tante fiolett Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har lett litt på nettet og funnet ut at det finnes diverse kosttilskudd som skal hjelpe på hud som lett får urenheter/kviser. Jeg har selv ganske stor talgproduksjon, noe som fører til mye sorte prikker og urenheter (lite akne, men tilstoppede porer). Disse produktene skal visstnok "rense" opp innenfra, dvs. regulere talgproduksjonen, slik at man får mindre urenheter. Lurer på om noen har erfaring med noen av disse kosttilskuddnee (Solaray Burdock, Pharmix hudpleiekapsler, Acno, Ren hud eller Vilantae) ? Takknemlig for svar!
Gjest Cathena Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Hei! Jeg har for tiden begynt med Acno og Omega 3- 6 -9. Jeg håper det kan ha bra virkning etter mangen år med dyre produkter, som ser ikke ut til å hjelpe det verste...! Jeg har bare gått på de i 2 uker, men jeg har litt tro på det! Det er ikke alltid bra produkter funker, så da må en jo gå på innsiden av huden. Er nok verdt å prøve, for ikke er det dyrt heller, sammenlignet med flere 1000,- i produkter. Lykke til!
Gjest *lucky* Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 (endret) B5/Pantotensyre i stor dose over en viss tid skal dempe talgproduksjonen. Jeg har tenkt å teste dette, har bare ikke kommet så langt enda. Ellers er vel vit c tillskudd og zink bra for huden. Billigere å bare kjøpe vitaminene istedenfor disse andre produktene kanskje.? Endret 20. mai 2008 av *lucky*
tante fiolett Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 Ja, helt enig. Talgproduksjonen som skaper urenheter kommer jo innenfra (og i mitt tilfelle er det nok dessverre i stor grad genetisk betinget... ) Jeg er veldig nøye med ytre pleie av huden, men opplever at det fungerer ganske begrenset. Veldig fint om dere kan komme tilbake og kommentere når dere får testet ut etterhvert - det skal jeg også gjøre Takk for svar!
Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Hvordan gikk det? Noen som merket noe forbedring?
Gjest *lucky* Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Fortsatt ikke kommet så langt hehe. Men begynner å bli sykt lei av høy talgproduksjon så jeg kommer til å gå til en helsekostforetning å spørre om de veit om noe som kan hjelpe. Er endel å velge i så jeg får ikke bestemt meg for hva jeg skal prøve...
Gjest -a- Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Fortsatt ikke kommet så langt hehe. Men begynner å bli sykt lei av høy talgproduksjon så jeg kommer til å gå til en helsekostforetning å spørre om de veit om noe som kan hjelpe. Er endel å velge i så jeg får ikke bestemt meg for hva jeg skal prøve... Jeg har hatt det samme problemet, i tillegg til at jeg ofte har hatt oppblåst mage. Etter MYE prøving og feiling fant jeg gode produkter tilpasset min hud (decleor), og så har jeg redusert kraftig ned på melkeprodukter og gluten. Vet at det kanskje er et for stort offer for mange, men jeg har helt fin hud nå for første gang på mange år. en av de tingene som virkelig har hjulpet meg med ytre hudpleie er bloggen til hilde christina; www.hildechristina.com.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå