Gjest Heihvordetgår! Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Heisann! Har hentet verdens søteste lille kattunge for to uker siden, og lurer på hvordan dere har drevet "pottetrening" med deres egne?? Han ( Tarzan, som barna bestemte hsn skulle hete ) er født 19.mars, og er foreløpig litt forvirret når det gjelder do-ordningen... Begynner å bli slitsomt å lete etter og deretter tørke opp bæsj og skvett "overalt", og setter stoooooooooor pris på gode og velbrukte tips!! Når "bør" han være "ferdig pottetrent"?? Ellers fungerer han helt perfekt, spiser og er tydelig fornøyd med sin tilværelse!!
Tabris Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Hold kassen ren og sett den et lite stykke borte fra maten. Sett pus opp i ofte, og kanskje grav litt med fingrene i sanden når han ser på. Følg med pus, og hvis han begynner å snuse i krokene, sett ham oppi kassen. Kattunger pleier å ta slikt veldig fort.
Gjest Heihvordetgår! Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Takker, Tabris!! "Heihvordetgår!" * noterer*
Gjest Gjest_Pusi_* Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Ettersom kattungen din bare var 7 uker da du fikk den, (regnet jeg meg til) er det ikke rart at den kanskje har problemer med rensligheten. Den skulle ha vært hos moren sin i minst 5 uker til...(til den er 12 uker) Men gjort er gjort, og det er bare å prøve de tipsene Tabris har gitt deg, men jeg håper ikke pusen din får andre mén av å bli tatt for tidlig fra sin mor. Ser du at han prøver å smake på sanden, så bør du bruke noe annet enn klumpesand. Klumpesand er livsfarlig for små pusemager. Du bør heller ikke slippe ham ut før han er kastrert, ca rundt 5-6 mnd.
Tabris Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Du bør absolutt la ham gå ute før han er 5-6 måneder, men da helst under oppsyn slik at du vet hvor han er og han ikke går seg bort. Siden han er så liten -klarer han lett å klatre opp i kassen?
mysan Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Mine pusunger fikk en egen liten do - den store var for høy for dem. Tisse de på gulvet, ble de løftet opp i kattedoen, hvor jeg gjorde som Tabris sier, grov litt i sanda for dem så de fikk se. Jeg gir forøvrig ikke bort kattunger under tolv uker. Min eldste var bare sju uker da vi fikk ham, og han suttet på dynen, og var nokså vill til han nærmet seg året. Helt tydelig for tidlig tatt fra moren sin. Han slet også med å bli renslig, og har ikke blitt det til fulle før nå, som vi har flyttet og han har blitt utekatt. Nå er han fire år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå