Gjest Gjest_huldra_* Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Er det noen her som har noen gode tips til meg? Jeg har store misstanker om at katten min er drektig. Hun hadde vist klart å få opp et vindu og hoppa ut, nabo hadde sett hun og en nabokatt i full sving på trappa.... Dette fant jeg ut igår, i dag fant jeg ut at jeg mest sannsynligvis må gi henne bort da jeg skal flytte og ikke kan ha henne med meg. Jeg vet jo at man ikke bør gi de bort nå de er drektige....
Gjest Gjest_BeLlA_* Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 ta henne med til veterinæren og sjekk om hun er gravid. hvis hun er det, kan du be veterinren utføre en abort. men ikke gi bort katten! SSELG henne for ca. 400-500 kr. kun EKTE og SERIØSE katteeiere skal ha katt. og hvis noen ikke gidder betale 500 kr. for en katt, burde de ikke ha katt. ettersom katten må kastreres, vaksineres, trenger leker, kvalitets for, do, utstyr og vterinærtilsyn. og hvis katten blir utsatt for en skade koster dette fort en 15 000 kr.! så PLIS! SELG katten! og si til de nye eierene at de MÅ kastrere katten! det er nok av hjemmeløse katunger fra før av!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Det er overflod av katter der ute, så med mindre det er en god rasekatt er det liten sjanse for at du greier å finne et godt hjem til katten din. Det er rett og slett for mange huskatter til at det finnes gode hjem til alle. Og på grunn av nettopp dette, MÅ du sørge for at de eventuelle kattungene blir abortert. Å finne gode hjem til huskatter er utrolig vanskelig. Ta katten til dyrlege, og be om abort og sterilisering.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Er det noen her som har noen gode tips til meg? Jeg har store misstanker om at katten min er drektig. Hun hadde vist klart å få opp et vindu og hoppa ut, nabo hadde sett hun og en nabokatt i full sving på trappa.... Dette fant jeg ut igår, i dag fant jeg ut at jeg mest sannsynligvis må gi henne bort da jeg skal flytte og ikke kan ha henne med meg. Jeg vet jo at man ikke bør gi de bort nå de er drektige.... Ta en tur til dyrlegen og finn ut om hun er drektig først. Deretter om abort er en mulighet. Deretter ville jeg satt opp en lapp på lokal butikken om at du vil selge/gi bort katten din, om det er noen i området så har du større sjanse for å sjekke om hun kommer til et godt hjem. Dersom du vil annonsere henne på finn.no så ville jeg ha solgt henne, for som det er nevnt så er det større sjanse for at noen virkelig har lyst på katt dersom de er villige til å betale noe for henne. Om du ikke for solgt/gitt henne bort og ikke kan ta henne med deg så husk at det er bedre å avlive henne enn å forlate henne ut til seg selv. Lykke til
Gjest Sisu Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Er det noen her som har noen gode tips til meg? Jeg har store misstanker om at katten min er drektig. Hun hadde vist klart å få opp et vindu og hoppa ut, nabo hadde sett hun og en nabokatt i full sving på trappa.... Dette fant jeg ut igår, i dag fant jeg ut at jeg mest sannsynligvis må gi henne bort da jeg skal flytte og ikke kan ha henne med meg. Jeg vet jo at man ikke bør gi de bort nå de er drektige.... Støtter de over her; kom deg til dyrlegen med henne, og få utført abort og kastrering samtidig! Hvis du ikke kan ha henne, kan du jo kontaktedyrebeskyttelsen hvis det finnes i nærheten av der du bor. Kanskje du er heldig og kan få plass til henne der så de kan hjelpe til med omplassering. FOD er også en mulighet hvis du bor i nærheten av Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå