Scheherazade Skrevet 20. mai 2008 #22 Skrevet 20. mai 2008 Jeg foretrekker og handler mest på Meny. Utvalget er bra, selv om man ikke får alle merker der heller, og det ligger i gåavstand fra jobb. Vi har ikke Ultra her dessverre. Safari er også ganske bra, men mye er lovlig dyrt. Angående Rema 1000 kommer det veldig an på butikken, en av Rema-ene i nærheten er ny, stor og har et ganske godt utvalg. Hender vi er der for å fylle opp lagrene.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #23 Skrevet 20. mai 2008 Jeg synes Ultra er best, men liker Meny også. Begge pga utvalget, ikke pris. Noen ganger kan det imidlertid være helt greit med Rema o.l også, men de har jo i grunn mest halvkjedelige basisvarer. Også liker jeg Interfood.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #24 Skrevet 20. mai 2008 Vi er veldig fornøyde med coop obs, bra utvalg, mer rimelige priser på sunnere varer, bra service, ellers liker vi oss godt på kiwi! Begge disse kjører vi ekstra til
Gjest Casey Skrevet 21. mai 2008 #25 Skrevet 21. mai 2008 Jeg liker best ICA gourmet og MENY. Etter det Rema 1000 (man vet hva man får). Jeg handler aldri på Rimi og helst ikke i de andre kjedene heller. Dette fordi reklamene deres er helteite: "Gule priser" og "Du kjenner oss" (nei, gjør ikke det) er fordummende, og som kunde liker jeg ikke å bli undervurdert.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #26 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har ikke så god råd, derfor handler jeg på rema 1000. Utvalget varierer dog -veldig- fra rema til rema.. Der mine foreldre bor er det en kjempebutikk med godt utvalg, her jeg bor er butikken mindre, og utvalget kjipere. Frukt og grønt-disken suger...Men det er billig, da. Om jeg ikke hadde trengt å tenke pris hele tiden ville jeg nok heller handlet på Meny, som ligger litt nærmere enn Rema 1000, og som har myyyye større utvalg.. og så er det morsommere å gå der, for det er så mye rart å se på Nå handler jeg der bare hvis det er noe de ikke har på Rema 1000. Enda nærmere ligger en ICA, men der er utvalget iallefall elendig, og de er dyrere enn Rema 1000. Så der handler jeg bare når det er krise (om jeg allerede er begynt på middagen og så oppdager at den melken jeg har er sur f.eks.) Jeg tror de færreste gidder reise land og strand rundt for å handle matvarer til daglig.. Kiwi er jo visstnok omtrent like billig som Rema 1000, og har bedre frukt og grønt, men siden de ikke ligger i gangavstand fra der jeg bor, og jeg ikke har bil, så handler jeg på Rema 1000 i stedet.
Gjest Zia Skrevet 21. mai 2008 #27 Skrevet 21. mai 2008 Jeg liker de følgende kjedene best, og i denne rekkefølgen: 1. Ultra, klart best på generelle dagligvarer. De selger dessuten kjøtt fra Stange og Grøstadgris, og de har økologisk kylling og storfekjøtt. 2. Ica Maxi, best på fisk, ikke så verst på generelle dagligvarer heller. 3. Coop Obs!, best på grønnsaker.
Gjest Sisu Skrevet 21. mai 2008 #28 Skrevet 21. mai 2008 Jeg handler til vanlig på Kiwi eller Rema, men skal det handles inn ferskvarer etc går jeg på Meny eller Coop Obs.
Gjest Gjest_Ingunn_* Skrevet 21. mai 2008 #29 Skrevet 21. mai 2008 Uten hensyn til pris: Ultra og Meny. Hensyn til pris: OBS, Kiwi Hvor jobber du trådstarter?
Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 21. mai 2008 #30 Skrevet 21. mai 2008 Pris: Rema 1000 Kvalitet: Lidl (De har den beste osten i Norges land... synd de skal slutte :gråte: ) Ellers på kvalitet: Ikke en nosk matvareforretning. Men, Meny hvis jeg skal ha noe utenom det vanlige.
Brukernavn Skrevet 21. mai 2008 #31 Skrevet 21. mai 2008 Kiwi - der er det godt utvalg, og vi har muligheten til å velge first price som er superbillig.
leandra Skrevet 21. mai 2008 #32 Skrevet 21. mai 2008 Jeg skulle gjerne hatt økonomi til å handle på Meny. Er veldig fornøyd med utvalget der. Det har jeg imidlertid ikke, så til vanlig handler jeg mest på Rema og Kiwi. Synes faktisk ofte Rema har bedre utvalg enn Kiwi.
Sanasol. Skrevet 21. mai 2008 #33 Skrevet 21. mai 2008 I henhold til utvalg er Ultra og Meny på topp dersom man har ikke økonomi til å handler der. Det har ikke jeg, så da liker jeg best Kiwi for der er det godt samsvar mellom pris og utvalg. Jeg synes også det er utrolig bra at de kjører "ingen moms på all grukt og grønnsaker kampanje".
hilli Skrevet 21. mai 2008 #34 Skrevet 21. mai 2008 Vi handler på Rema 1000 av den enkle grunn at den ligger nærmest.
Bloodless Skrevet 21. mai 2008 #35 Skrevet 21. mai 2008 Ikke så mange å velge mellom her (prix, mega, rema, bunnpris og ica). Drar helst på Mega.
mysan Skrevet 21. mai 2008 #36 Skrevet 21. mai 2008 Handler for det meste på Kiwi etter at vi flyttet hit til Meieribyen, fordi det er nærmest. Liten butikk, men de er flinke. Tidligere handlet jeg på Rema1000, da det var den nærmeste, og der før var det Prix av samme grunn. Skal jeg ha noe ekstra eller trenger større utvalg, blir det gjerne Mega eller Ultra. Når det gjelder hvem som er best på service, har jeg ingen mening. Sånt varierer fra avdeling til avdeling gjerne, og hvem som er butikksjef og den enkelte ansattes instilling til jobben sin.
Gjest Pupsilure Skrevet 21. mai 2008 #37 Skrevet 21. mai 2008 Handler alltid på kiwi. Før hatet jeg kiwi, syntes det var altfor dårlig utvalg. Men nå ser jeg at de faktisk er mye billigere enn andre butikker! Har aldri likt rema 1000 heller, fordi det ikke er ordentlig hyller overalt der, men ofte bare paller plassert på gulvet. Følte det som jeg var i et lager. Men har begynt å like den kjeden også pga prisene. Skulle jeg valgt uten å tenke på pris hadde jeg valgt ica maxi eller ultra.
Gjest Oxford Skrevet 21. mai 2008 #39 Skrevet 21. mai 2008 Uten hensyn til pris: Ica Maxi Med hensyn til pris: Rema 1000 Dog benytter jeg meg oftest av Coop Prix da de ligger i nærheten av stedet jeg bor.
Gjest *Mim* Skrevet 21. mai 2008 #40 Skrevet 21. mai 2008 Her i området er Mega best. Ferskvaredisk, godt utvalg i økologisk og frukt og grønt. Trivelig betjening også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå