Brunhilde Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Nei, hvorfor skulle det være synd for noen? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Nei, hvorfor skulle det være synd for noen? :klø: Jeg mener at å masturbere er synd. En skal vie seg til en partner og ikke hengi seg til hvem som helst i tankene og drømmene.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Jeg mener at å masturbere er synd. En skal vie seg til en partner og ikke hengi seg til hvem som helst i tankene og drømmene. Enig.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Jeg mener at å masturbere er synd. En skal vie seg til en partner og ikke hengi seg til hvem som helst i tankene og drømmene. Jeg har ingen problemer med å forstå tankegangen. Men som et ekspriment, hva da med de som onanerer kun ved hjelp av fantasier om partneren? Den sexuelle energien forblir da mellom de to partene, selv om det blir på et annet sett.
Brunhilde Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Jeg mener at å masturbere er synd. En skal vie seg til en partner og ikke hengi seg til hvem som helst i tankene og drømmene. Så det du egentlig sier er at om man er i et parfohold så er det synd å masturbere? For du kan (jo, det kan du helt sikkert) ikke mene at man skal holde seg kysk i påvente av en eventuell partner som kanskje ikke dukker opp?
Mann 42 Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Hva er det som gjør onani til synd, da? Hvem tar skade av det dersom man onanerer? Hvordan er det evt skadelig?
Mann 42 Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 (endret) Jeg mener at å masturbere er synd. En skal vie seg til en partner og ikke hengi seg til hvem som helst i tankene og drømmene. Da Kinsey-rapporten om seksualitet kom ut en eller annen gang på 40-og 50-tallet (?) var et av de mer uventede funnene at 9 av 10 amerikanske menn onanerte. Det er altså i et USA som var en god del mer konservativt da enn vi er nå. Så: Er det ikke rart at man kaller det som alle gjør, for en synd? Sånn at alle som tar denslags alvorlig, kan gå rundt og kjenne seg skitne og unaturlige og syndefulle? Endret 11. juni 2008 av Mann 42
Teriyaki Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 (endret) Onani er ikke synd. Onani er faktisk sunt. Så bytt y med u og d med t, så får du det mer riktige ordet. Endret 11. juni 2008 av Teriyaki
mettemarit_ikke Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Er lyst og glede synd? Er begjær synd? Kommer an på øyet som ser.
The Kitten Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 Er onani synd for deg? Absolutt ikke. Hilsen The Kitten :banantroll:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå