Sommerfugl76 Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Er det noen bruder der ute som skal gifte seg i Maggie Sotteros Natalia-kjole i sommer? Det er min drømmekjole
Lille Blåklokke Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Jaaaaaaaaa jeg skal:D Den er nydelig. Henter den faktisk i dag:D Men min har ikke skuldre det er en sånn stroppeløs en. Nyyyydelig. Man er så lekker i den at du aner ikke.
Lille Blåklokke Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 (endret) http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?sh...p;style=V7052CS Her er linken til kjolen:) Henta min i dag og den er så vakker. Gled deg hvis du skal kjøpe den:) Men prøv den først for sikkerhets skyld. Endret 21. mai 2008 av Bambi85
Sommerfugl76 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2008 (endret) Jaaaaaaaaa jeg skal:D Den er nydelig. Henter den faktisk i dag:D Men min har ikke skuldre det er en sånn stroppeløs en. Nyyyydelig. Man er så lekker i den at du aner ikke. Så heldig du er. Hvor kjøpte du den? Hvilken farge har du? Jeg har faktisk prøvd den... På Kristins brudesalong. I fargen all ivory uten stropper. Jeg syns den var for dyr, så jeg prøvde å bestille den fra USA. Så viste det seg at Maggie Sottero har en bestemmelse om at de ikke tar imot bestillinger eller sender til privatpersoner utenfor USA. Så jeg er redd jeg blir uten drømmekjolen :gråte: Mitt siste håp er at det er noen som legger den ut for salg på finn.no i løpet av forsommeren, så kan jeg kanskje få kjøpt den brukt . Jeg gifter meg 2. august, så jeg har enda litt tid Kanskje noen har tips om andre måter å få ta i den? Er det f.eks billigere med Maggie Sottero i Sverige eller Danmark? Endret 21. mai 2008 av Sommerfugl76
Lille Blåklokke Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Uff ja det var jo litt trasig. Jeg bor i tromsø, så kjøpte den hos hans og hennes. Betalte rundt 10 000 for den Men syns den er så verdt det. Min er også i ivory. Måtte akkurat ta en sniktitt på den:P Hva kostet den der du har vært? Kan du ikke få feks, somaras.no til og sy den til deg? Eller så finnes det flere sånne folk som syr. Hvor bor du foresten?
Sommerfugl76 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2008 Uff ja det var jo litt trasig. Jeg bor i tromsø, så kjøpte den hos hans og hennes. Betalte rundt 10 000 for den Men syns den er så verdt det. Min er også i ivory. Måtte akkurat ta en sniktitt på den:P Hva kostet den der du har vært? Kan du ikke få feks, somaras.no til og sy den til deg? Eller så finnes det flere sånne folk som syr. Hvor bor du foresten? Den kostet 12400,- Det var den eneste de hadde igjen. Den var prøvd mange ganger så den var litt slitt, manglet noe perler osv. Jeg bor i Oslo, men kommer nordfra Hva slags størrelse har du? Har du fått den lagt opp? Jeg er 176 cm høy, så den var akkurat passe lang Jeg kan titte på somaras.no, men spørs om noen rekker å sy noe før 2. august. Også blir den vel aldri så fin som originalen. Men takk for tipset Når skal du gifte deg?
zilje_k Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Den kostet 12400,- Det var den eneste de hadde igjen. Den var prøvd mange ganger så den var litt slitt, manglet noe perler osv. Jeg bor i Oslo, men kommer nordfra Hva slags størrelse har du? Har du fått den lagt opp? Jeg er 176 cm høy, så den var akkurat passe lang Jeg kan titte på somaras.no, men spørs om noen rekker å sy noe før 2. august. Også blir den vel aldri så fin som originalen. Men takk for tipset Når skal du gifte deg? Har lest på forumet her at det er ei dame fra Ålesund trur jeg det er som importerer kjoler fra Maggie Sottero. Kan jo høre med henne:)
Lille Blåklokke Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Den kostet 12400,- Det var den eneste de hadde igjen. Den var prøvd mange ganger så den var litt slitt, manglet noe perler osv. Jeg bor i Oslo, men kommer nordfra Hva slags størrelse har du? Har du fått den lagt opp? Jeg er 176 cm høy, så den var akkurat passe lang Jeg kan titte på somaras.no, men spørs om noen rekker å sy noe før 2. august. Også blir den vel aldri så fin som originalen. Men takk for tipset Når skal du gifte deg? Oi ja det var dyrt, rart de skal ha så mye for den siden den var slitt.. Du kan prøve og ringe ho somara dama, har pratet med henne på tlf. Var egentlig meninga ho skulle sy min kjole, men så kjøpte jeg denne.. Ho virka veldig flink og rask i arbeidet. Vet andre som har vært fornøyd med kjolene ho lager:) De blir ikke 100 prosent lik men ho lover at de blir nesten helt lik orginalen. Ellers har du drommekjoler.no de syr også. Kjolen jeg har er i str. 36. Den satt som et skudd, og var akkurat helt passelig lang:) Jeg er ca 167 og bruker til vanlig str 38. Gifter meg i oktober, den 25.
Sommerfugl76 Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2008 Oi ja det var dyrt, rart de skal ha så mye for den siden den var slitt.. Du kan prøve og ringe ho somara dama, har pratet med henne på tlf. Var egentlig meninga ho skulle sy min kjole, men så kjøpte jeg denne.. Ho virka veldig flink og rask i arbeidet. Vet andre som har vært fornøyd med kjolene ho lager:) De blir ikke 100 prosent lik men ho lover at de blir nesten helt lik orginalen. Ellers har du drommekjoler.no de syr også. Kjolen jeg har er i str. 36. Den satt som et skudd, og var akkurat helt passelig lang:) Jeg er ca 167 og bruker til vanlig str 38. Gifter meg i oktober, den 25. Vinterbryllup i nord. Det blir nok vakkert Lykke til med forberedelser og den store dagen. Du blir nok vakker som en prinsesse Jeg skal fortsette jakten på kjolen
Lille Blåklokke Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Ja håper det blir vinter til da, og ikke skikkelig dårlig oktober vær.. Håper du finner kjolen til en billig pris. Kan du ikke holde meg oppdatert når du har funnet den eller den eller en annen? Hvilket bryllup skal du ha? Mange gjester?
Sommerfugl76 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 23. mai 2008 (endret) Ja håper det blir vinter til da, og ikke skikkelig dårlig oktober vær.. Håper du finner kjolen til en billig pris. Kan du ikke holde meg oppdatert når du har funnet den eller den eller en annen? Hvilket bryllup skal du ha? Mange gjester? Bambi85: Da har det skjedd noe på kjolefronten, hurra! Natalia blir min brudekjole også. Fant en brudesalong i USA som var villig til å ta imot bestilling fra Norge når jeg sender den til en venninne i USA. Så sender hun den til meg. Jeg måtte ta en spansk en og late som at det var hun som skulle ha kjolen, men at jeg skulle betale den for henne. Så nå har jeg fått bekreftelse på at den er på vei til henne Er så spent og gleder meg så masse til kjolen kommer til meg så jeg får prøvd den igjen. Nå gjenstår det å bestille tiara, slør, smykker osv. Har funnet mye bra på ebay. Vi skal ha kirkebryllup i en vakker, hvit kirke fra ca 1900 og festen på et nesten nytt og veldig flott grendehus. Vi har bedt 64 gjester. Har fått 51 ja og fem nei. Har frist 1. juni. Du da? Mange gjester? Hvilken type bryllup? Mye igjen å planlegge? Endret 23. mai 2008 av Sommerfugl76
Sommerfugl76 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. mai 2008 Gratulerer med kjole! :-D Tusen takk! Planlegger du også bryllup?
Lille Blåklokke Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Bambi85: Da har det skjedd noe på kjolefronten, hurra! Natalia blir min brudekjole også. Fant en brudesalong i USA som var villig til å ta imot bestilling fra Norge når jeg sender den til en venninne i USA. Så sender hun den til meg. Jeg måtte ta en spansk en og late som at det var hun som skulle ha kjolen, men at jeg skulle betale den for henne. Så nå har jeg fått bekreftelse på at den er på vei til henne Er så spent og gleder meg så masse til kjolen kommer til meg så jeg får prøvd den igjen. Nå gjenstår det å bestille tiara, slør, smykker osv. Har funnet mye bra på ebay. Vi skal ha kirkebryllup i en vakker, hvit kirke fra ca 1900 og festen på et nesten nytt og veldig flott grendehus. Vi har bedt 64 gjester. Har fått 51 ja og fem nei. Har frist 1. juni. Du da? Mange gjester? Hvilken type bryllup? Mye igjen å planlegge? ÅÅÅHH så bra. Gratulere så mye. Blir så fint det der at du aner ikke. Bare vent til du har den på igjen:) Så flott at dere har fått så mange ja. Hørtes flott ut:D Vi skal ha vielsen i en gammel kirke hær i tromsø, vakker er den. Festen holdes i et lokale midt i byen:P hehe. Ganske fint der også. Lite og velge mellom her i tromsø syns jeg. Vi skal ha ca 33 gjester. Har ordnet det meste faktisk:) Har igjen: catering(vi skal ha koldtbord), sisite bekreftelse på kaken (trøffelkake med marengs og jordbærsaus ved siden av) Kjøpe litt pynt og duker(har kjøpt noe alt) Kjøpe drikke og bake kaker. Kjøpe klær til min kjære:) Har altså litt sånn finpuss igjen. Hvor langt er du kommet? Hva skal dere servere? Er så glad for at du fikk til det med kjolen. Vet hvor vakker den er og hvor trasig det ville vært om jeg ikke kunne fått den:P Nå henger den heldigvis på skapdøra mi på soverommet:D Og snart gjør din det også.
Saeria Skrevet 23. mai 2008 #17 Skrevet 23. mai 2008 Tusen takk! Planlegger du også bryllup? Tja. Jeg lar andre gjøre den jobben for meg.
Gjest annab Skrevet 10. juni 2008 #18 Skrevet 10. juni 2008 sommerfugl76: Jeg vurderer å bestille maggie-kjole fra USA, hvilken nettbutikk brukte du? Å hvor mye måtte du betale i frakt? Jeg har sååå lyst på Aubre eller Destin men ingen selger den brukt, å har ikke råd til ny..
Sommerfugl76 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 10. juni 2008 sommerfugl76: Jeg vurderer å bestille maggie-kjole fra USA, hvilken nettbutikk brukte du? Å hvor mye måtte du betale i frakt? Jeg har sååå lyst på Aubre eller Destin men ingen selger den brukt, å har ikke råd til ny.. Brudekjoler er overpriset i Norge... Maggie Sottero har en bestemmelse på at de ikke selger/ sender brudekjolene sine ut av USA til privatpersoner. De sender bare til butikker utenfor USA. Så jeg bestilte fra http://www.jaysbridal.com/ Har en venninne som bor i USA. Så jeg ba de sende den til henne også sendte hun den til meg Frakten ble ca 50 dollar til Norge. De sendte gratis innen USA. Har du noen "over there" som kan være mellomledd? Sjekk ut denne siden http://www.jetcarrier.com/ Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #20 Skrevet 15. juni 2008 Brudekjoler er overpriset i Norge... Maggie Sottero har en bestemmelse på at de ikke selger/ sender brudekjolene sine ut av USA til privatpersoner. De sender bare til butikker utenfor USA. Så jeg bestilte fra http://www.jaysbridal.com/ Har en venninne som bor i USA. Så jeg ba de sende den til henne også sendte hun den til meg Frakten ble ca 50 dollar til Norge. De sendte gratis innen USA. Har du noen "over there" som kan være mellomledd? Sjekk ut denne siden http://www.jetcarrier.com/ Lykke til Jeg har funnet ut av det! Jeg skal bestille fra bestbridalprices.com. Nettsiden virker helt trygg. Har googlet meg grønn, hehe. Å der kostet Aubre 718 $ å det var med gratis sko og slør/tiara til verdi 120 $. Så en studiekamerat av min tilkomne som bor i Chicago skal kjøpe den å sende videre til meg. Men er det lovlig å gjøre det sånn? Betaler jo toll å sånn. Hvordan gjør du det med toll forresten? Etter mine beregninger så kommer kjolen med gratis sko og tiara (til verdi 1500 kr ca i norge) på 5000 kr når frakt og toll, mva osv er betalt. Å det er helt SINNSYKT!!! Hvorfor gjør ikke alle dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå