Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe som heter standardmål på kjøkkenfronter? i så tilfelle hva er dette?

Skal bytte ut skapfrontene på kjøkkenet, og håper at ikea vil passe. tittet innom siden deres og ser at de har mange ulike mål, så det løftet håpet mitt litt. Men dette er et gammelt gammelt kjøkken fra 1980 tallet, så aner ikke hvordan stammen er. Men det burdte vel gå greit? Eller tror dere jeg må regne med å måtte kjøpe hele stammene på nytt også, i så tilfelle vil det jo bli veldig dyrt.....prøver å gjøre det litt rimelig også, da det er oppussing på fult nivå! :O)

noen som har erfaring fra å bytte ut kjøkkenfronter, om hvor enkelt dette er og sånn ca prismessig når vi snakker ikea?

Sett litt på ikea sin side, og gjennomsnittelig pris på frontene er 200 stk, regner med kanskje 8 stk skaper også er det hengsler og knotter i tillegg så klart;)

sånn er det å være student, man må regne litt først. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest samson
Skrevet

Litt vanskelig å si når kjøkkenet ditt er såppas gammelt, men som regel går slike ting overens veldig greit.

Problemet dukker imidlertidlig opp når du drar Ikea inn i bildet, for der er det som regel ingenting som passer overens med noe som helst :)

Skrevet

Det er vel egentlig standardmål på kjøkken, men mange av produsentene har gjerne noen millimeter i forskjell på dørene slik at du kan risikere at de blir bittelitt for store eller bittelitt mindre (siste er jo ingen fare, du bare ser skapstammen litt). Dette gjelder både IKEA og alle andre leverandører... (jeg fatter ikke hva som er problemet med IKEA, har aldri manglet en eneste ting, med flatpakkmøbler fra feks Skeidar og Bohus mangler det alltid noe, og i tillegg er monteringsanvisninga håpløs)

Gjest Gjest_lone_*
Skrevet
Det er vel egentlig standardmål på kjøkken, men mange av produsentene har gjerne noen millimeter i forskjell på dørene slik at du kan risikere at de blir bittelitt for store eller bittelitt mindre (siste er jo ingen fare, du bare ser skapstammen litt). Dette gjelder både IKEA og alle andre leverandører... (jeg fatter ikke hva som er problemet med IKEA, har aldri manglet en eneste ting, med flatpakkmøbler fra feks Skeidar og Bohus mangler det alltid noe, og i tillegg er monteringsanvisninga håpløs)

hehe.. tror det lille sparket til IKEA over, var ment på grunn av de har endel ting med andre mål, slik som dynene deres, sengene deres og sengetøyet har andre mål enn alle andre leverandører. De har også en god del lamper, som har egne ikea-pærer.. osv.. slik at endel produkt gjør deg avhengig av fortsatte ikea-kjøp..

men tilbake til saken, det er vel bare for deg å måle størrelsen på dine nåværende fronter, og så ta en kikk på ikea.no, der står det hvilke mål de ulike frontene finnes i..

Så lenge selve skapene ikke har smuldret i fra hverandre, så tror jeg det skal være en smal sak å bytte fronter, sjekk om det er noe spesielt ved opphengssystemet, og lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...