Gjest Gjest_siri_* Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Har ei jente som fyller 6 år imorgen og jeg ville lage noen artige gelefigurer blant annet..er det mulig å bruke kakeform (figurform)også tippe den over på vanlig flatt fat når gjestene kommer?eller smelter geleen etter en stund?
Gjest Lacuna Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Bruk litt mindre vann (kutt ut 1/3-1/2 av vannmengden), samt sett den kaldt, så burde det gå bra.
Gjest *Mim* Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Du kan bruke form og hvelve den på fat. Geleen smelter ikke hvis du ikke har det ekstremt varmt, men de er mulig at den flyter litt utover.
Gjest Gjest_siri_* Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Okei=) takk for svar=) noen som forresten har brukt pepperkakeformer til å forme geleen ETTER at den er stivna?:S
Gjest Pysepus Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Okei=) takk for svar=) noen som forresten har brukt pepperkakeformer til å forme geleen ETTER at den er stivna?:S Jepp! Noen ble bra, andre ikke sååå bra
Gjest glamourgirl Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Ikke akkurat det du spør om, men jeg lager Rødehavsgele og Dødehavsgele... En grønn og en rød i gjennomsiktig bolle. Når geleen er halvstiv har jeg masse forskjellige godteri-sjødyr oppi, og noen seigemenn og damer som svømmer på toppen. Enkelt og populært...
Wildy Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Todelt gele er mye brukt her. Lager først en porsjon og heller i skål. Den får stå litt på skrå mens gelen stivner. Før den er helt stiv putter jeg gjerne gelefisker eller annet stæsj nedi. Gele i annen farge får stå å kjøle seg ned før jeg heller den oppi bollen slik at den ikke smelter geleen under. Litt mere figurer når det nesten er stivt, serveres med vaniljesaus. Litt konditorfarge i sausen gjør susen, på halloween har vi grønt paddespytt til saus....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå