Gå til innhold

Personforsikring

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Missy_*
Skrevet

Jeg irriterer meg litt over forsikringsselskaper som vil "prakke på" oss personforsikringer. Når jeg sier OSS mener jeg ikke meg og min familie, men hele det norske folk.

I reklamer og i samtale med forsikringsselskap blir man ofte konfrontert med at "du forsikrer jo huset og bilen og bikkja, hvorfor ikke ungene?". Med en klar antydning om at vi ikke verdsetter barna like mye som hus, bil og hund.

Men det er jo stikk motsatt! Vi forsikrer huset fordi vi tenker at om det brenner ned så kan vi få penger til å bygge nytt. Om bilen krasjer får vi penger til å kjøpe ny. Om hunden dør blir vi triste, men kjøper antakelig ny etter en stund. Men om barna dør... Da er det ikke den sum i verden som kan trøste foreldrene som sitter igjen.

Ikke for å kritisere de som velger å forsikre barna. Forsikringene kan jo også gjelde ved uførhet og sykdom. Det jeg kritiserer er forsikringsselskapene som spiller på folks dårlige samvittighet og skal ha oss til å føle at vi ikke er glade nok i barna våre om vi ikke forsikrer dem.

Hva mener dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...