Gjest *smak* Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Cdon har tilbud på serier for tiden. I den forbindelse lurte jeg på om jeg skal bestille House M.D. Tenkte først å høre om noen av dere KGere har sett den og kan fortelle litt om den? Er den bra? Det sto at det var komedie/drama og den sammensetningen pleier jeg å like. Enkelt og greit er den verdt å bestille? (Ps får hele 58 % i avslag hvis jeg bestiller nå)
Gjest *Mim* Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Vi ser på sesong 1 for tiden, jeg synes den er bra. Merker at strukturen på episodene er litt lik når man ser dem rett etterhverandre, men det er bra underholdning likevel. En del ekle greier, som det gjerne er i legeserier. House er en artig skrue. Vi har nettopp bestilt sesong 2.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Den er kjempebra :D Jeg har sett de to første sesongene, og ivrer etter sesong 3. House er jo til å spise opp. En misantropisk lege som har som motto at alle mennesker lyger, og som ikke møter en pasient ansikt til ansikt om han kan unngå det. En bitter og kynisk kar, med herlig sarkastisk og tørr humor. Ah..
Maneo Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Jeg liker House, men episodene blir av og til ganske så like.
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Jeg elsket house de første to sesongene, men da begynte jeg å føle at jeg hadde sett alt før. Men anbefales absolutt på det varmeste! Om du i tillegg liker en sarkastisk form for humor så er dette absolutt den riktige serien. Og Hugh Laurie er rett og slett genial!
Gjest Lacuna Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Jeg skriver under på det som allerede er sagt; Hugh Laurie er fantastisk, men episodene er dessverre såpass like (typisk mystisk sykdom=svulst på binyrene, eller noe sånt), så det blir litt kjedelig i lengden, og lite progresjon.
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Appropo Hugh Laurie; http://youtube.com/watch?v=e0SXH5Y9PEc
Gjest *smak* Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Takk for flotte svar! Jeg tror jeg tar sjansen å bestiller sesong 1.
Gjest Gjest_Chris_* Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Lurt av deg, synes denne serien er helt fantastisk. Karakteren House gjør virkelig serien verdt å se! I sesong 4 er det en ny vri (ser samtidig som episodene går i USA), men serien handler om en lege som spesialiserer seg på diagnoser ingen andre klarer å stille, så episodene vil vel alltid minne litt om hverandre.
Alison Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Jeg skal jammen bestille sesong 1 jeg også. Er enig i at karakteren House gjør serien verdt å se.
Alice Ayres Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 Er enig i at det Hugh Laurie som gjør serien bra. Uten ham hadde den vært temmelig tam. Det må nevnes at jeg ikke likte serien i begynnelsen, men mannen likte den så da ble det til at jeg kikket på også. Det ble som med ølen, man liker det hvis man drikker nok.
trulta_ Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Mitt svar Håper at de kommer innom sykdommen ALS snart. Jeg har sesong 1 og 2. Episodene kan være litt like, men det er det også mange andre som er, hvertfall som jeg ser på. Dr Gregory House er kul!
Anglofil Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 Jeg synes serien veldig bra og absolutt et must. Selv har jeg de tre første sesongene på dvd og det hender jeg ser dem om igjen. Elsker humoren, karakterene og ikke minst storyene. Absolutt verdt å få med seg! Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #16 Skrevet 21. mai 2008 Jeg synes karakterene og tildels produksjonen er bra, men at episoden blir altfor like hverandre. Har ikke sett alle episodene, men i hver bidige av de jeg har fått med meg får de inn en pasient (evt flere) med mystiske symptomer som viser seg å ikke være det første de tror det er. Så følger det noen runder med brainstorming på whiteboard/tegneblokk, og noen konflikter og samtaler mellom de ulike legene. Jeg synes karakterutviklingen underveis i serien ikke er særlig interessant heller, sammenliknet med serier som Six Feet Under, The Wire o.l - eller Twin Peaks for den saks skyld (greit nok at ikke alle serier kan være like brilliante, men hvorfor bruke tid på noe som ikke holder mål?):
trulta_ Skrevet 21. mai 2008 #18 Skrevet 21. mai 2008 Hvem blir byttet ut? Jeg venter på at sesong 3 skal komme ut på dvd med norsk tekst. Vente vente
Transmogrifier Skrevet 21. mai 2008 #19 Skrevet 21. mai 2008 Argh! Hvordan kan dere sitte her å diskutere at dere venter på sesong 4 når dere kunne ha lasta ned alle episodene? Jeg så den siste sent igår kveld, den var utrolig trist. House M.D jukser kanskje litt med fakta her og der, men som såpeserie liker jeg den veldig godt.
Transmogrifier Skrevet 21. mai 2008 #20 Skrevet 21. mai 2008 Hvem blir byttet ut? De bytter ut alle andungene med nye personer. Jeg skal ikke si hvem av dem som blir værende, det er litt av spenninga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå