Kristin Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Vi skal til Roma i august. Leter etter et billig og bra hotell i området rundt Trevifontenen- Spansketrappen. Er det noen som har noen tips, råd for det området?
Leone Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 (endret) Hei! Vi bodde på Marcella Royal hotell i mars dette år og var veldig fornøyd. Tok 10-15min å gå ned til spansketrappen/Trevi-fontenen da, men synes det var helt greit. Var mye å se på veien av fontener og kirker, og når man først er der nede er det kort vei til det meste. http://www.marcellaroyalhotel.com/ Gode bussforbindelser fra paralellgata til hotellet også, kom oss hurtig og greit til Collosseum, Vatikanet og shoppegata med de ulike bussene som gikk fra denne gata. Bussbilletten kosta 1 euro og kunne kjøpes på hotellet blant annet. Men skal du ha veldig billig hotell er det nok ikke noe å satse på. Vi betalte 1200kr natta for to sånn ca, med frokost. Hotellet hadde en fin takterasse hvor man kunne nyte frokost og middag (men middag testet vi ikke ut). Stille og rolig strøk var det også. Og kort vei til Termini-stasjonen. Roma er en herlig by så gled deg! Men vær oppmerksom på at det kan være veldig varmt der i august og at endel restauranter/butikker kan være stengt pga at romerne har ferie og "rømmer" byen i august. Har ikke opplevd det selv, men har lest det i diverse reisehåndbøker og på nett. Det var noe av grunnen til at vi la turen dit i mars istedet. Men Roma er en stor by, så er nok ikke sånn at ALT stenger i augustmåned. men kanskje det blir de mest turiststedene som holder åpent og ikke de mer små lokale stedene. Lykke til med hotellvalg! Anbefaler også www.tripadvisor.com ifht å sjekke om hotellet har god omtale. Og så er www.venere.com gode på hotell i Italia. Vi bestilte imidlertid hotell på www.hotels.com. Endret 22. mai 2008 av Leone
gard Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Hei Jeg har ikke hotellanbefalinger i den delen av byen. Men kanskje du kan finne noen nyttige tips i mitt Roma reisebrev med bilder, linker og kart: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 http://www.hotelgiottoflavia.com/ Bra hotell med bra beliggenhet og vettuge priser.
Gjest Livia Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har bodd på disse to, kan anbefale begge: Hotel King Rome accademia Begge er veldig sentralt plassert, det ene to min fra Piazza di Spagna, det andre ett min fra Fontana di Trevi. Men det er dyrt å bo midt i byen!
Gjest Gjest_mimmi_* Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 http://hotelmilton.hotelinroma.com veldig fint hotel, rimelig rolig og gang avstand til meste. Colloseum ligger en gate bort og rundt en sving. Bodde akkurat her med min kjære tidligere i måneden. Bestilte billig gjennom Ryanair hotels. De har fler gode hoteltilbud på sin side! så de er også verd å sjekke sammen med de andre hotels.com, venere.com etc
Kristin Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2008 Takker for svar! kom gjerne med flere tips!
Kvist Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Et rimelig, og veldig koselig hotel er Hotel Trastevere. Det ligger selvfølgelig i Trastevere, to kvartaler unna Santa Maria in Trastevere som er en mye besøkt og utrolig vakker kirke. Veldig hyggelig restaurant og barstrøk rundt i gatene rundt hotellet. Deilig med kort vei ut på kvelden når man har trasket og gått hele dagen. Her er websiden deres: www.hoteltrastevere.net Obs! De har gnålete musikk på siden, skru ned lyden Vi dro fire voksne og to ungdommer og hadde bestillt to tremannsrom, begge rommene var rene, hyggelige og hadde to enkle senger og en skapseng som kunne bli til enkel eller køyeseng. Ungdommene sov veldig godt i skapsengene de
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Det virker som noen her ikke har registrert at Kristin ønsker et billig og bra hotell i nærheten av Spansketrappen og Trevi-fontenen, når de gir tips om hoteller ved Colosseum, og til og med i Trastevere??? Hilsen den som tipset om Giottoflavia...
Gjest Gjest_fiffi_* Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 Vi bodde på Hotel Erdarelli, bare 200m fra Spansketrappen. Hotellet har ikke den aller beste standarden, men det er rent, hyggelig personale og ligger midt i sentrum. Hoteller i sentrum av Roma koster ganske mye, ihvertfall mye dyrere enn de rundt sentralstasjonen. Men derimot er området rundt sentralstasjonen veldig shabby så jeg angrer ikke ett sekund på at vi valgte det vi gjorde. Dessuten reiser dere i august, og utifra nettsiden virker det som om det koster 90 euro natta, altså ca. 700kr. Det er en veldig OK pris. Vi betalte ca. 1300,- og reiste i oktober.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Jeg bodde på Hotel Mozart for et par måneder siden og var kjempefornøyd Prisen er omtrent som norske hotellpriser, div. rabatter ved tidlig bestilling osv. God frokost, pene rom i italiensk stil, herlig takterasse med nydelig utsikt, perfekt for et glass vin på ettermiddagen Beliggenheten er super, ca fem min å gå til spansketrappen, gangavstand til peterskirken, panthenon, trevifontenen m.v. Kommer definitivt til å bo der igjen om jeg skal tilbake til roma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå