Gå til innhold

Hvis exen er gravid..

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt i 20 årene
Skrevet

Jeg bare lurer på noe. Hvis du har det veldig bra i et forhold. Men så skjer det, at det ikke fungerer lengre. Du sliter etter å ha blitt dumpa, og bestemmer deg for å ikke ha noe kontakt med exen fordi du ikke vil vite noe om hva og hvem hu går med etter deg. Men så spør du deg selv. En gang i blant hadde vi jo litt ubeskyttet sex. Jeg kom jo aldri i henne, og hoppa av i svingen. Jeg vet det ikke er sikkert, men dama sa at hu overhode ikke ville bli gravid. Men i slutten av forholdet, så sa hu plutselig, hvis jeg blir gravid så beholder jeg ungen. Jeg vet jo at jeg ikke har noe jeg skulle sagt, men nå som det er slutt, og har kuttet ut kontakten, kan hun føde ungen bak ryggen min? Er det lov å sjule noe sånt? Og kan hu komme (rent hypotetisk) flere år etter, og si.. detta er ungen din, og gi meg penga (barnebidrag)?

Jeg stoler jo på at hu sier det til meg, men man vet jo aldri, og jeg vil jo ikke spørre. Jeg har jo spurt i slutten av forholdet, og hu sa hu fikk mensen. Men Jeg stoler ikke på hu 100 %. Noen som har no svar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har ikke noe svar. Hun har sikkert mulighet til å føde en unge uten at du vet det, og man er jo ikke pliktig å oppgi en far til barnet sitt.

Men du kan jo bare oppsøke henne om noen måneder, når en eventuell graviditet ville være synlig på henne. Da får du bekreftet eller avkreftet mistankene dine, for det er sikkert ikke så morsomt å bekymre seg for slike ting. Hun høres forresten ikke så hyggelig ut, så du bør kanskje være glad for at det er slutt.

Skrevet

visst du er så redd for at noe slikt skal skje, så må du holde karen i buksa da!!

Visst en jente blir gravid så kan hun føde barnet selv om barnefaren ikke ønsker dette. Hun kan oppgi far som ukjent og ingen vil bli krevd for bidrag, men hun kommer til å få bidrag fra nav.

Hun kan også komme i ettertid og si at dette er din unge, da vil det nok mest sannsynlig bli tatt dna for å bekrefte/avbekrefte om du er barenfar eller ikke. Er du barnefar må du nok betale bidra om mor krever dette.

Skrevet

Hvis eksen din er gravid, har hun ikke noe meldeplikt overfor deg.

Gjest meg..
Skrevet

Så da må jeg altså betale for alle de åra som har gått? Da kommer ihvertfall jeg til å bli knekt økonomisk. Får jeg vite at jeg er faren, så blir jeg jo skuffa for at hu evt har sjult dette for meg, men jeg stiller jo selvfølgelig opp, og tar konsekvensene. Hu nevnte at hu vil være alene mor, og da blir jeg helt satt ut..

Ja, jeg vurderer å ta kontakt med hu om noen måneder, for å bare få det bekrefta/avbekrefta. Men egentlig vil jeg ikke vite noe om henne, men om hu sjuler noe sånt for meg, så ville det være fryktelig trist å feks vite at jeg har en sønn eller datter som er myndig.. :S

Skrevet

Nå forstår jeg det dithen at dette er en hypotetisk situasjon, og mye rart kan bli sagt i forbindelse med brudd, så det er ikke sikkert at sannhetsgehalten er særlig stor når det gjelder en eventuell graviditet.

Synes det er greit at du allikevel sjekker som du sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...