Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal til dublin i helga med min kjære. tips til hva vi bør oppleve?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
jeg skal til dublin i helga med min kjære. tips til hva vi bør oppleve?

Book of Kells og biblioteket på Trinity. Hvis det er langhelg ville jeg anbefalt en tur ut av byen, feks til Wicklow Mountains.

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Hvis du er interessert i Guinness så er Guinness storehouse verdt et besøk.

Vi var med på busstur rundt i byen med verdens kuleste guide, mulig vi bare hadde flaks da, men en interessant tur var det iallefall!

Ellers så nøt vi stort sett bare å være i Dublin med masse hyggelige folk og en avslappet atmosfære!

Og ellers er jeg bare misunnelig, for jeg vil tilbake til Dublin ;)

Endret av Wolfmoon
Skrevet

masse øl og musikk. På helgetur: fortrinnsvis temple bar distriktet. Besøk på guinness- bryggeriet som tidligere nevnt, om ikke annet enn for å drikke verdens beste pint guinness med panoramautsikt over byen. Og når du først er i dublin: irish coffee lagd slik den _bør_ lages.

Skrevet

Å, så misunnelig jeg er!

Jeg ville holdt meg unna Temple Bar-området på kveldstid i helgen, men det er meg. Mulig det er obligatorisk på en helgetur. Det som ER verdt å få med seg, er markedet lørdag (søndag?) morgen i Temple Bar. Økologiske varer, ost, østers, brød, alt mulig - og kjempehyggelig stemning!

Fra South Great George's street går det en arkade gjennom til Grafton Street som også er verdt å få med seg (hvis du finner den). Masse alternative butikker og boder der.

Hvis du har tenkt deg til Guinness-bryggeriet, er du like ved Meath Street. Der er det ulovlig marked hver lørdag morgen/formiddag. Morsomt! Følg med på folka i bodene når det nærmer seg politipatruljer ...

Hm ... jeg synes også dineren Eddie Rockets er verdt å få med seg. Skikkelig amerikansk diner i Dublin, med skikkelige milkshakes - sånn de skal være. Tror det ligger en på St Annes St.

Kommer ikke på noe mer akkurat nå, men ... å, så misunnelig jeg er!

• 1 år senere...
Skrevet

Dytter opp denne jeg, vi planlegger også tur til Dublin. Alt av tips er bra - og gjerne om noen har noe om Belfast også, vi tar et par dager der i samme slengen :)

Skrevet
Dytter opp denne jeg, vi planlegger også tur til Dublin. Alt av tips er bra - og gjerne om noen har noe om Belfast også, vi tar et par dager der i samme slengen :)

Har vært i Dublin to ganger og kan bla anbefale en tur på Guiness, Grafton Street. En middag med påfølgende underholdning (bla riverdance) på Arlington hotell er også en bra avslutning på en opplevelsesrik dag. Sjekk denne linken : http://www.arlington.ie/?gclid=CN7V2aiQ7JoCFQUTzAoddhitBA

Ellers kan en tur på Oliver St. John Gogarty. Her er live musikk, masse folk og topp stemning. Ble vårt stamsted da vi var i Dublin sist.

God tur - jeg misunner dere!

Gjest Sandbekken
Skrevet

Åååå.. Du må dra til Slottet i Malahide! Det er en koselig liten kystby, med DET fantastiske slottet! Hvis du er heldig får du med deg en guidet visning også :)Litt info

Skrevet

Dublin er en favoritt! Temple Bar er sikkert morsomt for de som rå-fester og er litt på sjekker'n: Kaotisk, bråkete og gøy! Vil dere ha det litt roligere og litt mer typisk irsk, kan jeg anbefale puben The Brazen Head, (20 Bridge Street Lower). Irlands eldste pub, ofte levende musikk og god stemning. Men de fleste som er der om kvelden er nok turister...

Puben The Porterhouse har mange koselige kroker over flere etasjer, og et kjempeutvalg av ølslag.

Jamesson Destillery kan også være verd et besøk hvis du er interessert i sånt.

Prøvde også middag og underholdning på Arlington, men vi følte oss som på samlebånd: Når vi først hadde fått mat på bordet, var det umulig å få mer kontakt med kelneren. Underholdningen var litt platt og preget av "skynd dere nå for snart kommer neste bordsetning" - men de 3 som danset riverdance gjorde en flott innsats under kummerlige forhold.

Har spist på "The Church" noen ganger. Restaurant i en ombygd kirke; flott interiør, god mat og service.

God tur, heldiggrisen!!

Skrevet

Anbefaler Jameson destilleriet, likte det mye bedre enn Guinness. Vi hadde det veldig gøy på greyhound-løp, satset penger på de hundenavnene vi likte best.

Ellers er det egentlig best å bare rusle rundt og oppleve byen. Veldig mange bra puber utenom Temple Bar-området, men kommer dessverre ikke på noen navn..

Skrevet

Åååå, tusen takk for masse geniale tips, nå ble jeg bare enda mer gira :jepp::danse:

Turen blir dessverre ikke før til våren likevel (hadde egentlig sikta mot september), men jo mer tid man har til planlegging, jo artigere er det ;) (i hodet mitt hvertfall, min kjære synes jeg er "søt" når jeg ligger med nesa i alle reiseguidene mine;) )

Vi kommer til å ta én ferietur i mars/april og én i mai/juni - når er det klimamessig greiest å dra til Irland av de to alternativene? Finvær er ikke sykt viktig, men det er jo trivelig med et solgløtt innimellom.

Vi ønsker oss også en tur innom Belfast, og kanskje en tur til Killarney for å finne oss noen irske huntere å dra på tur med :rødme: Tipper det er hesteutleie veldig mange steder i Irland, men min dagdrøm fra 12-årsalderen var veldig spesifikt rettet mot ridetur i akkurat Killarney :fnise:

Tror vi kjører høyt og tydelig check på både Guinness og Jameson, for sikkerhets skyld - mannen elsker alt irsk på flaske, og jeg synes det er sjarmis uansett =)

Malahide ser nydelig ut - dit vil jeg absolutt :)

Har også tittet litt på å ta hurtigbåt over til Holyhead i Wales - noen som har prøvd det? Er det verdt turen?

Skrevet

Det gamle fengselet som ligger der, husker ikke hva det heter, er verd et besøk. Vil også anefale å kjøpe et kart. Vill du shoppe billige klær er penny (eller var det pennys) stedet å gå (en butikk som ligger over broa for tempel bar område).

Skrevet

Jeg var litt skuffet over Dublin, men ja den var grei nok.

Vi var på Guinness, Jameson, Trinity (book of kells var til resturering) og shopping.

Anbefaler den franske resturanten som ligger I borgen ved bar området. Det må bestilles bord der, skikkelig god mat!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...