Gå til innhold

NRK vil ha flere lisenspenger av deg!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Dagladet skriver i dag at Lønnsoppgjøret kostet for mye for NRK og at de vil øke lisensen med 120kr,det betyr at de sender regningen til deg og meg!

Nå synes jeg at nok er nok,her må noen reagere og på en eller annen måte få satt ned foten en gang for alle!

Giske hvor du?

Dette er en rå form for ekstra skatt,det er jo snart like dyrt å ha TV. som bilavgifter her til lands,i tillegg til denne avgiften,kommer leie av såvel dekodere og tv. pakker fra de som leverer øvrige TV. signaler!

Dessuten føles NRK avgiften som en slags Tvang,det at man skal betale dette TV. selskapet en ekstra tung avgift, bare fordi man har gått til innkjøp av et TV.

Dagens bruk av TV apparater er langt mere avansert en da de vedtok denne avgiften i 1960,da var det bare en TV og en Radiokanal som skulle dekkes med avgiften, i dag brukes TV til mange andre formål også,alt fra Dataspill,DVD filmer til å se på familiebilder osv i tillegg til å se på vanlige tv programmer!

I dag har altså NRK vokst seg alt for unødvendig stor,med tre TV kanaler og gudene må vite hvor mange Radiokanaler de har,det ser ut som om dette Selskapet aldrig får nok av ekspandering,så spørsmålet er om alt dette er nødvendig,iallefall når man ser på hvordan disse avgiftene også vokser!

Det at TV 2 og og øvrige tv selskap utvider er forståerlig,de lever jo på en helt forskjellig måte,ved at de er kommersiale,det er ikke NRK,de tar stadig vann over hodet,slik at de må øke avgiftene,og dette er uhørt,nærmest frekt,for ikke si sløsing med lisens betalerenes penger!

NRK lisensen,slik det er nå burde heller senkes til noen få hundrelapper, i året og heller ta resten over stats budsjettet,iallefall burde man se på om mye av dette de holder på med bør revurderes,med henblikk på om alt dette er nødvendig,da dett er svært fordyrende for mange som sliter fra før,om man har skaffet seg et TV,burde man få kose eg med det,uten at EN aktør skal ha omtrent skjorta,bare fordi man har et TV!

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Sol_*
Skrevet

Betaler lisensen med glede! Vil de ha høyere lønn, bør de få høyere lønn, det er vel fortjent!

NRK, go, go, go! BBC har tilsvarende system i Storbritannia.

Skrevet

Ja hva skjer egentlig med at de hele tiden setter opp denne lisenesen.

Dessuten driter jeg i hva de gjør i andre land. Jeg ser ikke på NRK og har ikke veldig lyst til å betale for noe jeg ikke ser på/ bruker.

Syntes NRK kunne vært frivillig jeg...

Gjest StockDama
Skrevet

Eneste nrk har som jeg gidder å se på er nytt på nytt...men hadde fint klart meg uten. Fjern lisensen helt sier jeg, så får heller de som vil se på nrk betale.

Gjest antigartner
Skrevet
Betaler lisensen med glede! Vil de ha høyere lønn, bør de få høyere lønn, det er vel fortjent!

Jeg er med!

Heia NRK!!

Hvem andre kan lage smale programmer som vi faktisk kan ha litt intellektuelt utbytte av?

Hvem andre lager selv kvalitetsprogrammer for barn?

Hvem andre lager så mye fakta- og naturprogrammer?

:duskedame::duskedame::duskedame::duskedame:

Skrevet

når ble dette en tråd og hvorvidt bra NRK er en bra kanal eller ikke??

Skrevet

Jeg har aldri betalt lisens og kommer aldri til å gjør det...

Gjest antigartner
Skrevet
når ble dette en tråd og hvorvidt bra NRK er en bra kanal eller ikke??

Jeg presiserer: NRK er en bra kanal fordi de er lisensbasert. Derfor støtter jeg NRK-lisensen.

Skrevet

Jeg synes det er litt over grensa nå som vi i tillegg må betale for dekodere for digitale signaler. Det er ikke valgfritt lenger. Det begynner å bli sinnsykt dyrt å ha tv.

Et par tusen til NRK og like mye til RiksTV. Det ligner ingen ting

Skrevet

Du kødder med meg. Da jeg var liten var alle de bra programmene på Tv3, sky channel, super channel osv. Det eneste NRK viste som jeg husker jeg så på, var første sesongen av disneyserien Bompibjørnene, Midt i smørøyet, og masse tsjekkisk plastelina-drit!!!! Jeg mener, hvem var det som sendte Pokemon i Norge. Var det NRK? Oi, nei det var visst TV2 det.

Men bare øk lisensen så mye dere vil, noen som husker hvordan NRK forsøkte å skremme folk med trusler om at de hadde et peileapparat for å se hvem som hadde TV og ikke? :fnise: Skruppelløse faens jævler. Jeg driter i og for seg i det, de frekke jævlene vil inn og sjekke om jeg har TV hele tida, invadere privatlivet mitt, men det skjer ikke. Og imens sitter jeg og koser med med NRK som alle andre betaler for, bare ikke jeg.

Skrevet
....Og imens sitter jeg og koser med med NRK som alle andre betaler for, bare ikke jeg.

Ikke jeg heller..hihi :)

Skrevet
Jeg er med!

Heia NRK!!

Hvem andre kan lage smale programmer som vi faktisk kan ha litt intellektuelt utbytte av?

Hvem andre lager så mye fakta- og naturprogrammer?

:duskedame:

Helt enig!

Jeg mener, hvem var det som sendte Pokemon i Norge. Var det NRK? Oi, nei det var visst TV2 det.

Ja, det er jo et kvalitetsstempel :roll:

For all del, jeg er ikke glad i å betale regninger jeg heller, men for å ha et reklamefritt, seriøst alternativ betaler jeg gjerne lisens. Det er faktisk en kvalitativ forskjell mellom kanaler som må tjene penger, og de som ikke må det. Og for å beholde et alternativ som ikke må det, betaler jeg gjerne min lille skjerv.

Så kan du fore ungene dine med Pokemon og alskens billigserier på Cartoon Network. Vær så god!

Skrevet
Så kan du fore ungene dine med Pokemon og alskens billigserier på Cartoon Network. Vær så god!

Veldig of topic men....Jeg må innrømme at jeg har hatt mye mer glede av tv3 sitt disneybarnetv enn Nrk sine fingerdukker og modellfigurer. Jeg husker at jeg aldri gadd å se dette engang.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja hva skjer egentlig med at de hele tiden setter opp denne lisenesen.

Det kalles inflasjon. Prisene på så og si alle varer og tjenester stiger fra år til år.

Det eneste unntaket er hasj. Det har kostet 100 kr pr gram siden 70-tallet.

Skrevet

Jeg fikk hele dette lisens-balubaet langt oppi halsen da jeg eide en tv som overhodet ikke tok inn noen som helst tv-programmer. Den ble kun brukt til å se gamle video-filmer på. Men lisens-penger skulle de søren meg ha. Det spilte visst ingen rolle at jeg ikke hadde nrk, for jeg måtte betale for å eie en tv.

Fordi at...? Jeg betalte for tv`n da jeg kjøpte den. Lisensen var ca tre ganger så høy som det jeg betalte for vraket.

Gjest Gjest_Isabell_*
Skrevet

Ja, og i Iran pisker de jenter som blir voldtatt. Skal vi begynne med det i Norge og bare fordi et annet land holder på slik?

Hilsen Isabell

:)

Gjest Gjest_Isabell_*
Skrevet
Helt enig!

Ja, det er jo et kvalitetsstempel :roll:

For all del, jeg er ikke glad i å betale regninger jeg heller, men for å ha et reklamefritt, seriøst alternativ betaler jeg gjerne lisens. Det er faktisk en kvalitativ forskjell mellom kanaler som må tjene penger, og de som ikke må det. Og for å beholde et alternativ som ikke må det, betaler jeg gjerne min lille skjerv.

NRK er egentlig ikke reklamefri. "Sponset av reklamen" som er før en sending er jo også en reklame.

Dessuten, alle kalnaler må tjene penger.

Hilsen Isabell

Gjest Gjest_Isabell_*
Skrevet
NRK er egentlig ikke reklamefri. "Sponset av reklamen" som er før en sending er jo også en reklame.

Dessuten, alle kalnaler må tjene penger.

Hilsen Isabell

*Edit skriveleif" kalnaler = kanaler.

Gjest Infralove
Skrevet

Eg ser aldri på NRK. Blar alltid forbi. Fasinerande at av mine 18 kanaler, så er NRK den einaste som aldri er heilt klar. Er alltid litt snø i bilde. Er og fasinerande at der er 3 (4?) kanaler, og det er berre dritprogram og reprise på alle 3.

NRK kan godt begynne med reklamepause kvart 5. min for alt eg bryr meg.

Eg MÅ ha TV, for å spele playstation.

Skrevet

det er alltid noen som er FOR lisensen, la dem betale den, men la oss andre å ha et valg! Jeg ser aldri på NRK, og vil heller ikke betale for den.

Jeg ser mest på tv3, og kan bli irritert av mengden av reklame der.. Allikevel, krever jeg ikke at absolutt alle her i landet, som eier tv, ville betalt 2000 kr pr år, og jeg kunne se tv3 uten reklame?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...