Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #1 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei, jeg har så problemer med å kle meg fint. Får det liksom ikke til. Jeg har massevis av klær i skapet, fine kjoler og stilige sko og skjerf og sjal og alt mulig. Men når jeg skal ta på meg noe så ender jeg opp med joggesko, jeans, hvit topp og en cardigan (veldig ofte i grått). Noen som har et klestips på lur, hvordan skal jeg sette sammen farger? Og hvordan skal jeg sette sammen fine antrekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 21. mai 2008 #2 Del Skrevet 21. mai 2008 Har du ikke en vennine eller en bekjent som er flink til å mikse antrekk? Kan be om ett lite tips fra henne! Kanskje prøve å herme litt etter noen moteblader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 21. mai 2008 #3 Del Skrevet 21. mai 2008 Ikke vær så veldig opptatt av at alt skal matche . Kombiner litt utradisjonelle farger. Rødt og lyseblått er fint, synes jeg. Rosa og rødt sammen er heller ikke dumt. Bruk forskjellige teksturer, f.eks en fin silkekjole sammen med en ullcardigan, tette strømper og lave sko. Ikke overdriv. Om du bruker halskjede, bruk små øredobber og omvendt. Om du bruker skjørt i f.eks sort så synes jeg det er penest med en cardigan og en topp i forskjellige farger, iallefall til hverdags (om da ikke antrekket er helsort). Til "uniformen" din så kan et skjerf være fint og prege antrekket . Om du kombinerer med litt store øredobber og litt finere sko er antrekket straks mer pyntet. Ta en testkveld foran speilet hvor du er litt vågal og prøver ting som du vanligvis ikke ville ha valgt. Det dukker ofte opp noen favorittantrekk på den måten . Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. mai 2008 #4 Del Skrevet 22. mai 2008 tusen takk for svar, der var det noen gode tips. Synes det er vanskelig å være vågal egentlig, men nå har jeg virkelig lyst til å prøve. Hva passer egentlig til sort og grått. Det var en gang noen som sa sort passer til sort og farger passert til farger....er dette rett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 22. mai 2008 #5 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg er selv glad i svart, hvitt og grått, men blander det også med rødt, lilla, lyseblått og rosa (for det meste). Jeg kler kalde farger best, så du må nesten bare teste ut hva du trives med og kler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2008 #6 Del Skrevet 22. mai 2008 Til sort og grått passer alt. Absolutt alt. Spørsmålet er bare hvor knasje farger du tørr gå med. Bare sort og en klar farge er veldig pent, selv blir det mye grønt og sort. Hvis du har lyse gråtoner sammen med svart så liker jeg spesielt godt pastell farger, lys blå, en forsiktig rosa, kanskje noe lilla? Alle ting går, men det er greit å holde seg til en farge + sort og grått, i hverfall hvis du er litt usikker. Grønt og dongeri er forøvrig en slager i mitt klesskap, det blir så friskt og godt, og rette fargen kan få dongeri til å se veldig skikkelig ut. Det hele går mer på snitt og stoffer enn på farge. Særlig hvis du bruker mye "nøytrale" farger som sort og grått (og dongeri påstår nå jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Lea Skrevet 22. mai 2008 #7 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg foreslår heller å kjøpe deg accessories! Klærne kan være så kjedelig som bare det, og bare ett belte i livet, øredobber, kjede ®, armebånd, noe i håret,skjerf, osv, kan gjøre alt! Ikke FOR mye at du ser ut som ett juletre da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. mai 2008 #8 Del Skrevet 22. mai 2008 Tusen tusen takk dere, det er så flott med svar. Jeg tar til meg alt sammen. Jeg synes det er vanskelig med accesssories også jeg. Noen tips der? Synes det er vanskelig med sjerf og ting i håret. Men jeg må kanskje bare kaste meg ut i det. Noen som har noen "regler" når det gjelder tilbehør?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strailiss Skrevet 22. mai 2008 #9 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg ville tatt inspirasjon fra andre. Mennesker på gata, blader ol, i andres blogger finner jeg mye inspirasjon. Noen fine sko kan også kjøre et antrekk opp noen hakk:) Selv er jeg veldig avhangig av skjerf og armbånd i morsomme farger, i det siste også mye belter. For eksempel har jeg en sort tunika hvor jeg bruker et rødt belte rett under puppa:P Syns sånne småfargeklatter gjør et antrekk litt mer interessant. Det er mitt synspunkt da, kommer jo ann på kroppsfasongen og hår/hudfarge osv:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 22. mai 2008 #10 Del Skrevet 22. mai 2008 Hva med litt store øredobber? Langt smykke? Eller en blomster i håret, hvis du har så langt hår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 23. mai 2008 #11 Del Skrevet 23. mai 2008 Ja, tenk tilbehøyr! Det gjer utruleg masse med eit antrekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 23. mai 2008 #12 Del Skrevet 23. mai 2008 Ikke vær så veldig opptatt av at alt skal matche . Kombiner litt utradisjonelle farger. Rødt og lyseblått er fint, synes jeg. Rosa og rødt sammen er heller ikke dumt. Bruk forskjellige teksturer, f.eks en fin silkekjole sammen med en ullcardigan, tette strømper og lave sko. Ikke overdriv. Om du bruker halskjede, bruk små øredobber og omvendt. Om du bruker skjørt i f.eks sort så synes jeg det er penest med en cardigan og en topp i forskjellige farger, iallefall til hverdags (om da ikke antrekket er helsort). Til "uniformen" din så kan et skjerf være fint og prege antrekket . Om du kombinerer med litt store øredobber og litt finere sko er antrekket straks mer pyntet. Ta en testkveld foran speilet hvor du er litt vågal og prøver ting som du vanligvis ikke ville ha valgt. Det dukker ofte opp noen favorittantrekk på den måten . Lykke til. Jeg hadde tenkt å skrive et klokt svar, men så gjorde Audrey det for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå