Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere brødet?

Silvert

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett på om det er noen som har noen smarte måter og oppbevare brød på slik at det holder seg i flere dager?? Vet noen anbefaler at en legger brødet i kjøleskapet. Men jeg liker best temperert brød.....

Vet ikke om denne ville hjulpet http://www.wdybt.com/product_info.asp?ID=2000# , men den var ihvertfall råtøff. :ler:

Endret av Silvert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brød skal IKKE ligge i kjøleskap, det er faktisk den aller verste temperaturen for brød. Enten fryser, eller romtemperatur.

Skjær brødet opp i skiver når du kjøper det, og frys det ned. Nå kan du ta ut enkeltskiver som tiner på 10-15 minutter, og de smaker ferskt alle sammen. :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg handler kun brød i butikker med brødskjæremaskin (ja, jeg er lat...). Så får jeg brødet skåret i opp i pene jevne skiver på et par sekunder. Når jeg kommer hjem legger jeg herligheten i frysen, og så tar jeg ut skiver etter som jeg har behov for dem.

Brød som har ligget i kjøleskapet er ekkelt :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker brød selv, og deler dem i to og putter dem i frysa. Frossent brød tas opp på kvelden, og vips har vi ferskt brød hver dag. Fabelaktig. (forslaget med oppskårne skiver i frysern er også bra, de tiner dødsfort på benken eller i brødristeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for all del ikke oppbevar brødet i papirposen brødet kjøpes i! Papiret trekker ut all fukt som måtte befinne seg inne i brødet, og det blir tørt i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper skikkelig brød hos bakeren og mitt brød ligger i papirposen sin i kjøkkenskuffen i 3-4 dager og det er fortsatt ferskt....

Kunne ikke falle meg inn å legge brødet i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg baker brød hjemme. Deler dem i to og putter i fryseren. Så har mannen min og jeg brød i ca to dager, og da rekker det ikke å bli tørt. Oppbervarer det i plastpose på kjøkkenbenken.

Da jeg bodde alene, kjøpte jeg brød i butikken. Da skar jeg av 1/3 av brødet, skar skiver av den neste 1/3. Så puttet jeg en "skalk" og brødskivene i fryseren. Det geniale med frosne brødskiver, var at jeg kunne lage matpakke direkte fra fryseren, og så var den tinet til jeg skulle spise lunsj. Ferskere matpakke får du ikke! Det holder pålegget ferskt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler kun brød i butikker med brødskjæremaskin (ja, jeg er lat...). Så får jeg brødet skåret i opp i pene jevne skiver på et par sekunder. Når jeg kommer hjem legger jeg herligheten i frysen, og så tar jeg ut skiver etter som jeg har behov for dem.

Sånn gjøres det her også, går fort noen dager mellom hver gang vi spiser brød, og når det først spises brød kan det gå en del. Så greit å ikke ha brød i brødboksen, for da ville vi nok måtte kaste mye av det pga at det blir tørt. Legger man utover skivene tiner de fort, evt kan de legges i brødristeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer veldig an på hva slags brød man kjøper hvor lenge det holder seg. "Tungt" brød fra bakeren holder seg gjerne godt lenger enn billige butikkbrød, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...