Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det å få rabatt når man kjøper kjøkken?

Jeg tenkte opprinnlig ikke på å prute, men så fortalte flere arbeidskolleger om hvor mange prosent rabatt de hadde fått på sine kjøkken - det virket som om det var veldig vanlig. Så prøvde jeg - uten å lykkes. Er jeg bare en usedvanlig dårlig pruter?

Kan jo legge til at mitt mislykkede forsøk var hos HTH. Hos Norema hadde de en kampanje som ga alle 10 000 i rabatt. Men jeg vil ha HTH-kjøkken! Og jeg vil gjerne gjøre et godt kjøp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mobalpa har visst kampanje i hele mai.

> www.mobalpa.no

Skrevet

Du gjør følgende:

Ta med deg det skriftelige tilbudet du har fått på HTH-kjøkkenet til Norema. Be Norema matche prisen. Sannsynligvis hoster Norema opp et tilbud som ligger noen tusen lavere. Gå tilbake til HTH og sleng Norema tilbudet i bordet. Si at det er uaktuelt å handle kjøkken hos dem hvis de ikke går under Noremas tilbud. Tipper HTH følger opp.

Vi sparte 15.000 kr på denne metoden.

Oops; Har du signalisert at du bare er interessert i et HTH-kjøkken overfor HTH-forhandleren, så er denne taktikken trolig nyttesløs.

Lykke til!

Skrevet

Vi så på kjøkken i forbindelse med et hus vi hadde tenkt å kjøpe (tapte budrunden, så det ble ikke noe av...) Uansett, hadde med plantegninger og mål, forklarte hva vi ønsket. Nå var det snakk om et relativt stort kjøkken med "øy" osv. i et nytt hus, altså helt tomt rom, bare å sette opp skapene uten å fjerne noe gammelt rask.

Først ville de ikke hjelpe i det hele tatt, siden det var et nytt hus ("dere kommer bare til å kjøpe det via byggmester") :o Men når vi endelig fikk overbevist dem om at vi var interessert, og at vi skulle bygge dette selv, så tilbød de oss 35% rabatt (byggmester-pris) :D

Nå vet jeg ikke om dette er et nytt hus, eller om dere skal skifte ut et gammelt? Men uansett, de har mye å gå på når det gjelder utsalgspris, og skal dere ha et relativt stort kjøkken/dyr løsning, så hadde ikke jeg kjøpt uten å få noen rabatt eller evt. at de hadde plusset på med ekstra-utstyr gratis (f. eks. stilig ventilator-hette el. l.)

Gjest Hilde / ikke innlogget
Skrevet

Jeg kan ikke fatte at du vurderer HTH uten å ha forhørt deg på f.eks. Ikea. Ikea leverer kjempefine kjøkken med veldig god kvalitet og til en pris som INGEN andre kan matche.

Da vi bygde hus ifjor valgte jeg bjørkeinnredning fra Ikea - dette er et kjøkken på 20 kvm med masse skap og kolonial-skuffer. For hele fornøyelsen betalte jeg kr. 37.000,- og det inkluderte vitrineskap og bokhylle. Hadde snekker til å sette opp kjøkkenet for meg - og han tok kr. 12.000, for å sette opp alt - samt. som han bygde inne vitrineskapet og hyllen for meg.

Da jeg var på HTH og forhørte meg først, så sa hun at for 50.000,-, (som var satt av til kjøkken fra byggfirmaet) så får du ihvertfall en begynnelse ... !! Jeg hadde aldri kjøpt kjøkken eller noe annet fra HTH !

Skrevet

Går også god for IKEA-kjøkkenet.

Har ingen erfaring med HTH, men hvis du har spurt om rabatt og fått et nei, så må du nok finne deg i det.

Ta heller en titt rundt hos andre leverandører og sammenlign priser.

Spør gjerne om rabatt, for du får den ikke sånn uten videre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også funnet mitt drømmekjøkken hos HTH og Ikea er ikke i nærheten av å være et alternativ! :)

Jeg prøvde også å prute og fikk tilslutt et avslag på ca 8000 kr. (vasken m.m. )

Hvilket kjøkken er det forresten du sikler på?

Skrevet

Til informasjon så har jeg vært på Ikea. De har tegnet et kjøkkenforslag som ikke kunne måle seg på annet enn pris.

Vi har handlet mange andre møbler på Ikea, hyller og slikt, men når det gjelder kjøkken så har vi kommet fram til at vi er villige til å bruke litt mer penger for å få bedre kvalitet og design akkurat på kjøkkenet.

Vi skal nemlig ha en åpen løsning med kjøkken og stue og kommer derfor til å tilbringe mange timer hver dag i det rommet.

Og til deg som lurte: jeg har lyst på modellen "glatt lut" - en lys, lutet bjørkemodell. Kjempefin!

Gjest Anonymous
Skrevet

[Og til deg som lurte: jeg har lyst på modellen "glatt lut" - en lys, lutet bjørkemodell. Kjempefin!

Skrevet

Det er selvfølgelig opp til hver enkel hva man prioriterer - jeg valgte å legge mer penger i hvitevarer og spisebord. Men ingen må påstå at HTH er bedre kvalitet enn Ikea ... Faktisk så har jeg fra sikre kilder at HTH har tatt etter Ikea når det gjelder skroget til kjøkkeninnredningene - og da kan man jo spør seg selv hva man betaler for .... service og levering er det ihvertfall ikke. Vet om mange som har ventet i "evigheter" på komplette og feilfrie varer fra HTH, jeg hadde ihvertfall aldri betalt 100.000, mer for at kjøkkenet mitt skulle komme fra HTH.

Gjest Anonymous
Skrevet

Overflatebehandlingen til HTH er av en helt annen kvalitet enn Ikea.

Den tåler mye mye mer. Designen er også mye tøffere - syns nå iallefall jeg! Ikea er greitt det, men når jeg skal gjøre større investeringer foretrekker jeg å betale ekstra for høyere kvalitet og design.

Skrevet

Dette er snakk om prioriteringer, økonomi og smak.

Vi tittet på masse forskjellige kjøkken. Fant et vi likte hos Norema og fikk rabatt der ettersom husleverandøren hadde en avtale der. Men det var først veldig vanskelig å få sokkel, lyslister o.l. i samme farge som kjøkkenet. Benkeplaten i limtre kostet 3000 kroner pr løpemeter :o og kjøkkenet kom på nesten 90.000 uten hvitavarer (rabatten var da trukket i fra).

Etter å ha tittet hos IKEA fant vi en innredning som var nesten lik. Der kom hele kjøkkenet på knapt 60.000 og da var nesten alle hvitevarer og flere skap inkludert i prisen.

Vi er ikke sikker på hvor lenge vi synes at kjøkkenet vært er pent vi. Om 5 år har vi kanskje byttet stil og ønsker forandringer. Da kan vi kjøpe nye dekksider, skapdører o.l. på IKEA uten å ruinere oss helt.

Jeg har "alltid" hatt IKEA-kjøkken jeg. Det forrige kjøkkenet mitt hadde jeg i 6 år, uten at noe gikk i stykker. Det var som nytt da jeg flyttet fra leiligheten. Synes at kvaliteten er eget bra jeg.

Riktignok er ikke kjøkkeninnredningene til IKEA fryktelig spennende i utgangspunktet, men har man fantasi og er litt fingernem, så kan man få et unikt kjøkken ut av en enkel innredning.

Om noen år har vi kanskje lyst på noe mer spesielt. Da har vi kanskje bedre råd og VET hvordan vi ønsker å ha det i mange år fremover. DA kan det hende at vi kjøper et dyrt og spesielt kjøkken.

Så ikke et vondt ord om andre kjøkkenleverandører altså, eller folk som velger innredning fra en av disse. Men det er ikke noe galt med kvaliteten på kjøkkenene fra IKEA og det er bare fantasien som setter grenser.

Skrevet

Smak og behag er ikke lett å diskutere. Jeg synes Ikea sin design er flott, jeg - selv valgte jeg et lyst bjørkekjøkken - stilrent og vakkert !! Passer ypperlig i mitt funkishus med masse vinduer og masse lys.

Men at kvaliteten på HTH er bedre enn Ikea - den kjøper jeg ikke...

Skrevet

Da gjør jeg et forsøk på å ta tråden min tilbake - for den har utviklet seg til en helt annen debatt...

Vel: spørsmålet dreide seg altså om det å få rabatt ved kjøkkenkjøp. Til Gjest som fikk rabatt hos HTH - hvis du fortsatt leser denne tråden:

HTH-dama hevder at de bare gir rabatter når de har spesielle kampanjer som annonseres. De kan også gi rabatter når de har gjort en feil og vil kompensere.

Var det på den måten du fikk rabatt?

Skrevet

Jeg kan også synest IKEA-kjøkken er fine, MEN jeg ville aldri hatt det! Jeg liker så godt sånne "gode gamle" eike-kjøkken. Tror nok jeg ville gått fort lei av et IKEA-kjøkken, og å bytte noe kjøkken hvert femte år er IKKE noe JEG vil bruke tiden min på! Liker å ha det jeg kjøper en stund jeg! Vi har i dag et eike-kjøkken som er nærmere 20 år gammelt og folk tror fortsatt det er NYTT!!!

Vi skal imidlertid bygge ut kjøkkenet vårt og må derfor bytte ut kjøkkeninnredningen, for oss var det da aldri snakk om noe annet enn et eike-kjøkken. Vi var som de fleste rundt å innhentet priser hos div. kjøkkenforhandlere, rabattene som de gir har variert mellom 10-30%. Vi endte til slutt opp med et Møre-kjøkken.

Smaken er veldig forskjellige hos folk, og det synes jeg vi må respektere. Selv om nettopp "DU" er stor fan av IKEA-kjøkken så synes jeg vi må både innse og godta at det er ikke alle som er det. Det er faktisk noen som ikke går bare etter pris også når en skal invistere i et nytt kjøkken. For det er det vel ingen tvil om - IKEA er billigst!

Jeg påstår ikke her at jeg har så fryktelig mye penger at jeg kan velge og vrake som jeg vil, men hadde jeg ikke kunne velge meg et kjøkken som jeg virkelig ville ha, så hadde jeg ventet. Selv så satte vi oss en maxpris på 150.000,- inklusive hvitevarer, og det har vi holdt! Prisen på et kjøkken vil jo selvfølgelig også variere på antall skaper o.l. Vi har en del skaper, og derfor prisen. Bare hvitevarene kom for øvrig på 40-50 tusen.

Vil selvfølgelig anbefale alle til å gå rundt til så mange som mulig å innhente pristilbud. Og følg med i aviser o.l. det er "ofte" kjøkken-kampanjer rundt om kring.

Rabatten vi fikk på Møre-kjøkkenet vårt var 30% og der var det da kampanje. Ellers så fikk vi både 10 og 20 % rabatt hos forhandlerne, og det UTEN at de hadde kampanje. Vi var imidlertid ikke hos HTH så jeg kan ikke svare på hvordan de gjør det her.

Lykke til med valget!

Skrevet

Vi har akkurat handlet kjøkken. Vi handlet på Norema (pga design og spesialbestillinger), og her skal jeg si det var prutingsmuligheter! Har en mann som er rimelig dreven selger, og han prutet i vei! Jeg synes pruting er pinlig :oops: men her var det penger å spare. I tillegg til en rabatt på 10.000,- i utgangspunktet (tilsvarte montering - JA, det var deilig å få et ferdig montert kjøkken... ) prutet vi ned 10-15% i tillegg. Vi er meget, meget fornøyde! Ta motet til deg og sett i gang og prut!

Gjest Anonymous
Skrevet

Havsulen, jeg sender deg en privat melding ang. HTH kjøkkenet vi fikk rabatt på!

• 7 år senere...
Skrevet

Hvis du kjøper nytt kjøkken jeg vil anbefale selskapet KjøkkenDesign Her er de billigste og beste møbel på markedet, profesjonell service og verdivurdering av møbler, anbefaler jeg til alle www . kjokkendesign . no

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye rabatt man kan få hos de ulike forhandlerne, varierer også etter hvor høy avanse de har på varene sine. HTH er en av dem med høy avanse, og jeg vil anta at de lett kan gi deg 20-30% rabatt uten å tape noe som helst. Andre i bransjen kan faktisk gi deg 50-60% rabatt uten å gå i minus.

Der jeg jobber har vi lav avanse, og har faste prislister slik som ikea. Skal vi gi noe mer enn 5-10% må det være i forbindelse med tidsbegrensede kampanjer, hvor kjeden sponser en del av "tapet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...