Gå til innhold

Motorsykkel på ring 3 i rushen


Gjest Gjest_Skeptisk_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Andreas_*
Om du sto i kø på butikken, ville du da synes det var greit at dem som var mindre enn deg bare kunne snike seg forbi deg bare fordi dem var mindre enn deg? (dårlig eksempel, men du skjønner sikkert hva jeg mener!)

Jeg synes ikke det er så rart at mange bilister reagerer utagerende mot enkelte motorsyklister. Det har med normal kø-kultur å gjøre! All den tid man tilbringer i kø, det være seg på butikken, i trafikken, i telefonen, alle står jo i kø av en grunn; å komme seg fremover. Og da finnes det ikke noe mer irriterende enn dem som tror deres tid er så mye viktigere enn alle andres og sniker!

Det blir ikke det samme, og du har tydeligvis ikke tenkt igjennom dette i det hele tatt.

Dette har ingenting med sniking eller ukultur i kø å gjøre.

Hvis du hadde en full handlevogn og noen brukte hurtikassen ved siden av for de med færre enn 5 varer, ville du da blitt sur ?

De står ikke i samme kø som deg.

Det er en langt bedre sammenlikning.

Du kan ikke, med en vanlig personbil, kjøre i kollektivfelt.

Du kan heller ikke kjøre mellom andre biler uten blålys og sirene, noe jeg antat at du ikke har.

Hvordan kan du da si at de står i samme kø ?, de bruker ikke køplasser i saktegående kø og hastigheten til køen forandrer seg ikke, de bare passerer køen.

Har ikke motorsykkel\moped selv, men kjører (enormt vanvittig osv)latterlig mye i kø og slipper mer enn gjerne frem tohjulte doninger.

Det koster meg ingenting å være hyggelig ved å legge meg inn til siden når køen nesten står, og de kommer seg fortere og tryggere hjem.

win-win.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal vi bilister faktisk snu på hodet og sjekke blindsonen før vi svinger ut, eller skifter felt.

Jeg vet, og jeg gjør det, altså. :) For øvrig syns jeg det ser ut som om det har gått seg til i Oslo-trafikken igjen - de første par ukene som syklene er på veien trenger både bilister og syklister til å venne seg til det endrete trafikkmønsteret. Vi bilister trenger å venne oss til å se etter syklene, og de som kjører sykkel trenger å venne seg til det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sto i kø på butikken, ville du da synes det var greit at dem som var mindre enn deg bare kunne snike seg forbi deg bare fordi dem var mindre enn deg? (dårlig eksempel, men du skjønner sikkert hva jeg mener!)

Og når det kommer en buss med turister som skal handle så gjelder ikke den samme regelen fordi du er "mindre en dem ?

Det er ikke pga størrelsen at motorsyklistene har rett til å snike seg forbi, men fordi de ikke skaper kø.

Jeg synes ikke det er så rart at mange bilister reagerer utagerende mot enkelte motorsyklister. Det har med normal kø-kultur å gjøre! All den tid man tilbringer i kø, det være seg på butikken, i trafikken, i telefonen, alle står jo i kø av en grunn; å komme seg fremover. Og da finnes det ikke noe mer irriterende enn dem som tror deres tid er så mye viktigere enn alle andres og sniker!

Så du mener at rutebuss også skal holde seg i køen (dvs fjerne buss feltet) fordi bussen ellers "sniker" ??? Det er en årsak til at det finnes kollektivfelt. Det er også en årsak til at motorsyklister har lov til å kjøre der eller mellom bilene. Det gjelder bare å forstå andre menesker, behov og rettighter og akseptere at vi ikke tar samme plass i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En ting er å tråkle seg frem i køen ved feltbytte. Men er det virkelig lovlig for en motorsyklist å kjøre mellom to biler som står i hver sitt felt uten felt i mellom? Jeg ble dårlig av å se på det.

JAAAAAAAAAA! Det er lov, men jammen sant må de være forsiktige, for når det er mye trafikk er det vanskelig å få øye på de.

Jeg oppfordrer alle motorsyklister til å kjøre med langlys, og refleksvest=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En ting er å tråkle seg frem i køen ved feltbytte. Men er det virkelig lovlig for en motorsyklist å kjøre mellom to biler som står i hver sitt felt uten felt i mellom? Jeg ble dårlig av å se på det.

Det er ikke ulovlig å lage seg et kjørefelt mellom bilene.

Motorsyklisten vil ofte få skyld i eventuell ulykke, samt at det er farligere pga manglende oppmerksomhet (eller uvilje) fra medtrafikanter. Kun de tøffeste/dummeste har vesentlig høyere hastighet enn resten av køen. Man kan få mer oppmerksomhet om motorsykkelen bråker mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...