Gå til innhold

hvor lenge var trappegrind og babycall i bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge brukte dere trappegrinda? Når lærte barnet å krype ned trappa alene?

Hvor lenge brukte dere babycall (hvisst dere var avhengi av å bruke for å klare å høre barnet gråte, før det klarer å klatre ut/gå ut av rommet selv.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår er 15 mnd og kan definitivt ikke gå ned trappen selv, ei heller prøve, så her er trappegrind i full bruk. Babycall bruker vi viss vi skal bort og han sove.

Skrevet

M er snart to år. Trappegrind brukes deler av tiden, alltid når mormor eller farmor er barnevakt og de er her en dag i uka hver på dagtid. Vi bruker det litt nå og da selv. Hun får IKKE gå i trappa alene og vet det, men noen ganger frister det...

Babycallen har vi ikke brukt på over et halvt år tror jeg, det er lytt i huset her så den trengs ikke inne. Men vi kommer til å ta den fram utover nå som det blir lysere kvelder og vi er mer ute etter at hun har lagt seg. Så den kommer i alle fall til å bli brukt denne sommeren, og sikkert neste også?!

Skrevet

Så det å klare å krabbe ned trappa "alene" skjer kanskje ikke før nærmere 3 år da?? noen er jo tidlig og noen senere ute da, men sånn ca??

Her har vi bare trappegrind nede og snuppa på 1,5 er en kløpper i å gå opp trappa, men har ikke skjønnt det med å krappe baklengs ned.... Men hun skjønner at hun må være forsiktig og ikke kan begynne å bare gå ned liksom. Men nå som hun skal på nytt soverom og mest sannsynlig få ny seng (hun klatrer ut av sprinkelsenga, så må vi ha grind oppe også, siden hun også begynner å få teken på å åpne dører... *går fort dette*

Bruker babycall her, siden det ikke er så lytt.

Gjest *Mim*
Skrevet

Husker ikke helt med babycallen, men trappegrind har vi ikke hatt. Vi har heldigvis hatt ganske forsiktige barn og ikke hatt noen ulykker.

Skrevet

Jeg var dagmamma for ei på litt over 2 år, og hun gikk fint ned trappa alene.

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

Babycall har jeg aldri brukt. Trappegrinden var i bruk til snuppa var to år, da hadde hun gått i trapper en stund.

Skrevet

Min toogethalvtåring har gått fint i trappen fra halvannet år. (gikk sent, men da det første skjedde ble alt, inkl mestret) Både opp og ned. Vi har likevel trappegrind, både fordi det lett skjer ting under lek, løpe ned i full fart for å hente noe, ski på glatte sokker 8de dagene men ikke bruker sklisokker eller tøfler eller er barbent) også for at ungen ikke skal stikke av. Mitt barn stikker av.

Så vi har det både oppe og nede.

Babycall har vi fordi det er greit å ha kontroll. Et par ganger har vi fulgt med på hoste på den måten, en annen gang hørte vi bare klynk og da var sengen full av spy. Nå mot sommeren med vinduet oppe kommer vi definitivt til å bruke den. Når skal vi slutte? vet ikke.

Skrevet

Hvor lenge man trenger trappegrind tror jeg også kommer veldig ann på hvor trappene i huset er plassert og hvilke rom som er i hvilken etasje. Vi har 2 trapper midt i huset, i et område som passeres ofte i løpet av dagen. Har bruksrom i flere etasjer. Blir lett mer nødvendig da, enn om man har en kjellertrapp i hjørnet.

Skrevet

vi har en ekstremt bratt trapp i huset med jernbeslag på enden av hvert trinn...

etter at hun hat lagt seg er trappegrinda på oppe.. ellers er vi jo rundt henne. Hjemme hos andre med vanlige trapper går hun fint ned g opp selv.. men vi holder alltid øye med henne!

hun er forresten 2 år!!

babycallingen bruker vi hver dag.. hvis vi setter på tv'en er det ikke så lett å høre henne i 2 etasje.. og i og med at sambo sover så tungt om natta er det greit med litt ekstra lyd!

Skrevet

Det er ikke det at ungene ikke får til å gå ned eller opp trappa selv fra de er ganske små. Poenget er jo at vi må beskytte dem fra å snuble og dette ned mange, mange trinn. Det ender ikke alltid så bra.

Vi har trappegrind på grunn av to-åringen og bratte trapper. Da han var 1,5 greide han å åpne dem gamle vi hadde, gikk til han datt - og brakk underarmen rett av. Fikk bitteliten gips. :tristbla:

Kommer til å beholde trappegrinden til han blir 20 tror jeg.

Babycall vil vi ha behov for ei god stund fordi vi har et stort hus og soverommene i øverste etasje.

Skrevet
Kommer til å beholde trappegrinden til han blir 20 tror jeg.

:fnise:

Skrevet

Vi har vel hatt trappegrind til de er ca 2. Minstemor er 1.5 år nå og klarer å krype baklengs ned trappa noe hun får lov til hvis vi er sammen med henne i trappen.

Babycall er lurt å ha lenge. Veldig greit når man sitter på verandaen om sommeren.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi bruker trappegrinden fortsatt og ungene er 3 og 5 år gamle. Vi bruker den fordi vi er redde de springer utfor eller snubler når de leker og masker.

Skrevet

Vi brukte babycall til h*n var nærmere 5 tror jeg, men vi har dørene lukket mellom oss selv og barnerommet, så det var derfor. barnet vårt begynte heller ikke å stå opp selv før den tid, så da var det greit å ha "kontroll" så lenge.

Skrevet
Hvor lenge brukte dere trappegrinda? Når lærte barnet å krype ned trappa alene?

Vi skaffet ikke trappegrind før prinsessen var nesten ett år, da ble hun for rask for oss. Vi hadde dessverre et lite uhell, som HELDIGVIS gikk bra. Da var vi ikke høye i hatten etterpå... vi burde skaffet den før.

Hun har mestret trappa oppover fra ca. 7 måneder, og nedover fra 8-9 måneder, men alltid med ledsaging nedover (at vi sitter nedenfor henne klar til å ta imot). Vi har brukt MYE tid i trappa sammen med henne, og hun har alltid fått lov, så derfor har vi heller ikke hatt et barn som har vært supernysgjerrig på den "forbudte" trappa.

Nå er hun 16 måneder, og vi lar henne gå alene i trappa nå. Men vi snur ikke ryggen til, for å si det sånn. Vi er i nærheten og følger med, og helst i trappa sammen med henne. Men vi vil at hun skal få prøve seg litt alene.

Hun har vært en tidlig klatremus, og barn er veldig forskjellige på hvor stødige de er og hvor flinke de er til å forstå at de må være forsiktige etc.

Trappegrinda beholder vi nok en stund til. Vi har tre etasjer, men bare en grind - nedover fra hovedetasjen. Da kan hun løpe fritt rundt i hovedetasjen uten at vi må styrte til trappa hver gang hun snubler avgårde :).

Babycall bruker vi bare hvis vi ser film med høy lyd. Den kommer vi nok til å bruke helt til barnet er stort nok til å komme opp til oss hvis hun våkner.

Skrevet

Vi har aldri hatt trappegrind. Vi hadde planer om det, men det funka så fint uten. Fra jr. var 10 mnd var jeg dagmamma (i 1/2 år for en 4 mnd eldre unge), og det tok ikke lange tiden før også dagbarnet slutta å leke i trappa. Hovedetasjen vår var 1. etg. og de lærte kjapt at de ikke fikk gå opp (i likhet med at tv og video som stod i en åpen hylle ned mot gulvet ikke skulle pelles på, funka det også), når vi var i 2. etg. passet jeg alltid på trappa (veldig praktisk planløsning så dette funka i praksis), men intr. var ikke stor her også.

Når jeg hadde to små barn hjemme bærte jeg dem nesten aldri i trappene, de krabbet opp og ned selv (med meg ved siden av), så jr. har "gått" trapper siden han var 10 mnd. Jeg vil også si at trappa var veldig krabbevennlig

Babycall brukte jeg kun når jr. sov ute, dette fordi jeg ikke hørte de inn. Den sluttet og virke når jr. var 16-17 mnd. og da kjøte vi ikke ny. 1. mann hadde ikke babycall i det hele tatt (annet hus også).

Skrevet

trappegrind har vi ikke da huset har alt på en flate....

babycallen bruker vi når barna sovner i bilen eller når det sover ute i vogn... Den vil nok bli brukt til han slutter å sove på dagen... eller den blir vel kanskje brukt litt på sommerstid også hvis vi sitter ute....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...