Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mari_*
Skrevet

Hvor er mine rettigheter i denne saken, hva ville dere gjort om dere var i mine sko :

Solgte en bil i januar i år (innbytte) med en forhandler. Fikk da en bil tilbake i innbytte.

Årsavgiftsfaktura kom. Betalte denne uten å sjekke registrernigsnummeret som stod på faktura.

I går mottok jeg en avskiltingsvarsel fra tollvesenet, til min store forskrekkelse ettersom jeg mener å ha betalt min årsavgift. Ser igjennom betalte regninger og finner årsavgiften som er betalt. oppdager etter nøye gjennomgang, at dette omhandler årsavigft på bilen jeg solgte i januar og som ikke lenger er reg. på meg.

Kotakter tollvesenet.

Mener der har skjedd to store feil da jeg for det første ikke har mottat tidligere faktura på min bil før avskiltingsvarsel nå nok, og for det andre så har jeg mottat faktura på feil bil, bil som ikke står i mitt navn, og betalt denne.

Får bare beskjed om at jeg må betale mottat avskiltingsvarsel og at de ikke kan si annet en at jeg må kontakte ny eier på bilen som er solgt via forhandler. Jeg har nå søkt henne opp og prøvd men får ikke tak i henne..

Jeg er ikke spesielt rik og har rett og slett ikke råd til å skulle måtte betale to årsavgifter. synes heller ikke dette er riktig da det er de som har begått feilen.

Hva gjør jeg nå?

Hvordan gå fram riktig, og er det noen rettigheter jeg kan slå i bordet med?

Kan jeg kontakte noen og få hjelp...?

Er så fortvilet nå...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Dette burde du ha avtalt med forhandler når du kjøpte bilen.

Det er vanlig at du ikke får faktura når du har kjøpt bil etter 01. Januar ett år. Da venter man på purringen (som skal være gebyrfri) og betaler den i Mai. Det er denne du har fått nå.

Selger som har kjøpt din gamle bil (via innbytte) har nok bedt ny eier om å vente på purringen for din gamle bil for å få betalt denne.

Jeg ville ha kontakted selgeren for å høre hva han har avtalt med ny eier, og evt om han har kontaktinformasjon til den nye eieren.

Skrevet (endret)

Tollvesenet har ikke gjort noen feil.

Årsavgift sendes til den personen som er registrert som eier av bilen per 31.12. Det er derfor biler må avskiftes før nyttår om du skal slippe årsavgiften.

Endret av Sol79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...