Gjest Sekretæren Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Logger meg ut for denne... Jeg sitter på et åpent kontor som jeg deler med 2-3 andre. Vi har et hyggelig arbeidsmiljø, og treffes også på fritiden i blant. Til tross for den gode stemninga, har det i det siste blitt til at jeg irriterer meg enormt over at en av de andre på kontoret, en ung gutt, lager utrolig mye lyd i løpet av arbeidsdagen. Jeg føler meg så utrolig prippen og irritabel, men lurer på om noen har noen gode tips til hvordan jeg kan gå fram for å slippe å bli sååå irritert! Han sitter konstant og trommer på pultene med hendene, synger gjerne endel mens han hører på musikk, knipser masse og "tæpper" ustanselig med begge føttene. Dessuten ler han ofte superhøyt, liksom for at vi skal spørre "Hva er det for noe?" (Hehe, høres utrolig teit ut å skrive det ned, men håper dere skjønner hva jeg mener.) Har faktisk sagt pent og litt humoristisk i fra om "rytminga" et par ganger denne uka, etter å ha holdt meg lenge, men han blir litt sånn "mutt", før han setter i gang igjen etter få minutter. Tror faktisk at han er så full av ung energi (hihi, nå følte jeg meg gammel med mine 26 år!) at han ikke klarer å la være, og ikke tenker på at han gjør det.) Hvordan ikke bli gal!? Noen som har tips?
The Kitten Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Logger meg ut for denne... Jeg sitter på et åpent kontor som jeg deler med 2-3 andre. Vi har et hyggelig arbeidsmiljø, og treffes også på fritiden i blant. Til tross for den gode stemninga, har det i det siste blitt til at jeg irriterer meg enormt over at en av de andre på kontoret, en ung gutt, lager utrolig mye lyd i løpet av arbeidsdagen. Jeg føler meg så utrolig prippen og irritabel, men lurer på om noen har noen gode tips til hvordan jeg kan gå fram for å slippe å bli sååå irritert! Han sitter konstant og trommer på pultene med hendene, synger gjerne endel mens han hører på musikk, knipser masse og "tæpper" ustanselig med begge føttene. Dessuten ler han ofte superhøyt, liksom for at vi skal spørre "Hva er det for noe?" (Hehe, høres utrolig teit ut å skrive det ned, men håper dere skjønner hva jeg mener.) Har faktisk sagt pent og litt humoristisk i fra om "rytminga" et par ganger denne uka, etter å ha holdt meg lenge, men han blir litt sånn "mutt", før han setter i gang igjen etter få minutter. Tror faktisk at han er så full av ung energi (hihi, nå følte jeg meg gammel med mine 26 år!) at han ikke klarer å la være, og ikke tenker på at han gjør det.) Hvordan ikke bli gal!? Noen som har tips? Jeg har dessverre ingen tips å komme med selv. Ser frem til at noen kommer med de da, for jeg har det på samme måte i min jobb; og det er en jobb som innebærer mye bråk fra før. Blir ikke akkurat bedre av at det er en som skal bråke konstant i tillegg. Hilsen The Kitten :banantroll:
mysan Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Be ham få øreproppene til iPoden ut av øra, så blir det sikkert roligere med en gang. iPod i arbeidstiden er forbudt mange steder fordi det går utover konsentrasjonen til arbeideren. Jeg mener; han sitter vel ikke og tapper rytmer uten at han faktisk hører på musikk?
Gjest Sekretæren Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Takk for tips, men det er faktisk nesten vel så ille med og uten øreproppene. Han lager ekstremt mye lyd uansett om han går nedover korridorene, står og trykker på kopimaskina etc, med eller uten musikk på øret. Men for all der, jeg ser jo ikke om han har dem i mer enn jeg kanskje har inntrykk av. Tror jeg må snakke litt alvorlig med ham, faktisk... Det går så innmari utover arbeidsroen, og konsentrasjonen.
Poison Ivy Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Jeg skjønner frustrasjonen din, og han burde lære seg til å ta mer hensyn i et åpent landskap ! Hvis han sitter og digger musikk i arbeidstiden, så er vel det neppe noe de høyere makter ville sette stor pris på vil jeg tro.
Gjest Ice Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Har en sånn i klassen, og han trenger absolutt ikke musikk til å tromme eller lage lyder generellt. Han føler at det er beroligene å tromme o.l. I min situasjon holder det vanligvis å be han om å slutte. Enten kan du høre på musikk selv (for å slippe å høre han), eller prøve å overdøve gutten med din egen tromming, men det blir kanskje ikke så populært for de andre du deler kontor med Kanskje du bare må snakke med han, slik at han skjønner at du blir irritert av det?
Gjest Casey Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Jeg forstår at det kan være ubehagelig å si direkte i fra, men jeg ville nok ha gjort det: sagt i fra til ham i klartekst at man ikke oppfører seg på en til den grad støyete måte i kontorlandskap. Det spiller liten rolle hvor ung han er, han må lære seg å ha en passende atferd blant andre i samme arbeidslandskap. Det er ikke du som skal tilpasse deg han, det er han som må justere sin oppførsel.
Black Eyed Susan Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 (endret) Det er ikke helt uvanlig å arbeide i åpent landskap, men de fleste har regler for dette. Nye som kommer pleier å bli informert om dette på en skikkelig, men konsekvent måte. Er dette gjort ville jeg tatt det opp med nærmeste leder for å ta en generell oppfriskning av reglene. Er det derimot ikke debattert, er det kanskje på tide å sette det på dagsorden. Til din kollegas forsvar er det ikke sikkert han tenker på det, vi har forskjellig toleransegrense for både generell- og spesifikk støy. Edit: skrivefeil. Endret 21. mai 2008 av Smirre
Gjest Sekretæren Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Vi jobber begge sent i dag, og de andre har gått hjem, så jeg tok det opp igjen, jeg! Spurte om hvordan vi kan begrense det, og han kom egentlig kjapt i god dialog. Måtte rett og slett bare si som det var at det kunne nok være en trivelig egenskap hvis man satt på kontor alene, men at det ikke fungerer her. Han var forståelsesfull, og sa at jeg må si i fra hver gang det skjer (HAHAHAHA), men da fortalte jeg at det er minst 50 minutter av hver time. Håper ikke jeg blir nødt til å si i fra så utrolig mye. Er forresten hundre prosent sikker på at han ikke gjør det for å være slem, han er en fin gutt, men han er ganske umoden. Jeg foreslo på tull sist gang at han burde ha en sånn "reminder" i outlook med jevne mellomrom som skal gjøre ham oppmerksom på om han er høylydt. Kanskje det faktisk kunne være en slags idé, så slipper jeg å være bitch hele tida. Bare for en liten periode. Stakkars gutt... Men stakkars meg og!
Gjest Raptuza Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Eg har ein som raper titt og ofte. Og det virkar som han ikkje legg merke til det sjølv. Ekkelt.
Gjest Gjendine Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 Jeg deler kontor med noen som sukker og stønner stadig vekk. Graver seg heftig i ørene og tar med seg jobbaviser på do (!). Vet jeg burde si fra, men jeg synes det er så ubehagelig.
Gjest Cascabel Skrevet 21. mai 2008 #12 Skrevet 21. mai 2008 Brøl at han får holde seg i ro, og be om unnskyldning med en liten tørr latter etterpå? Han kommer nok ikke til å tørre igjen, men det innbefatter at du virkelig hyler ut da..
Pemille Skrevet 22. mai 2008 #13 Skrevet 22. mai 2008 Jeg er i samme situasjon som deg, og må bare si at jeg føler med deg! Det er utrolig slitsomt å høre på den type selvstimuli hele dagen. Nå som dere virker som om dere er i dialog, ville jeg fulgt opp på en hyggelig måte og håpa på at han ble mer bevisst av det. Hvis ikke vet jeg jammen ikke hva man kan gjøre... Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2008 #14 Skrevet 22. mai 2008 Jeg deler kontor med en som puster utrolig høyt.. Sånn tung langsom pusting som om man sover tungt. I tillegg til at han konstant tygger tyggis, på en veldig høylydt og smattende måte, med munnen åpen, selvsagt.. Jeg holder på å gå fullstendig fra forstanden, men det er litt vanskelig å si ifra om at noen puster for høyt uten å virke premenstruell.. Tromming og slikt bør folk ha mer forståelse for at er plagsomt. Fint at han tok det pent da du sa ifra
Tusenfryd Skrevet 22. mai 2008 #15 Skrevet 22. mai 2008 Det er vanskelig å dele kontor. Her plages jeg av klaging. Det er klaging på været, kundene, været, det er for kaldt eller for varmt, man furter pga dårlige MGP-låter (hva byr du!). At man er misfornøyd er nå en ting, men må man dele det så høylydt med alle andre? Det drar meg ned, faktisk. Jeg prøver å putte musikk i øret og drite i dem, og heldigvis har de sluttet å dra meg med i diskusjonene (synes ikke du det er kaldt her?) men likevel. Furting og suring er det verste jeg vet. Ukens sak forresten: min ringetone på mobil. Ja, den er heslig, men jeg får kanskje tre telefoner i uka i arbeidstiden så jeg synes virkelig ikke det er noe å hisse seg opp over. Andre har jeg derimot vært med å skifte ringetone til. hudre samtaler om dagen i støyende skranglelyder er ikke akseptabelt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. mai 2008 #16 Skrevet 22. mai 2008 Jeg deler kontor med noen som sukker og stønner stadig vekk. Graver seg heftig i ørene og tar med seg jobbaviser på do (!). Vet jeg burde si fra, men jeg synes det er så ubehagelig. Hahaha, vi har noen hos oss også som tar med seg blader og aviser på do. Jeg har sagt fra at de bladene ikke under noen omstendigheter skal bli med ut igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå