Supraspinatus Skrevet 21. mai 2008 #1 Del Skrevet 21. mai 2008 Har noen bokser med hele (skrelte) tomater og lurer på hva jeg kan lage med dem? (Utenom det opplagte: tomatsaus til pasta/pizza og tomatsuppe) Noen spennende matretter noen kan anbefale? Både vegetarisk og ikke vegetarisk faller i smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 23. mai 2008 #2 Del Skrevet 23. mai 2008 min favoritt er kylling cacciatore. Her er det skrevet oppskrift og fremgangsmåte...denne retten er deilig :-) I saw this recipe in the October issue of Instyle magazine and we thought we would give it a try. The meal turned out to be very good and I love the taste of combination of tomatoes and red wine cooked together and the chicken gets very tender when you boil it for 1 1/2 hours :-) Here is the recipe: 1 Chicken pieces, cut up,Sea Salt and freshly ground black pepper 8 bay leaves 2 sprigs fresh rosemary 3 cloves garlic, peeled (1 crushed, 2 sliced) 1/2 bottle Chianti flour for dusting Extra virgin olive oil 6 anchovy fillets Handful of green or black olives, pitted 2 14 - oz. cans of plum tomatoes (broken up with wooden spoon) 1. Season chicken pieces with salt & pepper and put them into a bowl. Add bay leaves, rosemary sprigs and crushed clove of garlic and cover wih Chianti. Leave to marinate for at least one hour, but preferably overnight in refrigerator. 2. Preheat oven to 350 degrees. 3. Drain chicken, reserving marinade in boul on the side. Dust the chicken pieces with flour. Heat pan, add splash of olive oil and fry chicken until lightly brown all over, set chicken aside. 4. Add sliced garlic fry until golden brown. 5. Add anchovies, olives, tomatoes to chicken along with reserved marinade. Bring to a boil, cover with lid and bake for 11/2 houors. 6. Skim off any oil collected on top of sauce, stir, season to taste. Makes 6 servings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 23. mai 2008 #3 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Jeg bruker alltid hermetiske tomater i min hjemmelagde lasagne. Men det går kanskje under pasta.. JO! Tomatris er herlig! Bruk litt mindre vann når du skal koke risen (den erstattes med tomatsaften i den hermetiske boksen), hell tomatene over risen, putt oppi en buljong og voila - ris i ny drakt. Endret 23. mai 2008 av aimee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 23. mai 2008 #4 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg knuser de og lager lasagne, men det er kanskje også opplagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå