Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Er det noen som vet noe om det er vanllig at anker blir tatt til følge i barnefordelingssaker? Vil nok tro det er veldig individuelt fra sak til sak... Men er det noen som har personlige erfaringer og kan si noe om det?
Honey Bee Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Det er bare høyesterett som kan avvise en anke,hvis det er det du mener? Taper du i tingretten og anker til lagmannsretten,kommer saken opp der.Det er veldig sjelden at høyesterett tar opp barnefordelingssaker.
Gjest TS Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Takk, det var det jeg lurte på ja. Vi (samboer) har vunnet, og vi går og venter på at ankefristen skal gå ut nå. Han vant ganske klart, og vi regner med han vil vinne en ny runde, men det hadde vært greit å slippe. Men da får vi belage oss på en ny runde, for hun har sagt hun vil anke. Blir dyrt det her, men er absolutt verdt det!!
Honey Bee Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Kan jeg spørre hvorfor dere vant? Ser ut til at saken min går til retten også.Er redd for å tape selv om jeg har en sterk sak.Frykter at jeg kan tape pga kjønnet
Gjest TS Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Ja, hvor skal jeg starte... Forholdene her er mye mer stabile enn hos mor. Trygg og god økonomi. Forholdet vårt er veldig stabilt, og vi kommer til å bli boende her vi bor sannsynligvis ut livet. Mor har ikke jobb og viser ikke vilje til å skaffe seg jobb, har veldig dårlig økonomi, stadig nye menn, og snakker hele tiden om at hun skal flytte både hit og dit. Virkelighetsoppfattelsen hennes er fraværende. Møter sjelden til avtaler. Barnet har høyt fravær i barnehagen. BV har vært inne i bildet siden barnet ble født, og de har fått bekymringsmeldinger fra flere hold, inkludert barnehagen. BV prøver å sette igang tiltak, men mor følger ikke opp. Dette var bare noen av grunnene... Vi var redd han kom til å tape pga kjønnet, når det ble kvinnelig dommer ble vi enda mer redd for det. Men saken gikk likevel han vei. Så tror ikke du skal være redd for å tape pga kjønnet. I vårt tilfelle såg de på de fakta som ble lagt frem, i tillegg til sakkyndig sin rapport (han konkluderte med at barnet burde bo her hos far).
Honey Bee Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Ja, hvor skal jeg starte... Forholdene her er mye mer stabile enn hos mor. Trygg og god økonomi. Forholdet vårt er veldig stabilt, og vi kommer til å bli boende her vi bor sannsynligvis ut livet. Mor har ikke jobb og viser ikke vilje til å skaffe seg jobb, har veldig dårlig økonomi, stadig nye menn, og snakker hele tiden om at hun skal flytte både hit og dit. Virkelighetsoppfattelsen hennes er fraværende. Møter sjelden til avtaler. Barnet har høyt fravær i barnehagen. BV har vært inne i bildet siden barnet ble født, og de har fått bekymringsmeldinger fra flere hold, inkludert barnehagen. BV prøver å sette igang tiltak, men mor følger ikke opp. Dette var bare noen av grunnene... Vi var redd han kom til å tape pga kjønnet, når det ble kvinnelig dommer ble vi enda mer redd for det. Men saken gikk likevel han vei. Så tror ikke du skal være redd for å tape pga kjønnet. I vårt tilfelle såg de på de fakta som ble lagt frem, i tillegg til sakkyndig sin rapport (han konkluderte med at barnet burde bo her hos far). Så fint at det ordnet seg for dere Ikke noe omsorgssvikt her nei.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Vi var redd han kom til å tape pga kjønnet, når det ble kvinnelig dommer ble vi enda mer redd for det. Men saken gikk likevel han vei. hvorfor var dere redde? dere vet vel at kvinne er kvinne verst... En kvinnelig dommer dømmer nesten garantert i favør av far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå