Gjest Rotehode Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Må høre hva andre tenker om dette.... På arbeidsplassen min er det god og jevn kontakt mellom alle "gruppene". Jeg synes dette er kjempekos, og hilser på alle jeg møter med et smil og en hyggelig hilsen. Har i det siste merket meg noen rare reaksjoner fra menn som jeg jobber sammen med. En blir som et barn igjen. Han skal kile meg, fekter rundt hodet mitt og ser meg lenge inn i øynene. En annen får et litt flaut ansiktsuttrykk og snur seg smilende bort når han går forbi. Er det virkelig mulig at de opplever meg som flørtende når jeg hilser på dem? Vi jobber tett sammen, og jeg synes det er viktig å være høflig og hyggelig mot alle. Ellers så tar jeg med meg mitt beste humør når jeg går inn dørene. Blir jo rett og slett usikker på hvordan jeg skal oppføre meg..er slett ikke ute etter å oppfordre noen. Forstår ingenting jeg....
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Det er veldig positivt å være smilende og imøtekommende. Men det er også viktig å kunne lese den andre personen (særlig når dere jobber nermere sammen) for å se litt deres grenser. Man må kunne tilpasse seg og være litt mer tilbakeholden i forhold til noen mennesker, gjerne dem som selv er mer tilbakeholdne. Det kan jo også tenkes selvsagt at de ikke tolker det som at du flørter, men at de selv ønsker å flørte med deg og derfor oppfører seg som de gjør. Men om noen sur seg vekk når du hilser på den tolker jeg dette rent objektivt som at man da har vært for imøtekosemmende og trødd over en eller annen personlig grense. Det finnes ikke et objektivt mål for hva som er imøtekommende og positivt og hva som er for mye. Av akkurat denne grunn er det viktig å forsøke å lese personene du omgås slik at du også tilpasser deg dem. Dersom målet ditt er å ha et godt forhold til dem er det viktig å passe på å ikke være "for mye", da dette kan virke mot sin hensikt. Ellers er det veldig positivt at du ønsker å være grei og positiv alså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå