Gjest Anonym superbruker Skrevet 16. mai 2003 #1 Skrevet 16. mai 2003 Vi kjenner oss så anonyme og trygge her inne...men vi sier egentlig ganske mye om oss selv også.. I går kveld da jeg satt og leste innlegg kjennte jeg plutselig igjen en av brukerene her inne som en bekjent av meg. Virker som om hun føler seg veldig anonym, og hun har fortalt ting her inne som hun ikke har fortalt til sine venner (så vidt jeg vet). Men samtidig forteller hun ting som gjør at jeg som kjenner henne oppdager hvem hun er. Hvor hun bor, hvor hun jobber..og en del andre detaljer som mange i hennes bekjentskapskrets vil kunne kjenne henne igjen på. Burde jeg fortelle henne at hun er "avslørt"? Burde jeg holde kjeft, men selvfølgelig ikke spre det jeg får høre her inne videre? Tenker dere andre på at dere noen ganger skriver svært personlige ting, samtidig som dere gir nok info til at perifere bekjente kjenner dere igjen? Tror ikke hun er den eneste som går i denne fella...
Arwen Skrevet 16. mai 2003 #2 Skrevet 16. mai 2003 Hehe.. det er så mange som vet hvem jeg er her inne, så hva jeg skriver begrenser seg bittelitt. Ikke mye, for jeg har ikke så mye å skjule i livet mitt. Så spennende er jeg ikke Ang. den personen du har avslørt synes jeg at du skal holde det for deg selv, spessielt hvis denne personen har skrevet veldig personlige ting her inne. Bedre at du later som du ikke vet. Synes hvertfall jeg da. Lykke til uansett hva du gjør :D
Gjest Alive Skrevet 16. mai 2003 #3 Skrevet 16. mai 2003 La henne fortsatt være i troen på at hun er trygg her inne. Man står jo selv ansvarlig for hvor mye man utleverer her inne. Synes ikke man skal gå inn for å "avsløre" andre brukere...
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2003 #4 Skrevet 16. mai 2003 Jeg foretrekker å vite hvem som vet hvem jeg er. Så kan jeg selv avgjøre om jeg vil være her eller bytt nick. Ja jeg tenker litt på hva jeg skriver. Og utleverer meg ikke totalt. For folk som kjenner meg godt er det ikke noe problem å finne ut hvem jeg er. Jeg ville sagt at jeg visste hvem hun var men at jeg ikke skulle si det til noen. Så er det opp til henne og bestemme.
Grooo Skrevet 16. mai 2003 #5 Skrevet 16. mai 2003 Jeg er i alle fall fulstendig klar over at de som kjenner meg lett kan kjenne meg igjen også her inne. I og med at det først og fremst er bryllupsforumet jeg har vært på, og der har fortalt om datoen vår samt diverse annet rundt bryllupet er det liksom ikke så vanskelig for folk som kjenner meg/oss. Gjør heller ikke noe at folk som kjenner meg vet at dette er meg. Ang. personen du kjente igjen her inne er jeg enig med ¤Arwen¤ i at du bør holde det for deg selv. Spesielt hvis denne personen har skrevet private ting om seg og sine. Et alternativ kan jo være å tilfeldig nevne noe om KG en gang, uten å si noe om at du har oppdaget henne derfra, men slik at hun forstår at du også er her. Hvis du er redd for at hun skal røpe hemmeligheter om deg mener jeg!
Livets datter Skrevet 16. mai 2003 #6 Skrevet 16. mai 2003 Jeg tenker over hva jeg skriver, ja. Ville selvsagt aldri avslørt hvor jeg jobber og slike ting. Men samtidig så er ikke det jeg skriver noe som ikke tåler å bli koblet til meg, dersom jeg skulle bli avslørt.
aline Skrevet 16. mai 2003 #7 Skrevet 16. mai 2003 Jeg har blitt gjenkjent av bekjente/venner jeg, men det gjør meg ingenting om folk jeg vet om skjønner at det er meg! Prøver nok mer å være forsiktig med å utgi informasjon som gjør at ukjente og sinnsyke mennesker skal kunne lete seg frem til meg, fordi det er mye rare mennesker der ute og jeg har ikke interesse av å bli kjent med eller bli funnet av mennesker jeg ikke selv velger å la komme innpå meg. Skriver ikke noe her inne som jeg ikke kan fortelle til de rundt meg, så jeg skriver åpent og ærlig om meg selv uten bekymring for at noen som allerede kjenner meg skal få vite noe de ikke ville fått vite ellers. Men siden jeg er en uhyre nysgjerrig person, har jeg satt innmari stor pris på at de som har kjent meg igjen har informert om at de vet at jeg er her inne, det er jo greit å vite synes jeg! Så mitt tips blir at du sender vedkommende en liten melding eller noe og sier at du vet, bare så hun vet, men at du selvsagt ikke vil ta det utenfor KG dersom hun ikke synes det er ok. Går man inn for å være anonym, og tror man er det så er det kanskje fint å få vite at man er blitt gjenkjent.
Mathias Skrevet 16. mai 2003 #8 Skrevet 16. mai 2003 jeg er jo meg, så hvorfor være redd for noe....? Men skriver da ikke noe som jeg ikke kunne fortalt til hvem som helst...
blå Skrevet 16. mai 2003 #9 Skrevet 16. mai 2003 Jeg prøver å tenke på hva jeg skriver, men om en kjenner meg veldig godt tror jeg han/hun ville oppdaget hvem jeg er......Tror ikke jeg har skrevet noe upassende :oops: Jeg vil forøvrig gjerne vite det om noen kjenner meg
Joplaya Skrevet 16. mai 2003 #10 Skrevet 16. mai 2003 Jeg tenker da litt ja, i vanlig grad som alle de fleste andre gjør. Nevner ikke navn på sambo eller jenten vår osv. Samtidig har jeg ikke så mye å skjule, skriver det jeg føler er naturlig for meg. Men samtidig liker jeg ikke tanken på at bekjente kan kjenne meg igjen og få vite ting som jeg ikke selv velger å si til akkurat dem - også for min samboers skyld, da han ikke helt har oversikt eller kontroll over hva jeg utleverer av livet vårt... Derfor trekker ikke jeg han så mye inn her heller.
Lykkeliten Skrevet 16. mai 2003 #11 Skrevet 16. mai 2003 Jeg ville foretrekke å få vite om det, dersom noen av mine venner gjenkjente meg her inne. Mulig jeg ville valgt å bytte nick da. Har jo et ønske om å være anonym, og ville feks ikke lagt ut info om hvor jeg jobber etc. Nå som KG er blitt så stort er det jo en reell sjanse for at det vil skje, og det vil sikkert ikke være så vanskelig for mennesker jeg kjenner IRL å kjenne meg igjen heller, dersom de virkelig går inn for det. Så; om det var meg du kjente igjen så send meg en PM asap...
Chiquita Skrevet 16. mai 2003 #12 Skrevet 16. mai 2003 Nei, jeg tenker ikke så mye over det. Det hender en gang i blandt at jeg tenker over om jeg har skrevet for mye, men nei - keg tror ikke det. 8selv o jeg vet det er mulig dersom noen kjenner meg) Men jeg håper ingen her inne går aktivt inn for å avsløre andre. (men jeg foretrekker å få høre det, dersom noen har "avslørt" meg her inne) *klem*
Gjest Fast bruker! Skrevet 16. mai 2003 #13 Skrevet 16. mai 2003 Jeg passer meg...............skriver ikke alt for detaljerte og "avslørende" detaljer. Det som står her - det er ting også andre vet. NOen ganger har jeg brukt "gjest" hvis jeg har hatt "intime, personlige" spørsmål/kommentarer. Jeg har gjenkjent en bruker her jeg..........datter til en jeg kjenner - og jeg har ingen problemer med å holde kjeft om det! Er forresten lenge siden jeg har sett henne her - kanskje hun har skiftet nick???
Gjest Anonym superbruker Skrevet 16. mai 2003 #14 Skrevet 16. mai 2003 Vil bare si at jeg overhode ikke har gått aktivt inn for å avsløre noen. Oppdaga hvem hun var ved en tilfeldighet. Hun fortalte en detalj om seg selv, så fallt plutselig brikkene på plass for meg. Det kunne rett og slett ikke være noen annen, alt stemte for godt. Det er ikke noen voldsomt kompromiterende informasjon om seg selv hun har lagt ut, men jeg tror nok ikke at hun vil at "alle og enhver" skal vite det. Jeg kommer uansett ikke til å fortelle det jeg vet til noen andre. Men kanskje det vil være ubehagelig for henne å få vite at jeg vet?
tuji Skrevet 16. mai 2003 #15 Skrevet 16. mai 2003 Det er kjempelett å avsløre meg, og det gjør meg egentlig ikke så mye. Likevel vil jeg gjerne vite det hvis noen vet hvem jeg er. Hvorfor? Fordi jeg er nysgjerrig :D
Arwen Skrevet 16. mai 2003 #16 Skrevet 16. mai 2003 Ja, selv ville jeg også visst det (oppfordrer herved alle som vet hvem jer er til å si fra :D ) men tror kanskje jeg ikke ville vist det hvis jeg skrev veldig personlige ting her inne.. Kanskje personen selv svarer på denne tråden, så får du vite hva du skal gjøre av henne selv.
jordbær Skrevet 16. mai 2003 #17 Skrevet 16. mai 2003 Umh.. Nei. Ingen fare! Jeg står for det jeg skriver og skriver aldri noe jeg ikke hadde kunne si in real life. Jeg vet hvem "mange" her inne er.. og mange vet hvem jeg er. Har forsatt ikke mottat drapstrusler eller brevbomber
*Lillian* Skrevet 16. mai 2003 #18 Skrevet 16. mai 2003 I vanlige innlegg kan det nok hende jeg tenker meg litt om, men i dagboka mi skriver jeg veldig mye personlig... Tror nok ikke at det ville være så vanskelig for folk å kjenne meg igjen hvis de gikk inn for det, men likevel skriver jeg ting jeg ikke vil at hele verden skal vite. Hvis jeg blir gjenkjent så vil jeg gjerne vite det, slik at jeg kanskje faktisk SER at noen kan gjenkjenne meg her... Da hadde iallfall jeg satt pris på en PM. Og om noen gjenkjenner meg og begynner å spre det jeg har skrevet her inne, da ville jeg følt det så råttent gjort at jeg hadde antageligvis blitt så såret at jeg aldri mer kunne pratet med den personen! :x Lillian
Gjest dorian Skrevet 16. mai 2003 #19 Skrevet 16. mai 2003 Nei, jeg tenker overhodet ikke før jeg skriver! Men jeg har funnet igjen flere her inne andre steder på nett, da med bilde o.l. Er ikke så opptatt av det, for å være ærlig. Folk kan være hvem dem vil for meg! Nå er ikke jeg spesielt stor tilhenger av anonymitetspolitikken, hell. dorian - ikke veldig anonym
Fakse Skrevet 16. mai 2003 #20 Skrevet 16. mai 2003 Jeg har valgt å ikke være anonym her inne. Skriver under mitt virkelige navn, men sier da heller ikke mere om meg selv enn jeg ville ha sagt til en fremmed på byen eller noen jeg prater tilfeldig med på IRC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå