Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Sambo og jeg har vært sammen i nesten 4 år nå. Skal gifte oss i juni og venter en liten baby i høst. Egentlig har vi det kjempebra sammen, men det er en ting som sliter på forholdet vårt og det er at han røyker hasj! Jeg visste om det når vi først ble sammen, men han gikk gjennom en veldig vanskelig periode i livet sitt og så jeg prøvde å være tålmodig. Etterhvert gikk det mye bedre med han og han virket mye gladere og lykkeligere. Og han kuttet ned hasj røykingen, men alle kameratene hans røyker også hasj og hver gang de vil ha noe så ringer de til han og spør om han har eller om han kan skaffe til dem. Dette er noe som plager meg som pokker...sambo har allerede blitt tatt av politiet når han skulle skaffe til vennene sine, og endte opp med den boten som vi egentlig ikke hadde råd til å betale engang Og ikke nok med det så skjuler beste kompisen til sambo røykingen fra dama hans, og det virker som om sambo begynner med det samme. I det siste så jeg funnet at sambo har skjult røykingen fra meg, nekter at han både kjøpt eller røykt noe. Men han har blitt avslørt mange ganger fordi han har vært "uforsiktig". Tilliten til han er sveket veldig mye. Hver gang han stikker ut til kompiser og lignende greier jeg rett å slett ikke å stole på han. Blir så lei meg og deprimert :cry: Er så lei av all snikinga og lyginga!!!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Jeg kan ikke svare deg for jeg hadde ALDRI akseptert å være sammen med og langt mindre få barn med en narkolanger. det er nemmelig det han er selv om du kaller det å skaffe til vennene sine. Sorry, men slik jeg ser det er du ikke bare naiv, men det virker som du ikke har tatt innover deg hva denne fyren egentlig driver med. Nå kan selvfølgelig andre mene andre ting om narkotiske stoffer og de som driver med slik virksomhet, men det er per i dag ulovlig i det norske samfunn å nyte, og å skaffe slike preparater. Det at han skjuler det for deg viser at han er avhengig. alle mennesker som er avhengig av noe sårer sine nærmeste og seg selv gang på gang på gang. Kanskje du burde ha vært litt mindre forståelsesfull på et tidligere tidspunkt, og kanskje du burde ha tenkt litt på dette før du gjorde ham til far til ditt barn !!!!! Mennesker endrer seg ikke. det er iallefall mitt utgangspunkt. de som sier noe annet er som regel infisert med viruset nyforelsket-en sykdom som som regel ikke varer livet ut. Mitt råd : kutt ham ut og kom deg videre i livet med en fyr som har et plettfritt rulleblad.
Strawberrygirl Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Gjør som hun dama i frustrerte fruer! Si KLART i fra til han at du ikke stoler på han lenger, og at du ikke vil ha noe av at han røyker hasj! Si til han at han må ta hensyn til deg, og hans og ditt barn! Hva slags forbilde er han for barnet sitt? Vil han at barnet deres skal vokse opp i en tru at det er greit å røyke hasj? Jeg hadde IKKE godtatt at han hadde røyka! Rus som hasj og andre narkotiske stoffer tolererer ikke jeg. _Hadde dette vært meg hadde jeg bedt han om å kutte ut, ellers kunne han pakka sammen sakene og dratt til kompisene og ikke komme tilbake!
Gjest StockDama Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 sambo har allerede blitt tatt av politiet når han skulle skaffe til vennene sine, og endte opp med den boten som vi egentlig ikke hadde råd til å betale engang "Vi" ? den kunne han godt betalt helt alene for min del.. Men om dette er noe som faktisk plager deg må du da gjøre det klingende klart at dette går ikke lengre. På tide å bli voksen.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Man kan jo saktens lure på om det er svært få menn i verden..
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Mitt råd : kutt ham ut og kom deg videre i livet med en fyr som har et plettfritt rulleblad. Mitt råd til deg er å slutte å gi råd om ting du ikke har greie på.
tingeling Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Til TS Hvordan skal du kunne stole på at han ikke røyker hvis han er alene med babyen? Hvordan skal du kunne stole på at han ikke setter dere i en situasjon med stor gjeld til feil personer? Hva skjer den dagen du kommer hjem fra sykehuset med en liten baby og vennene hans ringer? Hva skjer den dagen politiet står å døren og henter pappan når barnet har blitt gammelt nok til å forstå? Kan dere flytte? Jeg ville satt hardt mot hardt og sagt at det er enten deg+babyen eller dopet og vennene. Han kan ikke ha begge deler og dopet og vennene hører sammen. Hvis det ikke er noe lett valg for ham så sier det egentlig alt. (jeg stillte forresten det samme ultimatumet til min mann når vi møttes, men da ver det ikke noen baby med i bildet og han røyket svært sjelden. Hadde han fortsatt så hadde jeg mistet fullstendig respekten og et forhold hadde vært utenkbart)
Lissi Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Sambo og jeg har vært sammen i nesten 4 år nå. Skal gifte oss i juni og venter en liten baby i høst. Egentlig har vi det kjempebra sammen, men det er en ting som sliter på forholdet vårt og det er at han røyker hasj! Jeg visste om det når vi først ble sammen, men han gikk gjennom en veldig vanskelig periode i livet sitt og så jeg prøvde å være tålmodig. Etterhvert gikk det mye bedre med han og han virket mye gladere og lykkeligere. Og han kuttet ned hasj røykingen, men alle kameratene hans røyker også hasj og hver gang de vil ha noe så ringer de til han og spør om han har eller om han kan skaffe til dem. Dette er noe som plager meg som pokker...sambo har allerede blitt tatt av politiet når han skulle skaffe til vennene sine, og endte opp med den boten som vi egentlig ikke hadde råd til å betale engang Og ikke nok med det så skjuler beste kompisen til sambo røykingen fra dama hans, og det virker som om sambo begynner med det samme. I det siste så jeg funnet at sambo har skjult røykingen fra meg, nekter at han både kjøpt eller røykt noe. Men han har blitt avslørt mange ganger fordi han har vært "uforsiktig". Tilliten til han er sveket veldig mye. Hver gang han stikker ut til kompiser og lignende greier jeg rett å slett ikke å stole på han. Blir så lei meg og deprimert :cry: Er så lei av all snikinga og lyginga!!! Her hadde det blitt ultimatum. Meg eller Hasj!!! Ferdig med det, og hvertfall når dere skal ha barn!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 hei du.jeg føler utrolig med deg.jeg hadde det akkurat sånn med kjæresten min da jeg var gravid med min datter.til slutt ble jeg så lei at jeg sa til han at hvis han ikke sluttet ville jeg flytte vekk med ungen og at han aldri skulle få se oss mer.han tok det på alvor og valgte heldigvis meg og ungen vår.han slutta et par mnd før hun ble født,men jeg krevde at han skulle gå jevnlig å ta blodprøver i lang tid etterpå før jeg kunne stole på han.jeg vet at alt sikkert virker håpløst nå og at alt er lettere sagt enn gjort men,du MÅ sette hardt mot hardt som andre har sagt her.jeg er selv oppvokst med en mor som ruset seg og det er ikke morsomt for et barn og oppleve foreldrene sine sånn.vet at det er mange delte meninger om hasj,men det er IKKE bra. Lykke til.
Gjest Bond Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 En skulle ikke undervurdere hvor vanskelig det er å slutte - det virker veldig uskyldig og hvis alle vennene hans gjør det? tja, det er ikke så enkelt. Jeg har sett lignende situasjoner og det å bytte omgivelser har faktisk vært det eneste som har funket over lengre tid. Ultimatumer som oftest bare funker ikke. Forstår han at det er et problem og vil han slutte? Hvis det er ja taa må han ta et aktivt valg. Det at det ikke er enkelt, er jo helt klart, derfor hadde jeg også anbefalt å flytte til et annet sted, da er det mindre fristelser - om det er mulig for dere, vet jeg ikke.
aftereight Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 (endret) Mitt råd til deg er å slutte å gi råd om ting du ikke har greie på. Betyr det at det kun er folk med et rulleblad som har anledning til å kommentere dette?!? En kan godt være uenig med andre - men tenk litt over hva du skriver selv også da gjest... Endret 20. mai 2008 av aftereight
The Kitten Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Jeg kan ikke svare deg for jeg hadde ALDRI akseptert å være sammen med og langt mindre få barn med en narkolanger. det er nemmelig det han er selv om du kaller det å skaffe til vennene sine. Sorry, men slik jeg ser det er du ikke bare naiv, men det virker som du ikke har tatt innover deg hva denne fyren egentlig driver med. Nå kan selvfølgelig andre mene andre ting om narkotiske stoffer og de som driver med slik virksomhet, men det er per i dag ulovlig i det norske samfunn å nyte, og å skaffe slike preparater. Det at han skjuler det for deg viser at han er avhengig. alle mennesker som er avhengig av noe sårer sine nærmeste og seg selv gang på gang på gang. Kanskje du burde ha vært litt mindre forståelsesfull på et tidligere tidspunkt, og kanskje du burde ha tenkt litt på dette før du gjorde ham til far til ditt barn !!!!! Mennesker endrer seg ikke. det er iallefall mitt utgangspunkt. de som sier noe annet er som regel infisert med viruset nyforelsket-en sykdom som som regel ikke varer livet ut. Mitt råd : kutt ham ut og kom deg videre i livet med en fyr som har et plettfritt rulleblad. Jeg er delvis enig med deg. Har ikke noe personlig i mot at folk bruker narkotika. Men, å lyge om det en annen sak. Jeg kan være enig i at han ikke er noe å satse på pga løgnene og snikingen, men som sakt gjør det ikke meg noe at han bruker narkotika. Men nå er nå ikke det min sak da, siden jeg ikke kjenner ham. Jeg er heller ikke enig i at mennesker ikke kan endre seg. Hilsen The Kitten :banantroll:
The Kitten Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 (endret) Mitt råd til deg er å slutte å gi råd om ting du ikke har greie på. Godt sagt Hilsen The Kitten :banantroll: Endret 20. mai 2008 av The Kitten
Gjest LilleMolly Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Jeg kan ikke svare deg for jeg hadde ALDRI akseptert å være sammen med og langt mindre få barn med en narkolanger. det er nemmelig det han er selv om du kaller det å skaffe til vennene sine. Sorry, men slik jeg ser det er du ikke bare naiv, men det virker som du ikke har tatt innover deg hva denne fyren egentlig driver med. Nå kan selvfølgelig andre mene andre ting om narkotiske stoffer og de som driver med slik virksomhet, men det er per i dag ulovlig i det norske samfunn å nyte, og å skaffe slike preparater. Det at han skjuler det for deg viser at han er avhengig. alle mennesker som er avhengig av noe sårer sine nærmeste og seg selv gang på gang på gang. Kanskje du burde ha vært litt mindre forståelsesfull på et tidligere tidspunkt, og kanskje du burde ha tenkt litt på dette før du gjorde ham til far til ditt barn !!!!! Mennesker endrer seg ikke. det er iallefall mitt utgangspunkt. de som sier noe annet er som regel infisert med viruset nyforelsket-en sykdom som som regel ikke varer livet ut. Mitt råd : kutt ham ut og kom deg videre i livet med en fyr som har et plettfritt rulleblad. Forloveden min røyka også litt når vi traff hverandre, men han slutta for min skyld:) Npenganger har han gjordt det sammen med kompiser, og da jeg i ettertid har fått vite om det ble jeg lei meg, og ba han kutte ut. Heldigvis ser det ut som han har tatt til fornuft. Jeg er på ingen måte dømmende ovenfor deg! At det er en ekstra belastning med en baby inni bildet skjønner jeg godt- men ikke gi han opp!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 Det er to sider av saken: 1) Det offentlige. Det er ulovlig å røyke hasj, og det kan skje igjen at han blir tatt av politiet. Andre gang blir det trolig ikke fengslel da heller, men tredje gang bærer det inn for noen uker. Barnevernet vil ikke ta fra deg barnet fordi far røyker hasj, slik fungerer ikke ting lenger - men du kan måtte stille i intervju osv likevel. Ergo er det ingen stor katastrofe på dette planet. MEN: 2) Ditt forhold til han. Du sier ikke hvor ofte han røyker eller hvordan du merker det på forholdet dere imellom at han røyker. Trolig forelsket du deg i en fyr som liker å røyke hasj. Du valgte å få barn med han. Han har vært samme personen hele tiden, han har ikke forandret personlighet. Trolig synes han du er unødvendig snerpete, se 1). Hasj er ikke kjempefarlig, og det at han tidvis skulle finne på å røyke sammen med kompiser betyr ikke at han kommer til å røyke hasj når han passer barnet! Det spiller egentlig ingen rolle hvem som har rett, for det at han lyver til deg om det, er alvorlig!! Sett deg ned og snakk med han. Fortell hva du frykter. La han komme med sine innsigelser, og ikke hiss deg opp. Om du sier du aldri kan tolerere at han røyker hasj igjen, kommer han mest sannsynlig til å lyve for deg. Om du setter døren åpen for å snakke om det, kan det hende han kommer til vett. Be smart!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Når det gjelder boten og kjøp til venner, er jeg enig i at du bør være ordentlig streng. Men når det gjelder hans røyking, kanskje du kan slakke litt på kravene også? Ikke at han skal røyke hjemme, på hverdager, med babyen, eller noe, men kanskje du skal tillate han det en sjelden gang, når han er ute med gutta? Da blir det sannsynligvis lettere for han å ikke snike og lyve også. Være åpne om det, akseptere hverandre for den dere er/ hva dere vil. Begge veier.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 Når det gjelder boten og kjøp til venner, er jeg enig i at du bør være ordentlig streng. Men når det gjelder hans røyking, kanskje du kan slakke litt på kravene også? Ikke at han skal røyke hjemme, på hverdager, med babyen, eller noe, men kanskje du skal tillate han det en sjelden gang, når han er ute med gutta? Da blir det sannsynligvis lettere for han å ikke snike og lyve også. Være åpne om det, akseptere hverandre for den dere er/ hva dere vil. Begge veier. Jeg må si meg ganske enig i dette. Selvsagt - det er ulovlig å røyke hasj, og jeg har forståelse for at mange overhodet ikke aksepterer at partneren røyker. Men du har nå engang valgt å gå så langt som å planlegge ekteskap og bli gravid med denne mannen, og da gjelder det å prøve å få til en løsning som kan fungere for dere. Sånn som det ser ut akkurat nå er dere på feil spor. Dere BØR kunne sette dere ned og prate om hvor grensene skal gå. Personlig mener jeg det er trist om han ikke ser at han tar en risiko ved å selge (og dermed kjøpe inn større mengder enn til eget bruk) - det regnes som mer ulovlig enn å "bare" bruke, og kan straffes hardere og gå utover økonomien deres. Jeg synes også en mann som skal ta ansvar for et barn bør prøve å holde seg innenfor loven, og det burde være naturlig å bli mer bevisst på, og forsiktig med, bruk av rusmidler (også alkohol) i en sånn situasjon... Rett og slett å bli mer voksen! Jeg skjønner også godt at det er problematisk for deg at han røyker forholdsvis ofte, og antagelig i flere ulike sitiasjoner; hjemme, sammen med kamerater, på fest? Hadde det vært ok om han røykte en sjelden gang og ikke hjemme? Bestem deg for hva du kan akseptere - gjør dette klart for samboeren din, og gjør alvor av å gå fra ham om han ikke respekterer dine grenser. Det koker i bunn og grunn ned til at dere kanskje har et veldig forskjellig syn på hva som er ok i forhold til dette, men man skal ikke nødvendigvis "holde ut" store ulikheter.
Gjest Sukkersøten Skrevet 21. mai 2008 #18 Skrevet 21. mai 2008 Sambo og jeg har vært sammen i nesten 4 år nå. Skal gifte oss i juni og venter en liten baby i høst. Egentlig har vi det kjempebra sammen, men det er en ting som sliter på forholdet vårt og det er at han røyker hasj! Jeg visste om det når vi først ble sammen, men han gikk gjennom en veldig vanskelig periode i livet sitt og så jeg prøvde å være tålmodig. Etterhvert gikk det mye bedre med han og han virket mye gladere og lykkeligere. Og han kuttet ned hasj røykingen, men alle kameratene hans røyker også hasj og hver gang de vil ha noe så ringer de til han og spør om han har eller om han kan skaffe til dem. Dette er noe som plager meg som pokker...sambo har allerede blitt tatt av politiet når han skulle skaffe til vennene sine, og endte opp med den boten som vi egentlig ikke hadde råd til å betale engang Og ikke nok med det så skjuler beste kompisen til sambo røykingen fra dama hans, og det virker som om sambo begynner med det samme. I det siste så jeg funnet at sambo har skjult røykingen fra meg, nekter at han både kjøpt eller røykt noe. Men han har blitt avslørt mange ganger fordi han har vært "uforsiktig". Tilliten til han er sveket veldig mye. Hver gang han stikker ut til kompiser og lignende greier jeg rett å slett ikke å stole på han. Blir så lei meg og deprimert :cry: Er så lei av all snikinga og lyginga!!! Jeg har akkurt opplevd det samme så jeg kuttet ut med han, slutt!!!!! Bedre å finne en gutt som ikke bruker HASJ! det er bare dritt, det er bedre å gjør det slutt enn å leve slik dritt resten av livet!!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #19 Skrevet 21. mai 2008 Jeg blir så provosert over dere som sier at hasj ikke er farlig.Det ER farlig!dere som legger ut om dette i hytt og pine,vet dere egentlig hva dere snakker om????jeg har opplevd så mye dritt i forbindelse med mennesker i mitt liv som har holdt på med dette.det er så destruktivt som bare det og det ødelegger en over tid.så lenge man bare har seg selv og stå til ansvar for så kan folk røyke til hjernen deres brenner opp for min del men,når det er barn i bildet så har man et ansvar.de som røyker ofte og er avhengi men vil slutte har det vannskelig for det er mye tøffere å slutte enn man tror.de som ikke er avhengi men bare røyker en gang i blandt for gøy,bør være voksne nok til å kutte ut dette når de får barn.det er faktisk ulovlig og man bør gå foran som et godt forbilde for ungene sine.syntes også at ts bør forlate han dersom han ikke slutter eller tar imot hjelp til å slutte.hun har et ansvar for at barnet hennes vokser opp i trygge omstendigheter.det er ikke meningen å være snerpete nå,men det er sånn jeg ser det.har selv røyket masse og kjæresten min var veldig avhengi.brukte rundt 3 g daglig i 5 år!men da jeg ble gravid var det helt slutt for evig og alltid.ingen av oss har rørt noe siden.
Lissi Skrevet 21. mai 2008 #20 Skrevet 21. mai 2008 Jeg kan ikke svare deg for jeg hadde ALDRI akseptert å være sammen med og langt mindre få barn med en narkolanger. det er nemmelig det han er selv om du kaller det å skaffe til vennene sine. Sorry, men slik jeg ser det er du ikke bare naiv, men det virker som du ikke har tatt innover deg hva denne fyren egentlig driver med. Nå kan selvfølgelig andre mene andre ting om narkotiske stoffer og de som driver med slik virksomhet, men det er per i dag ulovlig i det norske samfunn å nyte, og å skaffe slike preparater. Det at han skjuler det for deg viser at han er avhengig. alle mennesker som er avhengig av noe sårer sine nærmeste og seg selv gang på gang på gang. Kanskje du burde ha vært litt mindre forståelsesfull på et tidligere tidspunkt, og kanskje du burde ha tenkt litt på dette før du gjorde ham til far til ditt barn !!!!! Mennesker endrer seg ikke. det er iallefall mitt utgangspunkt. de som sier noe annet er som regel infisert med viruset nyforelsket-en sykdom som som regel ikke varer livet ut. Mitt råd : kutt ham ut og kom deg videre i livet med en fyr som har et plettfritt rulleblad. Mennesker endrer seg ikke. Dette er jeg overhode ikke enig i! Få endrer personlighet men å endre sine handlinger, det gjør jo folk hele veien. Man vokser mentalt, får selvinnsikt, lærer, elsker noen, og dermed gjør endringer i deres liv etter forholdene. Mange gjør en eller flere store feil, gjør bot, kanskje soner, og gjør ALDRI lignende ting igjen. Noen lærer faktisk av sine handlinger! Mange endrer seg totalt når de får barn. Dette innlegget over var ubenktsom med tanke på at de venter barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå