Gjest Blekansikt Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jeg er så blek at jeg bare MÅ ha noen timer solarium før jeg tør å gå i skjørt eller korte bukser. Huden min er så hvit at jeg nesten må dele ut solbriller til folk for ikke å bli saksøkt for å ha ødelagt synet deres med blending. Men hvordan velger jeg riktig? Tok litt solarium i fjor vår også, men der må det ha vært dårlige lysrør, for det ble ikke noen forskjell selv etter mange timer. Pga naturlig blek hud må jeg være forsiktig så jeg ikke blir brent, men likevel må det jo være nok futt til at jeg ikke må gå 30 ganger i solsenga for å få ørlite antydning til beige hud... Jeg vil IKKE bli skikkelig solbrun, bare få noe som kan ligne normal lys hudfarge istedet for den sykelig hvite fargen jeg har nå. Noen som har tips? Hva bør jeg se etter? Hvilke solsenger er best? Er det noe spesielt jeg kan gjøre for ikke å bli brent men samtidig kunne få litt farge? (Har veldig lett for å bli brent både i solarium og ute i naturlig sol) Om noen har lokale og konkrete tips så setter jeg pris på det også (bor i Tromsø).
DDuck Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Tror ikke det er sengene som har så mye å si, men rørene... :klø: På sånne solsenter kjeder som har sentre rundt om i hele landet er de ihvertfall litt proffesionelle å bytter rørene relativt ofte slik at de skal holde et godt rykte, mens på sånner private solstudioer tror jeg ikke de er like nøye på slikt... det er ihvertfall min erfaring.. Du bør begynne på mellom 10 og 15minutter først for å unngå å bli brent, så kan du heller øke tiden hvis du ser det går bra Jeg bruker solariumskrem itillegg... det er ikke noe solfaktor i de, men jeg syns de hjelper på å holde huden fuktig (jeg blir ganske tørr i huden etter solarium) og de holder brunfargen mye lengre... Hvis du bor i Tromsø-by så er det vel ikke noe problem å skulle finne en solsenter-kjede
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Jeg blir knallrød av 15 minutter når jeg ikke har solt meg på en stund, og jeg er like blek som det ts høres ut som, så jeg ville begynt forsiktig med 10 minutter ellerno!
Gjest Blekansikt Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Hvis du bor i Tromsø-by så er det vel ikke noe problem å skulle finne en solsenter-kjede Hehe, neida. Ikke noe problem å finne solsenterkjeder. Men jeg bare lurte på hvilke som hadde et godt rykte og motsatt.
DDuck Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Ja... jeg blir ikke så fort brent så jeg kan begynne på 15, men det er nok klokt det som Gjest skriver ja Jeg har jo ikke erfaring med helt bleik hud jeg
trulta_ Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Hehe, neida. Ikke noe problem å finne solsenterkjeder. Men jeg bare lurte på hvilke som hadde et godt rykte og motsatt. Jeg likte godt sunmaker (tror det var navnet, det finnes i Trondheim), men her har vi bare brun og blid som kjente kjede. Så nå tar jeg sol på brun og blid, liker begge plassene. Likte så godt den solsengen som du blir dusjet med vann, men det var dyrt og da... Jeg leste en plass at private markede har sterkere soler enn det som er tillatt, men jeg er enig med dinadama om det motsatte. Føler jeg får liten effekt av de solsengene. Anbefaler deg brun og blid eller sunmaker! Lykke til med bruningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå