zilje_k Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Leste det en eller annen plass inne på forumet her, men fant det ikke igjen.. Så lurer på om noen har erafringer om den ene er litt mørkere enn den andre..
Gjest Lacuna Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Det er både forskjell på fargene og på undertonen, så det er nesten umulig å vite hva man trenger uten å se dem IRL. Mitt eksempel: Jeg ble matchet til Honey Light i det pressede, og kjøpte senere det løse i samme fargetone. Det løse var MYE gulere og mye mørkere enn det pressede, og en heller dårlig match.
zilje_k Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2008 (endret) Det er både forskjell på fargene og på undertonen, så det er nesten umulig å vite hva man trenger uten å se dem IRL. Mitt eksempel: Jeg ble matchet til Honey Light i det pressede, og kjøpte senere det løse i samme fargetone. Det løse var MYE gulere og mye mørkere enn det pressede, og en heller dårlig match. Ok. Men jeg bruker golden medium i det pressede. Den er veldig fin Burde jeg kanskje da bruke medium neutral. Gjør jo ikkenoe om den er litt mørkere mot sommeren. Ettersom jeg da er brunere Eller hva trur du? Endret 20. mai 2008 av zilje_k
Gjest Lacuna Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Natural medium går i en annen fargeskala enn golden, så jeg ville ikke våget meg utpå den uten å prøve. Jeg er kaldere i hudtonen, og har Natural Medium (det finnes ikke noen farger som heter neutral, så vidt jeg vet), og jeg kan absolutt ikke ha golden i det hele tatt. Så jeg vil nesten tro den blir for lite gul/for rødoransje for deg hvis du bruker golden i utgangspunktet. Golden=gultonet natural=nøytral/balansert honey=olivenfarget ("grønn" undertone) beige=kald (rød undertone). Jeg ville forsøkt med golden medium i den løse hvis jeg er deg. Den er sannsynligvis også mørkere enn det pressede.
zilje_k Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2008 Ok. For jeg har veldig kald hudtone. Har endel tynne lilla blodårer som ligger langt ut i huden. Så har funnet ut at golden passer best til min hudtype for å nøytralisere min kalde farge. Ettersom man burde bruke komplimentær farge for å nøytralisere. Jeg er frisør selv og det er det samme vi bruker å gjøre med hårfarger. Og jobber med ei som er makeup artist, som sa dette var en lur regel å følge. Men er jo veldig individuelt da Men har ikke veldig mye erfaring med glo.. Så greit med litt tips
Gjest Lacuna Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Hvis du føler at du kler golden i det pressede, burde du kanskje gå for golden i det løse, også, for det er mulig at natural blir for rødaktig. Det skal ikke være lett.
zilje_k Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2008 Er ikke lett nei. Må vel bare prøve seg fram til man finner den perfekte Nå bruker jeg det pressede pudderet. Hva syns du er best å påføre med? Jeg vil at det skal dekke litt med tanke på at jeg har litt kviser som er greit å skjule
Gjest Lacuna Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Hvis du vil ha best dekkevne, er det nok lurest å bruke den medfølgende svampen. Eventuelt kan du først bruke en børste (flattop funker best) og børste foundation over hele ansiktet, før du går over med svamp på de områdene hvor du vil dekke mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå