MellonCollie Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg tenkte å lage en risotto til middag i dag, men har ikke hvitvin hjemme og hadde ikke planer om å gå innom vinmonopolet. Så leste jeg en plass at det gikk å bytte den ut med eplemost? Noen som kan bekrefte om dette kan gi samme effekt som hvitvinen..?
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Det blir jo selvfølgelig ikke helt det samme, men jeg pleier å bruke hva nå slags juice jeg måtte ha, dersom jeg ikke har hvitvin. Whispers of Summer fra Ceres blir veldig godt Bruk det du har du, det kommer til å bli kjempegodt!
onyx Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Du kan bare droppe vinen helt og bare bruke kraft. Jeg ville ikke brukt jus eller andre søte ting som erstatning.
MellonCollie Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 Såvidt jeg har lest, så er vel hvitvinen der litt for syrlighetens skyld. Jeg tror jeg prøver ut med litt eplemost (eller eplecider kanskje), så får det bli som det blir Takk for tilbakemeldinger!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Jeg ville prøvd med bare kraft, og evt litt hvitvinseddik eller sitronsaft, kanskje?
Gjest Lacuna Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har brukt en blanding av eplejuice og litt hvitvinseddik hvis jeg ikke har hatt hvitvin i hus, og det har funket tålelig bra.
MellonCollie Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2008 Risottoen er nå ferdigspist, jeg brukte litt eplecider (fikk så lyst på det ved siden av uansett). Det fungerte fint det - men blir nok hvitvin neste gang Men det var godt, og mett ble jeg i alle fall! Igjen, takk for tips!
Scheherazade Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har faktisk en flaske Noilly Prat stående utelukkende for risotto-formål, enklere enn å åpne en hel flaske hvitvin.
gard Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Hei Jeg har ikke prøvd med andre ting en hvitvin. men et tricks er å ha hvitvin i små porsjoner i fryseren for å ha til slike begivenheter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå