Gjest Lilleulv Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg bruker Skandiabanken, og er egentlig ganske fornøyd med de bortsett fra en ting med nettbanken. Nå kan det jo være at det er sånn som dette i alle nettbanker, og ikke bare Skandiabanken da, for alt jeg vet... Den 20. hver mnd er min lønningsdag. Den datoen har jeg satt automatiske overføringer til sparekonto, BSU og regningskonto + at jeg har en del avtalegiroer som blir trukket da. Når jeg logger meg inn i banken i dag så er alle overføringer stoppet pga "dekning mangler". Jeg har ingen mulighet for å starte overføringene igjen, jeg må rett og slett opprette de på nytt. Da lurer jeg på når den banken egentlig starter de overføringene den 20.? For min lønning kommer jo inn kl 0800 den morgenen!! og i tillegg: er det virkelig ingen mulighet for at den kan snuse etter penger utover dagen, må virkelig betalingen stoppes helt? og hvorfor er det ingen mulighet for enkelt å starte overføringene igjen, som er stoppet? Liker ikke når ting blir tungvint jeg!
Titta Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Pengene går da ut i løpet av dagen, gjør de ikke det da? Skandiabanken har tre utkjøringer og to innkjøringer i løpet av døgnet. Utkjøring like etter midnatt, rundt 10:30 og like etter 12. Innkjøring ca 8 og 16. Hvis du har regninger som har forfall samme dag som du får lønn så har banken først prøvd å belaste ved første utkjøring, altså like etter midnatt. Da var det trolig ikke dekning i og med at lønnen først kom inn rundt 8, evt ca kl 16. Blir en regning stoppet i dekningskontrollen så blir de automatisk forsøkt trukket ved alle utkjøringene de neste 4 dagene. Det er derfor ikke nødvendig å sette dem igang igjen da de ikke er stoppet fullstendig, bare midlertidig i vente på dekning. Hvis du sjekker nå vil jeg anta at regningene allerede er trukket.
Gjest Lilleulv Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Pengene går da ut i løpet av dagen, gjør de ikke det da? Skandiabanken har tre utkjøringer og to innkjøringer i løpet av døgnet. Utkjøring like etter midnatt, rundt 10:30 og like etter 12. Innkjøring ca 8 og 16. Hvis du har regninger som har forfall samme dag som du får lønn så har banken først prøvd å belaste ved første utkjøring, altså like etter midnatt. Da var det trolig ikke dekning i og med at lønnen først kom inn rundt 8, evt ca kl 16. Blir en regning stoppet i dekningskontrollen så blir de automatisk forsøkt trukket ved alle utkjøringene de neste 4 dagene. Det er derfor ikke nødvendig å sette dem igang igjen da de ikke er stoppet fullstendig, bare midlertidig i vente på dekning. Hvis du sjekker nå vil jeg anta at regningene allerede er trukket. nei de er fortsatt ikke trukket, og det står jo "stoppet" på de?
Titta Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Gjelder det bare de faste overføringene eller også avtalegiroene? Se om de går ut 12:20 som er siste utkjøring idag. Hvis ikke ville jeg tatt en telefon til banken, det høres litt merkelig ut. Hvis forfall var idag så skal de gå ut ved neste utkjøring etter at du har fått inn lønn.
Yummy_Mummy Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 aha! Det er det som har skjedd da jeg har klart å gjøre samme overføring to ganger. Lurte litt på om jeg virkelig var så susete...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå