Gå til innhold

Risotto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å lage en risotto til middag i dag, men har ikke hvitvin hjemme og hadde ikke planer om å gå innom vinmonopolet. Så leste jeg en plass at det gikk å bytte den ut med eplemost? Noen som kan bekrefte om dette kan gi samme effekt som hvitvinen..?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det blir jo selvfølgelig ikke helt det samme, men jeg pleier å bruke hva nå slags juice jeg måtte ha, dersom jeg ikke har hvitvin. Whispers of Summer fra Ceres blir veldig godt :)

Bruk det du har du, det kommer til å bli kjempegodt! :)

Skrevet

Du kan bare droppe vinen helt og bare bruke kraft. Jeg ville ikke brukt jus eller andre søte ting som erstatning. :)

Skrevet

Såvidt jeg har lest, så er vel hvitvinen der litt for syrlighetens skyld. Jeg tror jeg prøver ut med litt eplemost (eller eplecider kanskje), så får det bli som det blir :)

Takk for tilbakemeldinger!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville prøvd med bare kraft, og evt litt hvitvinseddik eller sitronsaft, kanskje?

Gjest Lacuna
Skrevet

Jeg har brukt en blanding av eplejuice og litt hvitvinseddik hvis jeg ikke har hatt hvitvin i hus, og det har funket tålelig bra.

Skrevet

Risottoen er nå ferdigspist, jeg brukte litt eplecider (fikk så lyst på det ved siden av uansett). Det fungerte fint det - men blir nok hvitvin neste gang :)

Men det var godt, og mett ble jeg i alle fall! Igjen, takk for tips!

Skrevet

Jeg har faktisk en flaske Noilly Prat stående utelukkende for risotto-formål, enklere enn å åpne en hel flaske hvitvin.

Skrevet

Hei

Jeg har ikke prøvd med andre ting en hvitvin. men et tricks er å ha hvitvin i små porsjoner i fryseren for å ha til slike begivenheter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...