Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kona mi har i alle år sagt hun elsker meg. Og a hun ikke trenger andre enn meg. Og det tror jeg.

Men nå tror jeg hu styrer med en ny. Jeg har ingen klare fakta på det, men hun er ikke interesert i å gjøre like mye hjemme som før, og hun er grinete mot meg.

Barna merker det også, og jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre.

Hvordan kan hun gå fra å elske meg til å ikke gjøre det?

Hvordan kan hun brått ikke ville ordne hus og hjem slik som før, men gir en blanke i det?

Kan hun virkelig være så egoistisk å bare tenke på seg selv? Hva med meg og barna. Alt vi har sammen?

Er det så lett å hive det på båten?

Ka hun ikke for f** ta seg samme og skjønne at gresset ikke er grønnere på den andre siden?

Jeg er kanskje ikke super-mannen , men hun har da sagt hun elsket meg tidligere, hvordan kan det brått snu? Jeg er jo den samme som jeg alltid har vært.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Eller hun kan være deprimert, ha problemer på jobb, bivirkninger av medisiner (p-piller ol er en vanlig grunn), være stresset, være syk, ha funnet en kul i bryset som hun venter på svar over, fått beskjed om at en av foreldrene er syk osv.

Det kan være mange grunner til at hun oppfører seg merkelig, snakk med henne og ikke bare gå ut fra at hun er på vift.

Gjest Gjest
Skrevet
Eller hun kan være deprimert, ha problemer på jobb, bivirkninger av medisiner (p-piller ol er en vanlig grunn), være stresset, være syk, ha funnet en kul i bryset som hun venter på svar over, fått beskjed om at en av foreldrene er syk osv.

:jepp:

Til ts: Vær så snill, vær mer moden enn at du tenker på deg selv først i denne saken. Snakk med henne.

Skrevet

Om hu var syk, deprimert, syke foreldre ol burde hun vel si det til meg. Hun snakker jo om alt annet fjas mellom himmel og jord som jeg pent må finne meg i å hør på.

nei, tror ikke det, da hadde hun sagt det. tror du ikke.

Mener du jeg skal si "siden du driter alt hjemme, er du deprimert eller har fått en sykdom som du ikke har fortalt meg om?"

nei, den er vel litt drøy..

men ja, hvorfor skulle hu gi f'** i alt hjemme om ikke det var fordi hun ike brydde seg om meg/oss lenger, og heller tenker hun vil ut av det...

dere kvinner ber oss jo lese mellom linjene, analysere ol.. Nå gjør jeg jo det !

Skrevet

Spør henne hva som feiler henne du.

Gjest Gjest
Skrevet
Mener du jeg skal si "siden du driter alt hjemme, er du deprimert eller har fått en sykdom som du ikke har fortalt meg om?"

Kanskje ikke helt den mest taktfulle ordleggningen jeg har hørt, men du er inne på noe.

Prøv "jeg har lagt merke til at ting går litt på tverke i det siste, er det noe galt?"

Gjest Gjest
Skrevet

Dump henne før hun dumper deg.

Du liker henne jo åpenbart ikke noe særlig.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan kan hun brått ikke ville ordne hus og hjem slik som før, men gir en blanke i det?

Hvordan er fordelingen av husarbeid hjemme hos dere? Hvis hun gjør mest, kanskje hun er lei av det?

Prøv også å tenke etter om hun har prøvd å fortelle deg noe tidligere, uten at du har fått det med deg?

De gangene jeg har fått nok av kjærester som ikke hører etter, har jeg selv følt av at jeg har sagt fra mange ganger, men når han endelig hører (= når jeg er blitt FOR lei), framstår det som om han ikke har fått det med seg i det hele tatt. Tror damer ofte "sier i fra" på en midlere måte, og at det går mange menn hus forbi, inntil det er for sent. (selvfølgelig går dette også på individer, ikke bare damer og menn)

Skrevet

Kanskje hun går og venter på en oppmerksomhet fra deg.....Det kan være så enkelt. Antagelig oppfører du deg rart selv siden du går rundt og mistenker at hun er utro.

Skrevet

Vel.. den største grunnen til at jeg blir grinete og gir mer f... i husarbeid er når jeg er fysisk elle psykisk utslitt. Jeg tror ikke utroskap er det første du bør tenke på her.

Skrevet

Trådstarter, 3 muligheter. Enten så har du behov for å ventilere litt, eller så flamebaiter du, eller så er du en stor jævla IDIOT.

Hvorfor? Fordi du i hver jævla setning sutrer over hvordan kona di BURDE være ifølge ditt moralsyn, og ikke får inn i det jævla skallen din at det kanskje hadde vært en ide å gå rent vitenskapelig til verks for å SKJØNNE kona di. Vil du skjønne henne, eller vil du bare at hun skal innrømme at du har rett, at hun er et dårlig menneske, at det er hun som er skyld i at dere har det dårlig sammen, og så skal hun love bot og bedring.

Det er en type par som ikke får noe ut av samlivsterapi, og det er den typen terapi hvor den ene parten er nødt til å være den som har 100% RETT og som går dit med det utgangspunktet at samlivsterapi skal forandre kona fullstendig, men selv trenger en ikke å se i speilet.

Hadde jeg vært terapeuten din, ville jeg selvfølgelig aldri vært så krass, men siden jeg sitter her og koser meg foran PC skjermen min, kan jeg tillate meg å si at det føles godt å være mann, når jeg vet at mine konkurrenter om kvinnenes gunst oppfører seg som total-kålhuer. Klarer du å skjerpe deg? For din egen del?

Ja, mennesker er egoistiske. Det hadde selvfølgelig vært best om alle var altruister, spesielt ovenfor deg. :roll:

Skrevet
Trådstarter, 3 muligheter. Enten så har du behov for å ventilere litt, eller så flamebaiter du, eller så er du en stor jævla IDIOT.

Hvorfor? Fordi du i hver jævla setning sutrer over hvordan kona di BURDE være ifølge ditt moralsyn, og ikke får inn i det jævla skallen din at det kanskje hadde vært en ide å gå rent vitenskapelig til verks for å SKJØNNE kona di. Vil du skjønne henne, eller vil du bare at hun skal innrømme at du har rett, at hun er et dårlig menneske, at det er hun som er skyld i at dere har det dårlig sammen, og så skal hun love bot og bedring.

Det er en type par som ikke får noe ut av samlivsterapi, og det er den typen terapi hvor den ene parten er nødt til å være den som har 100% RETT og som går dit med det utgangspunktet at samlivsterapi skal forandre kona fullstendig, men selv trenger en ikke å se i speilet.

Hadde jeg vært terapeuten din, ville jeg selvfølgelig aldri vært så krass, men siden jeg sitter her og koser meg foran PC skjermen min, kan jeg tillate meg å si at det føles godt å være mann, når jeg vet at mine konkurrenter om kvinnenes gunst oppfører seg som total-kålhuer. Klarer du å skjerpe deg? For din egen del?

Ja, mennesker er egoistiske. Det hadde selvfølgelig vært best om alle var altruister, spesielt ovenfor deg. :roll:

Jeg signerer. Hadde jeg vært gift med TS, hadde nok jeg også vært ganske grinete. Jeg tror hun har kommet til et punkt hvor hun er lei av deg og dine holdninger. Hvor hun trenger å føle seg sett av andre mennesker.. For du ser tydeligvis bare hvordan hun burde oppføre seg i dine øyne..

Skrevet
Kona mi har i alle år sagt hun elsker meg. Og a hun ikke trenger andre enn meg. Og det tror jeg.

Men nå tror jeg hu styrer med en ny. Jeg har ingen klare fakta på det, men hun er ikke interesert i å gjøre like mye hjemme som før, og hun er grinete mot meg.

Barna merker det også, og jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre.

Hvordan kan hun gå fra å elske meg til å ikke gjøre det?

Hvordan kan hun brått ikke ville ordne hus og hjem slik som før, men gir en blanke i det? Kan jo hende hun ønsker dere også kan ta i et tak?

Kan hun virkelig være så egoistisk å bare tenke på seg selv? Hva med meg og barna. Alt vi har sammen?

Er det så lett å hive det på båten?

Ka hun ikke for f** ta seg samme og skjønne at gresset ikke er grønnere på den andre siden?

Jeg er kanskje ikke super-mannen , men hun har da sagt hun elsket meg tidligere, hvordan kan det brått snu? Jeg er jo den samme som jeg alltid har vært.

Skrevet

kanskje du kan starte med å gjøre litt husarbeid og sånn hjemme du også, og gi henne positive tilbakemeldinger på det hun gjør. Vi kvinner trenger positiv tilbakemelding, og det er et spørsmål om tid hvor lenge vi gidder å stille opp uten å få noe igjen for det.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Hva med overgangsalder? Den kan faktisk starte i midten/slutten av 30-årene (selv ikke legen tok det alvorlig den gangen, men det endret seg heldigvis), og kan være tøft å gå gjennom. Både for den det gjelder, men også for de rundt. Og hun vil nok IKKE innrømme en overgangalder, snarere tvert i mot.

Her tok det mange samtaler og mange år før hun innrømmet det, og tok problemet opp med legen på en skikkelig måte. Etter både operasjon (cyster - fjernet eggstokker) og start på medikamenter (hormoner) fikk hun og resten av familien et helt nytt liv. Og hadde det ikke skjedd noe på det tidspunktet, kunne fort ekteskapet vært historie...

Så tenkt deg litt om før du trekker forhastede konklusjoner! Og ikke bare tenk på hva du vil endre hos henne, men se også litt på deg selv. Har du ekstra kort lunte? Kan du si ting på en måte som gjør at hun tar ting galt opp? Og er du sikker på at hun hadde fortalt det til deg om hun var syk/hadde syke foreldre/problemer med ei venninne etc? Spesielt dersom hun kanskje oppfatter deg som lite forståelsesfull og tolerant?

Som flere nevner, nøkkelen her er K O M M U N I K A S J O N!!!!

Lykke til

Skrevet

Trodde det var omvendt jeg, at man mistenkte partneren for å ha en ny når personen en 'unormalt' glad og fornøyd.

Skrevet
Trodde det var omvendt jeg, at man mistenkte partneren for å ha en ny når personen en 'unormalt' glad og fornøyd.

Hehe, ja. Tenkte det samme. Om dama plutselig svever litt på skyer, burde du kanskje tenke tanken på at hun får litt på si :fnise:

Skrevet

Jeg vil anbefale å benytte den absolutt enkleste vei til å finne ut hva som skjer i heimen: Kommunikasjon.

Spør !

Du virker ikke som om du bryr deg, du er bare sur fordi hun er grinete.

Da er det antakelig en grunn til det, slutt å mistro henne for det verste hun kan gjøre mot deg før du har noe grunnlag for det, det virker ikke som om du har det.

Javel, så istedenfor å sitte og furte lengre, strekk ut ei hånd og inviter til en prat !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...