Gå til innhold

Hvilken dagligvarebutikk synes DU er best?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Selv er jeg butikkansatt (vil foreløpig ikke si i hvilken kjede) og stolt av butikken min.

Jeg har jobbet på to andre butikker før, så i alt 3 forskjellige kjeder. Alikevel har jeg aldri interessert meg så mye for butikklivet og produktene like mye som jeg gjør der jeg jobber nå. Derfor vil jeg spørre dere kunder, hvilken butikk foretrekker dere å handle mat i? Ta da hensyn til pris, kvalitet, service, etc.. Vil bare sjekke om min butikk faktisk er best, eller om jeg er hjernevasket. :-)

Skrevet

Eg handler stort sett på kiwi, og er veldig fornøyd.

Det er min nærmeste butikk, derfor blir det enklest for meg å handle der.

Synst servicen, kvaliteten og prisene er bra.

Ellers handler eg på coop mega, vist det er noe spesielt eg trenger.

Utvalget er kjempe bra der, men også veldig dyrt, så prøver å handle minst mulig der.

Skrevet

Meny og Ultra hvis jeg ikke tenker på pris.

Om jeg skal handle på budsjett har jeg ikke sansen for rema 1000, da jeg synes det er dårlig utvalg der. Ellers blir det vel så og si det samme hvor jeg handler :)

Spent på hvor du jobber, jeg!

Skrevet

Jeg synes Rema 1000 er bra, liker varene og det er billig. Handler på Ultra hvis jeg trenger noe spesielt eller vil variere litt.

Gjest Gjest
Skrevet

Uten hensyn til pris: Meny

Med hensyn til pris: Kiwi

Skrevet

Ultra, med Ica Maxi på en god andreplass. Vi handler mest på sistnevnte, rett og slett fordi de er nærmere, og har godt utvalg. Pris er ikke viktig.

Skrevet

Uten hensyn til pris så syns jeg Meny, Coop Mega og Ica Maxi er de beste butikkene. De har ferskvaredisk som selvsagt er et stort pluss. Nå handler jeg ikke i noen av de butikkene med mindre jeg skal ha noe spesielt fordi jeg ikke har råd til det. Handler på Rema 1000, men må si jeg savner ferskvaredisk.

Skrevet

Jeg foretrekker Meny, Ultra kommer på andreplass pga pris og beliggenhet. Når det gjelder utvalg er Ultra desidert best.

Gjest StockDama
Skrevet

Har ingen preferanser egentlig. Handler litt her og der, men som regel bare det som er nærmest.

Skrevet

Handler bare på meny, simpelthen fordi de har ferskvaredisk, og godt utvalg.

Skrevet

Jeg handlet på Prix før, men synes kvaliteten og utvalget nå er blitt så dårlig at jeg ikke går dit lenger. Jeg bor tvers over veien fra Rimi, så det blir til at jeg handler der mest, selv om jeg ikke er spesielt fornøyd med utvalget der heller. Av billig-kjedene foretrekker jeg Kiwi og går dit hver gang jeg orker å gå litt ekstra, eller skal handle med bilen.

Jeg går også en del på Meny hvis jeg skal handle ost og kjøtt, da jeg synes de har bra utvalg i både ferskvare-disken og i det "vanlige" sortimentet, men jeg unngår å kjøpe tørrvarer der. Et par ganger i året unner vi oss en skikkelig shopping-spree på Ultra, men det er såpass dyrt der at jeg ikke hadde gjort det oftere, selv om vi hadde hatt bedre råd.

Den butikken jeg er mest skuffet over er Ica. Her er det veldig dyrt helt uten utvalg eller service.

Gjest Gjest
Skrevet
Handler bare på meny, simpelthen fordi de har ferskvaredisk, og godt utvalg.

Handlet på IcaMaxi i går og syntes det var veldig god service både i ferskvaredisken og i kassa :ler: Ellers liker jeg Obs veldig godt. Stort og med mye å velge mellom, mulighet for å handle selv..egen avdeling for bygg, husartikler, gode priser, mange ansatte..

Skrevet

Pris og kvalitet: Fred Meyer

Pris: Safeway

Kvalitet: Central Marked

Utvalg av norske varer: Trader Joe's

Gjest Raptuza
Skrevet

Rema. Syns dei har komme seg mykje dei siste åra med utvalg.

Annonse
Gjest Lacuna
Skrevet

Siden jeg ikke har Ultra og Meny her hvor jeg bor, foretrekker jeg Eurospar. Coop Prix er heller ikke så ille, men utvalget er mer basic. Rema 1000 setter jeg ikke en fot på hvis jeg kan unngå det.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Med hensyn til pris: Rema 1000

Uten hensyn til pris: CC mat

Ellers handler jeg litt her og der. Spørs hva jeg skal ha.

Gjest Frosk
Skrevet

Handler som oftest på den nærmeste butikken - som tilfeldigvis er en Prix. Er egentlig veldig fornøyd med den, jeg - de har faktisk kjempebra utvalg i økologiske varer, og de har også etterhvert fått ganske ok utvalg i vegetarprodukter.

Ellers handler jeg i grunnen hvorsomhelst, unntatt på Rema 1000. (kjøper mye frukt og grønt, og der er Rema er stort sett elendig)

Skrevet (endret)

Siden jeg jobber i en Spar butikk så handler jeg mest der, men jeg handler også på Meny, de har litt mer utvalg enn hos oss.

Rimi, Ica og Rema 1000 holder jeg meg LANGT unna!

Endret av Vixenia
Skrevet

Vi er heldig og har veldig mange butikker i umiddelbar nærhet og favoritten er Ica Maxi. De har godt utvalg og har en fin og tiltalende butikk. De har litt høye priser på basisvarene, men har til gjengjeld gode tilbud hver eneste uke.

Hvis vi ikke handler der så går vi på Rema 1000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...