Serenity88 Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Kan jeg bruke denne kjolen i et bryllup? Synes den var så fin, også må jeg i to bryllup denne sommeren (begge er på min samboers familie) og jeg har ikke lyst til å bruke samme kjole i bryllupene siden det er 2 uker mellom dem og de samme gjestene nesten... Har en dyr og veldig "bryllupsgjestkjole" til det siste bryllupet der broren til samboeren min gifter seg. Derimot skal fetteren hans gifte seg rett før og jeg har ikke lyst til å bruke masse penger, også er jeg ikke så glad i disse tradisjonelle kjolene i pastellfarger. Men er det kanskje litt over the top og ikke pent nok pyntet, kanskje den tar for mye oppmerksomhet? Jeg er ganske "alternativ", men vil jo ikke såre bruden heller da, er jo hennes (deres ) dag. Noen bruder/gjester som har meninger? Aldri vært i bryllup før (eller, når jeg var 4, men det teller ikke).
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan bruke samme kjolen to ganger? "Bryllupsgjestkjolen" min har jeg brukt 3 år på rad. Jeg synes at kjolen i linken er for mye "sommerkjole" og for lite pyntet. Men om det er et laidback bryllup så er det ikke noe prob. Jeg ville ikke brukt den.
Rivella Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Fin kjole . Jeg ville blitt glad over å se en slik kjole i mitt bryllup.
Serenity88 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2008 Fordi jeg har lyst vel Gjest Neida, jeg kan jo bruke samme kjole begge gangene. Ellers takk for meningen, mulig den er for lite pyntet ja og tar for mye plass med tanke å mønsteret og fargen.
Arwen Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Jeg synes du kan bruke den jeg og jeg ville heller ikke hatt samme kjolen i to bryllup med samme gjester. Ihvertall ikke hvis det var en kjole som ikke er anonym.
Freckles Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Jeg synes ikke den var pyntet nok til en bryllup men den var fin! Hvis det er et hagebryllup så går den kanskje an.
Serenity88 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2008 Dette er den andre kjolen jeg skal bruke, og har ikke så lyst til å bruke den i begge bryllupene (den skal brukes igjen i SIngapore til neste år, men da er det et bryllup innen min familie). Kjolen er jo lang da, den som vi diskuterer, hjelper jo litt på den "nok pyntet" delen. Får ta med mamma i butikken
Gjest78 Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Jeg synes det er en kjempefin kjole, men den ser for mye "sommerkjole" ut til at jeg ville brukt den i bryllup.
Serenity88 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. mai 2008 Bryllupet virket først ganske "stivt" fordi innbydelsen er veldig lekker (og ser dyr ut), men så skal de ha festen på et klubbhus. På antrekk står det bare pent, så det er ikke galla... Vi er ikke så veldig close, selv om samboeren min ble bedt i utdrikningslag, men har det noe å si på antrekk egentlig? :S
Gjest Page Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 Det kommer nok litt an på hva slags bryllup det er, og hva slags kjoler du forventer å se på andre gjester. Jeg kunne godt brukt den i noen bryllup jeg har vært i, mens den ville vært uaktuell i andre, mer "stive" bryllup.
Gjest Page Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Bryllupet virket først ganske "stivt" fordi innbydelsen er veldig lekker (og ser dyr ut), men så skal de ha festen på et klubbhus. På antrekk står det bare pent, så det er ikke galla... Vi er ikke så veldig close, selv om samboeren min ble bedt i utdrikningslag, men har det noe å si på antrekk egentlig? :S Ah, der kom opplysningene jeg savnet - og, ja, da ville jeg helt klart brukt kjolen i linken!
salt og pepper Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 Jeg synes ikke den første kjolen er fin nok til bryllup, den blir som flere sier litt for mye sommerkjole.
Gjest Gjest_lone_* Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Syns det var en flott kjole! Når det står antrakk pent, så er den absolutt pen nok, om ikke stoffet er veldig sarvete. Vanskelig å bedømme stoffet på bildet. Du kan jo gjøre den mer pyntete om du er usikker ved hjelp av elegante, høyhelede sko, matchende elegant veske og litt ekstra swong på håret, og kanskje noen smykker. Jeg ville heller ikke brukt samme kjole så nært når det er samme gjester. Skal i et bryllup i år, og jeg nølte med å bestemme meg for å bruke en kjole jeg har brukt i samme gjestegruppe for 3 år siden...
Petrina Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 Syns det var en flott kjole! Når det står antrakk pent, så er den absolutt pen nok, om ikke stoffet er veldig sarvete. Vanskelig å bedømme stoffet på bildet. Du kan jo gjøre den mer pyntete om du er usikker ved hjelp av elegante, høyhelede sko, matchende elegant veske og litt ekstra swong på håret, og kanskje noen smykker. ..signerer!! Jeg synes kjolen var kjempefin!
ToveM Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Syntes kjolen er mer enn fin nok til å brukes i et "klubbhus" bryllup, og så lenge det bare står pent antrekk.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 Syntes kjolen er mer enn fin nok til å brukes i et "klubbhus" bryllup, og så lenge det bare står pent antrekk. Jeg har aldri opplevd at noen kommer i sommerkjole i grendahus bryllup, så tviler på at dette er vanlig på et klubbhus heller. TS må jo bruke den kjolen hun har lyst på men om hun velger sommerkjolen så kommer hun mest sannsynlig til å skille seg ut som lite pyntet.
Serenity88 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #18 Skrevet 20. mai 2008 Heia! Ble visst ikke den kjolen allikevel, kjempefin på, men ikke pent nok stoff! Det så mye tyngre ut på bilde enn i virkeligheten... Så da ble det ikke pent nok, hadde den vært tyngre og litt tykkere så hadde jeg gått med den Hadde nok ikke skilt meg ut som lite pyntet, skulle ha høye stilletter, et pent sjal, oppsatt hår (evt krøller), så lite pyntet hadde jeg ikke blitt! Ellers takk for gode råd:)
Gjest Raptuza Skrevet 21. mai 2008 #19 Skrevet 21. mai 2008 Visst kan den brukast! Sjølv har eg ingen slike kvaler: bruker min nydelige Sognebunad!!
msplum Skrevet 21. mai 2008 #20 Skrevet 21. mai 2008 Ser at kolen ikke lenger er aktuell, men må jo si at den var mye finere enn det mange (amerikanere) tvinger brudepikene sine til å gå i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå