Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joggesko til asfalt er noe jeg trenger. Men jeg aner ikke hvilke? Jeg har ikke mye penger i det hele tatt, men jeg får så utrolig vondt i leggene når jeg jogger med "vanlige" joggesko. De joggeskoene jeg har nå er beregnet til skog, så de duger ikke her.

Videoannonse
Annonse
Gjest fragment
Skrevet

Får du vondt på fremsiden av leggene av joggingen? I såfall bør du droppe jogging på asfalt. Beinhinnebetennelse er ikke noe kjekt å ha... Prøv å jogge på litt mykere underlag, gjerne med litt stigning. Ville også vurdert å bytte ut deler av joggingen med sykling og svømming.

Dersom du overpronerer er det viktig med riktig type sko. Dersom du bor i nærheten av Löplabbet kan du sjekke hvordan du løper, og få sko som er tilpasset din fot. Disse skoene er litt dyre, men hvis alternativet er kronisk beinhinnebetennelse er det et veldig godt kjøp!

Skrevet
Får du vondt på fremsiden av leggene av joggingen? I såfall bør du droppe jogging på asfalt. Beinhinnebetennelse er ikke noe kjekt å ha... Prøv å jogge på litt mykere underlag, gjerne med litt stigning. Ville også vurdert å bytte ut deler av joggingen med sykling og svømming.

Dersom du overpronerer er det viktig med riktig type sko. Dersom du bor i nærheten av Löplabbet kan du sjekke hvordan du løper, og få sko som er tilpasset din fot. Disse skoene er litt dyre, men hvis alternativet er kronisk beinhinnebetennelse er det et veldig godt kjøp!

Jeg får mest vondt bak. Blir liksom helt stiv og det gjør vondt å gå :ler:

Litt vondt på fremsiden, men ikke på samme nivå.

Jeg har ikke mulighet ti å jogge på ett litt mykere underlag(er absolutt ikke noen plass, bor midt i et byggefelt). Sykkel har jeg ikke og svømming liker jeg ikke(hater kroppen :sjenert: så føler meg ganske teit når jeg går i badetøy og "viser meg frem"). Jeg får sykkel i sommer da :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å snakke med noen som KAN joggesko, gjerne hos Löplabbet eller en dyktig ansatt hos en sportsbutikk. Jeg traff en fantastisk selger hos Intersport, som virkelig visste hva han snakket om. Jeg har endel kilo for mye, sliter med rygg/hofter, og får gnagsår på de underligste steder av nesten alt av sko... Men ved hjelp av kyndig veiledning fant vi frem til et par sko som satt veldig godt, med god demping og god støtte. Til alt hell var de på salg :) Et par dager senere måtte jeg innom butikken og kjøpe et par til! Og aldri har føttene mine hatt det bedre...

Det jeg egentlig vil si, er at det er håp :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...