Gå til innhold

Ble ansatt via bemanningsbyrå men må vente på dagpenger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lipstick_*
Skrevet

Jeg slutta i en fast butikk-jobb og fikk en ny (fast) selger-jobb, men i prøveperioden var jeg ansatt hos bemanningsbyrået. Etter to mnd ble jeg oppsagt. Jeg må vente i 8 uker på dagpenger fordi Nav mener jeg sluttet i en sikker jobb og begynte i en mer usikker jobb. Jeg fikk ingen arbeidskontrakt mens jeg jobbet der. Har Nav virkelig rett til dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg slutta i en fast butikk-jobb og fikk en ny (fast) selger-jobb, men i prøveperioden var jeg ansatt hos bemanningsbyrået. Etter to mnd ble jeg oppsagt. Jeg må vente i 8 uker på dagpenger fordi Nav mener jeg sluttet i en sikker jobb og begynte i en mer usikker jobb. Jeg fikk ingen arbeidskontrakt mens jeg jobbet der. Har Nav virkelig rett til dette?

Det kommer an på om du skrev under en kontrakt på en fast jobb eller ikke. Jeg ser at du skriver fast, men var du midlertidig ansatt hos bemanningsbyrået? Sånt skulle vært forbudt.

Gjest Gjest_lipstick_*
Skrevet
Det kommer an på om du skrev under en kontrakt på en fast jobb eller ikke. Jeg ser at du skriver fast, men var du midlertidig ansatt hos bemanningsbyrået? Sånt skulle vært forbudt.

Jeg fikk aldri neoen kontrakt og skrev ikke under på noen heller. Slik jeg mener det er, så søkte jeg på en fast jobb i et firma og fikk den. Men jeg fikk lønnen min under prøveperioden via bemanningsbyrået (Jobzone) og var derfor midlertidig ansatt hos dem. Da jeg måtte slutte skrev de i sluttattesten som jeg leverte Nav at 'oppdraget ble ikke forlenget'. Dette oppfattet Nav dit at jeg hadde hatt en midlertidig jobb og mente jeg måtte vente i 8 uker på dagpengene. Jobzone beklaget til Nav at de hadde ordlagt seg slik og klargjorde også at det ikke var en midlertidig jobb. Likevel vil ikke Nav gjøre om sitt vedtak! Jeg føler meg temmelig maktesløs! Dette bør egentlig ut i media, synes jeg . Har noen forslag på hva jeg skal gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...