Gå til innhold

Hvor mange ble invitert, og hvor mange kom?

Tiger

Anbefalte innlegg

Skal i disse dager sende ut invitasjonene, og begynner å bli nervøs for at vi tar oss vann over hodet...

Vi inviterer 145 gjester + oss to, men lokalet har bare plass til 110. Det jeg lurer på, dere som har fått svar fra alle eller allerede er gift; hvor mange kom til middag i forhold til hvor mange dere hadde invitert?

Håper på noen beroligende svar... icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Kan dessverre ikke berolige deg.

Vi ba 52 stk. og 51 kom.

Etter mine erfaringer er det slik at mestparten av de som er bedt i bryllup kommer.

Tror nok du iallefall ikke kan vente deg et "mannfall" på 35 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan jeg spørre om noe: Burde dere ikke tatt høyde for det før dere inviterte så mange til bryllupet ? Eller burde dere ha kuttet litt ned på lista heller....er litt feil å håpe at noen melder forfall da.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er du gal, satse på at 35 stykker ikke kommer !? icon_eek.gif Bor mange i utlandet eller noe sånt ? Vi kommer til å be ca. 75 og jeg blir forundret om ikke minst 70 kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket litt risikabelt det der syns jeg. Når vi giftet oss ba vi 58 og 56 kom. Av de som ikke kom så satt en i Canada og den andre var forlover i en venninnes bryllup så det var veldig gode grunner altså. Jeg syns stort sett at alle som er invitert i bryllup kommer dersom det ikke er noe veldig spesielt. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg tror det er slik at i bryllup er det få som sier nei, så dere kan ikke finne på å basere dere på at så og så mange ikke kommer. Det er jo slike ting som skaper krise og panikk om det allikevel skulle komme flere enn anntatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke sendt ut innbydelsene våre. Vi inviterer ca. 40 stykker. Men regner med at det ikke blir frafall på mer enn ca. 5 stykker. Og de jeg da tenker på er samboere / ektefeller til venner av oss.

Men selv om dere har tatt dere vann over hodet og det viser seg at alle 145 kommer, så finnes det nok en løsning skal du se! Dere får i så fall sende ut en ny melding til 30-40 utvalgte om at pga. uforutsette komplikasjoner med lokalet (eller noe liknende) så inviteres de herved til kaffe istedenfor. Til kaffen og dansen gjør det jo ikke noe om det blir litt trangt. Det vil jo hele tiden være mange ute på dansegulvet og de som da vil sitte tar de ledige stolene de finner. Ta det med ro - det ordner seg nok. Jeg anbefaler at dere allerede begynner å tenke som om alle kommer. Og så setter dere dere ned for å planlegge hva dere skal gjøre. Lykke til! Og fortelle oss senere hvordan det går! icon_smile.gif

Dont worry - be happy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sende ut invutasjoner til det antallet som lokalet har plass til, og heller fylle opp etterhvert som dere evnt. får svar fra gjester som takker nei????

Dette krever vel litt lang svarfrist men.....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. er det ikke "litt" dumt å invitere 35 stykker mer enn det er plass til da? Hvordan tenkte dere egentlig da dere sendte ut innbydelser? For så mange som 35 takker neppe nei.

Jaja .. lykke til da icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg leste feil og trodde at dere allerede hadde sendt ut invitasjonene. Syns at Mistys ide var veldig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterte 78 med forbehold om at ca 15 st av slektingene mine ikke kommer (de bor i utlandet og jeg har ingen kontakt med dem)Vi måtte fjerne noen fra den ursprunglige listen for å ikke bli for mange (sammen ca 90 hvis ALLE kom). Lokalet holder ca 70 til middagen. Vi har nå 63 påmedlte + 6 som ikke har bekreftet enda. 3 fra slekingene mine kommer likevel (av de vi regnet med å ikke komme) + 2 veninner har medlt avbud, den ene pga eget bryllup helga før (hun bor i finland) og den andre pga at det bli for dyrt (hun bor i england).

Jeg hade fryktet at mange flere skulle melde avbud, da vi gifter oss langt fra der vi bor og vi har invitert mange fra utlandet, men er glad og lettet nå! Så mitt råd til deg er å regne med at alle kommer!! Det er lettere å justere med for mye en for lite plass.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jg hadde aldri i værden turt å invitere flere enn det var plass til. Vi har invitert 50 og det er plass til 50. Regner med at alle kommer, for de fleste har holdt av datoen siden den ble bestemt, ca 1 år.

(45 dager igjen icon_wink.gif )12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste visst feil i stad. Hvis dere ikke har sendt ut innbydelsene ennå, ville jeg kanskje sendt ut til så mange dere har plass til. Og så heller be flere til kaffe og kaker i stedet hvis det er endel som melder avbud. icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg ikke forstår logikken deres. Dere vil vel at alle dere ber skal komme, eller....????

Dere må nok gå igjennom gjestelisten en gang til og "skvise" ut noen.

Å finne nye og store nok lokaler er vel mer vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetter litt nå, ja...

Saken er; Vi gifter oss i Nord-Norge hvor jeg kommer fra og mine foreldre bor. Vi inviterer hans familie (selvsagt) fra østlandet, min fars familie fra Midt-Norge, venner og familie spredt litt utenom disse stedene + venner fra England. Pga at vi gifter oss på et lite sted, er det nermest umulig å oppdrive et hyggelig lokale som tar fler enn det lokalet vi allerede har. Det er et nydelig bygg med spisesal til 110 + en salong som også evt kan ta en del folk (kriseløsning, da det er dører mellom disse to rommene).

Da vi fortalte venner og familie (som jo da er veldig spredt)at vi skulle gifte oss, gikk ting litt over stokk og sten og foreldre inviterte, for oss, fjern familie før vi hadde engang begynt å tenke på gjesteliste. Må jo få være litt nyforlovet uten å begynne å stresse med bryllup med en gang icon_smile.gif Dette utartet seg, og da vi endelig fikk satt ned foten var det så mye såre miner at vi ga etter -med løfte (fra våre foreldre!) om at gammeltanter og gammelonkler ikke ville komme; de synes bare det er koselig å få innbydelse.

Så ble det snakk om bryllup blandt våre engelske venner. De gledet seg veldig til å komme til Norge i bryllup, og hadde allerede begynt å planlegge reisen. Dette ballet også på seg, og plutselig skulle hele omgangskretsen komme (vi hadde tenkt å invitere fire engelske venner...). Uansett klarte vi ikke å si at de ikke kunne komme siden de tydelig gledet seg så innmari.

Enden på visa er i alle fall at den opprinnelige gjestelisten, som vi skar et stort stykke av, er nå tilbake. Alt ordner seg nok til slutt -om enn ikke helt som planlagt...

Tror jeg begynner å få vondt i hodet også... icon_smile.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: Tiger den 2002-04-09 15:42 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å si at innbydelsene blir sendt ut i dag (sikkert derfor jeg har litt panikk...) og at vi har virkelig prøvd å korte ned på listen. Men, når foreldrene våre nekter (dette er det eneste de ikke har villet gi seg på, og de betaler hele middagen) så er det lite vi kan gjøre.

Logikken? Det er ingen logikk i dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det ordner seg sikkert...det må det jo gjøre. dere får leie et annet lokale i tillegg og overføre middagen på storskjerm dit...hi, hi! kronprinsparet hadde jo to lokaler de også...neida, fra spøk til alvor: Iom. at dere har invitert flere gjester enn de fleste andre som skriver inn her, kan dere kanskje regne med noen flere forfall også (men å regne med 35 stk. er nok i meste laget!). Vi inviterte 133 tror jeg, og 120 kom hvis jeg ikke tar helt feil. jeg er helt sikker på at det ordner seg. LOkalet dere leier har sikert noen ekstra rom som kanskje i utg.pkt. ikke er ment for selskap, men som dere kan pynte ekstra flott og dekke til de fjerneste gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes synd på deg - men da er det jo dine foreldres skyld og hans at dere ikke kan kutte ned. Det går nok bra uansett skal dere se icon_smile.gif sett opp et telt fra utgangen og kjør folk ut der .-)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...