Gjest vidusdama Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Vi vurderer å sette inn takindu på badet og på 2 soverom. Men hvordan er det egentlig med vindu på taket, tenker på når det er vinter og snøvær, blir vinduene dekkt av snø da? Er det veldig dyrt?
Gjest Jente37 Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Vi vurderer å sette inn takindu på badet og på 2 soverom. Men hvordan er det egentlig med vindu på taket, tenker på når det er vinter og snøvær, blir vinduene dekkt av snø da? Er det veldig dyrt? Mulig at mamma var uheldig med både valg av vinduer og firmaet hun brukte. I hennes tilfelle, lakk det vann rundt vinduene og rant nedover veggene i regnvær. Og snøen som la seg oppå vinduet gjorde de umulig å åpne, samt det ene glasset knakk under vekten. I hennes tilfelle var det en dyr opplevelse som kostet mer enn det smakte.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Vi har store takvindu fra Velux og har bare positive erfaringer. Ingen lekasjer, lyst og trivelig. Ikke noe problem at snø la seg på vinduet, det meste blåste av. Men hadde snøen blitt liggende ville det ikke vært noe problem. Vi har andre vindu i rommet. Minuset er kanskje at det blir veldig lyst tidlig på morgenen nå på sommeren, men jeg skal bestille persienner, så da blir forhåpentligvis problemet borte. Anbefales. Men sats på kvalitetsvindu og gode håndtverkere.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Problemet med takvinduer på soverommet er at det blir så mye lyd fra regn. Mye mer enn på vanlige vinduer. Med vanlige vinduer vil det bare regne på vinduet når det blåser mot det, mens med takvinduer treffer regnet stort sett hele tiden. Om det er mye snø der du bor så kan du risikere at glasset ikke tåler vekten. Der jeg vokste opp ble det fort opp i 2-3 meter med snø, og da hadde det vært kjipt å måtte klatre opp på taket for å måke snø av vinduet hver dag..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Problemet med takvinduer på soverommet er at det blir så mye lyd fra regn. Mye mer enn på vanlige vinduer. Med vanlige vinduer vil det bare regne på vinduet når det blåser mot det, mens med takvinduer treffer regnet stort sett hele tiden. Om det er mye snø der du bor så kan du risikere at glasset ikke tåler vekten. Der jeg vokste opp ble det fort opp i 2-3 meter med snø, og da hadde det vært kjipt å måtte klatre opp på taket for å måke snø av vinduet hver dag.. ja det er det jeg er redd for, hær vi bor er det endel snø når det først kommer. lyden fra regnet har jeg ikke tenkt på, men du har et poeng dær....
prescella Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Vi hadde takvindu på kjøkkenet der vi bodde før. Elsket det! (mmm.. er bare å innrømme det,men jeg savner faktisk det!) Det gav ekstra lys,og en veldig følelse av "vær" når vi satt ved spisebordet. Viktig på vinteren å holde det fri for snø/is,det kan skje skader. Var forøvrig ikke plaget på noe måte med takvinduet noe de 6 årene vi bodde der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå