Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Når jeg leser innlegg i debatter på nettet så blir jeg av og til rimelig skremt over hva folk skriver. En del presentere en del ekstreme meninger. Andre har rimelig lav terskel for raskt å beskrive andres personlighet, IQ med mer på en rimelig negativ måte. Andre kommer med veldig sterke og bastante meninger om saker på et svært tynt grunnlag. Det er mere enn gang jeg har tenkt at jeg håper disse menneskene aldri havner i en jury. Det virker som om en del menensker, fordi nettet er rimelig anonymt, synes det er helt grei å ta ut disse mere ekstreme delene av seg selv. Jeg lurer på hvordan disse menneskene er sammen med vanlige mennesker. Hevder de de samme meningene når de er sammen med kollegaer og familie? Er de like raske til å sammenligne IQ med skonummer når kammeraten sier noe? Så mitt spørsmål er: Hvor stort avvik er det mellom det du skriver og det du virkelig mener? Hvor mye av det du skriver tør du også si i samtaler med andre mennesker? Er det greit at vi på nettet skal ta ut de mere ekstreme sidene av oss selv? (Er det sunt å bruke nettet som et utblåsningsrør for ekstreme/vonde følelser?)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå