komme ned og "hente" meg, så går vi sammen fram. Mulig vi stopper opp på veien ut og tenner et lys sammen, altså ett lys i begges hender. Synes det er en fin måte å inkludere min far i seremonien. Det hørtes veldig fint ut. Jeg ble rørt av å lese det. Vi har en stor lysestake i kirken med et stort lys i midten og mange små i en sirkel rundt. Vi tenkte at vi tenner to av lysene og at de andre gjestene tenner alle lysene i sirkelen mens det spilles på piano eller orgel i bakgrunnen. Høres det fint eller dumt ut?
Tweak Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 Det hørtes veldig fint ut. Jeg ble rørt av å lese det. Vi har en stor lysestake i kirken med et stort lys i midten og mange små i en sirkel rundt. Vi tenkte at vi tenner to av lysene og at de andre gjestene tenner alle lysene i sirkelen mens det spilles på piano eller orgel i bakgrunnen. Høres det fint eller dumt ut? Hyggelig at du syntes det vil bli fint! Jeg har ikke sagt noe om planen min til noen andre enda... Kan snakke bryllup med min venninne, men har ikke nevnt dette. Skal være min(vår) lille hemmelighet. :-) Tror det kan bli en fin stemning med slik lystenning som du beskriver. Men gi lystenning som oppgave til bestemte personer, slik at det ikke blir "kamp" om å få tenne :-) Hva om dere tenner et lys sammen? Som for å vise at dere er ett? Eller dere kan tenne hvert deres lys, og så bruke lysene deres til å tenne et tredje lys, slik at det kan stå for to individer som går sammen og blir noe mer, uten å utslette individene. Fint blir det nok uansett!
Sympatia Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Vi skal ha lystenning:) min mor og svigermor skal tenne et lys begge to, og når jeg og min kjære er rette ektefolk skal vi ned å ta de to lysene og tenne et felles lys. Dette for å symbolisere at det er to familier som blir en:) gleder meg veldig til dette:) er veldig fint:) Akkurat det der vi tenker på å gjøre også. Men det er en stor globe dette da med plass til mange lys....så litt usikker ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå