Gå til innhold

Hvordan vite om forelskelsen er gjensidig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jennifer_*
Skrevet

Har falt så pladask for en fyr, er såå forelska :rødme:

Vi har jobbet sammen med et prosjekt noen mnd. nå (det nærmer seg slutten), og jeg føler vi har kjempegod kjemi, tuller, flørter og ler mye sammen, innimellom føler jeg det virkelig gnistrer mellom oss. (har også fått en kommentar fra andre om at "det er noe" med blikket våres når vi er sammen). Men sånn er det kanskje når man er forelsket, at man tolker alt til sin fordel, og man ser jo ihvertfall ikke ting objektivt.

Han har vel ganske tydelig sagt at han liker meg, men om det er som person generelt/venn eller hva det vet jeg jo ikke. Han er også veldig oppmerksom, husker alt jeg forteller, og beskytter meg/forsvarer meg i forhold til andre. Ingen av oss har så mange forhold bak oss, og begge er kanskje litt sjenerte/uerfarne sånn sett.

Har blitt så vannvittig glad i han, og er redd for at "drømmemannen" glipper for meg fordi ingen av oss tør å ta det steget videre. Vi har snakket om alt mulig personlige og nære ting, og jeg kunne godt ha fortalt han at jeg hadde fått følelser for han (i edru tilstand til og med:)), men vet ikke om det er noe lurt. Kanskje han blir skremt, at han benekter følelser selv om han har det, eller at han absolutt ikke er interessert på den måten, og det blir pinlig etterpå. Huff..

Nå får jeg sikkert noen forslag om å be han på kaffe el.l, men føler at vi leser hverandre så godt, så da kunne jeg like gjerne si det rett ut som det er.

Er det noen som har noen andre forslag på hvordan jeg kan "fiske" litt hos han, finne ut om han liker meg på DEN måten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Martin_*
Skrevet

Som mann må jeg si at jeg hadde likt at du sa det temmelig direkte. Ikke FOR direkte av typen "I love you", men at du liker han veldig godt. Da skal han var lagd av temmelig stein for ikke å bli smigret av det.

Ellers inviter ham på kino/pizza-kveld.

Uansett er det beste ordtaket jeg vet om er "den som intet våger, intet vinner". Du må altså tørre, hvis ikke går det jo ikke.

Gjest Gjest
Skrevet
Som mann må jeg si at jeg hadde likt at du sa det temmelig direkte. Ikke FOR direkte av typen "I love you", men at du liker han veldig godt. Da skal han var lagd av temmelig stein for ikke å bli smigret av det.

Ellers inviter ham på kino/pizza-kveld.

Uansett er det beste ordtaket jeg vet om er "den som intet våger, intet vinner". Du må altså tørre, hvis ikke går det jo ikke.

Når en mann holder tilbake og fortsatt holder kontakt, er det fordi han liker deg godt også, at han virkelig liker deg :) Om han var bare var ute etter sex ville han buse fram. Ivertfall er jeg sånn, setter pris på bare å prate med den jeg liker/er blitt interisert i.

Gjest Gjest
Skrevet
Når en mann holder tilbake og fortsatt holder kontakt, er det fordi han liker deg godt også, at han virkelig liker deg :) Om han var bare var ute etter sex ville han buse fram. Ivertfall er jeg sånn, setter pris på bare å prate med den jeg liker/er blitt interisert i.

I stede for å si at du liker han (da føler han at må svare) Spør han om han blir med å finne på noe, 8bare dere to). Ikke direkte date, men f.eks fisketur, si at du liker å fiske, da har dere noe å gjøre, trenger ikke å prate hele tiden. Om ei jente hadde spurt om jeg hadde blitt med på fisketur hadde jeg blitt glad. Da blir det enklere og mindre alvorlig enn om dere sitter face to face på en resturant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...