Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnneBerit
Skrevet

Hva er tariffen for de under 18 år? og de som akkurat har blitt 18??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innen hvilken bransje?

Skrevet
Innen hvilken bransje?

Jeg svarer som om det skulle vært butikk

Under 18 ER 95,49

Akkurat fyllt 18 119,48

Skrevet

Og for å ha krav på tarifflønn, må enten bedriften ha tariffavtale, eller et visst antall av de ansatte (20%..?) være organisert i fagforening.

Gjest AnneBerit
Skrevet

Butikkarbeid..

noen som har en link til dette?!

virker som man må ha konkrete beviser for å få rikitg..

Skrevet

Link til tariff: http://www.butikksjef.com/Lonn.html

Men som sagt: Har ikke butikken tariffavtale, eller tilstrekkelig mange av dere er organisert, så spiller ikke tariffen noen rolle. Da kan butikken sette den lønna de vil.

Gjest AnneBerit
Skrevet

okå.. det er egentlig ikke til meg da.. det er for ei veninne.. hun fylte 18 i ebruar og får 88,49 i timeslønn.. hun er ikke organisert og vet ikke om hva de hun jobber sammen med er.., men selv får jeg lønn etter tariff.. :)

Gjest Gjest_Pearly_*
Skrevet
Link til tariff: http://www.butikksjef.com/Lonn.html

Men som sagt: Har ikke butikken tariffavtale, eller tilstrekkelig mange av dere er organisert, så spiller ikke tariffen noen rolle. Da kan butikken sette den lønna de vil.

Hm...jeg så litt på den linken.. Jeg er 21 år og jobber deltid i butikk, og da jeg ble ansatt i høst, sa arbeidsgiver at han pleier å gi mer enn tariff. Fra da til nå har jeg fått 120kr i timen, noe som ifølge linken var litt over lønnstrinn 5 fra 2007.

Nå som det har kommet endringer, tror du arbeidsgiver vil sette opp lønnen min da? Virket som om du visste en del om dette =) Har jo ikke lyst å mase på han, siden han allerede har gitt meg godt over tariffen i hele året jeg har jobbet hos han.

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva med for i år? :) Noen som vet? Er under 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...