Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal snart ha foreldresamtale i barnehagen for første gang. Dattra mi har gått i barnehagen i et halvt år nå og er 1,5år gammel.

Regner med det blir å prate om hvordan hun er i barnehagen og slike ting.At de blir å ta opp ting med meg om det er noe spes. Om jeg har noe jeg lurer på eller vil ta opp osv.

har prøvd å tenkt litt rundt det, men det er ingenting konkret jeg lurer på eller må snakke om.

Er det noe man BØR ta opp? Er jeg helt grønn som mor nå.... Kom gjerne med spørsmålstips til meg ;)

Eller om jeg skal være førevar og spørre om ting som kanskje kommer. f.eks. trass, eller om tiden kommer når det ikke går så greit ålevere å dra om morgene osv osv? eller blir det bare unødvendig før det event blir aktuelt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste_gjest
Skrevet
Hei. Skal snart ha foreldresamtale i barnehagen for første gang. Dattra mi har gått i barnehagen i et halvt år nå og er 1,5år gammel.

Regner med det blir å prate om hvordan hun er i barnehagen og slike ting.At de blir å ta opp ting med meg om det er noe spes. Om jeg har noe jeg lurer på eller vil ta opp osv.

har prøvd å tenkt litt rundt det, men det er ingenting konkret jeg lurer på eller må snakke om.

Er det noe man BØR ta opp? Er jeg helt grønn som mor nå.... Kom gjerne med spørsmålstips til meg ;)

Eller om jeg skal være førevar og spørre om ting som kanskje kommer. f.eks. trass, eller om tiden kommer når det ikke går så greit ålevere å dra om morgene osv osv? eller blir det bare unødvendig før det event blir aktuelt?

Hei,

jeg har vært på slike samtaler to ganger. Første gangen hadde jeg en del ting å snakke og å spørre om. Andre gangen hadde jeg ikke så mye å spørre om siden jeg ser at det går så bra med datteren min i barnehagen. Spør eller snakk om det du føler er naturlig eller viktig for deg, ellers er det bare å vente til det blir aktuellt. Du kan også få flere foreldresamtaler en de som er fastsatt hvis du har behøv for det (jeg regner med at det også er slik i deres barnehage). Det går nok helt bra tenker jeg :)

Gjest Screemy
Skrevet

De forteller om hvordan dem oppfatter barnet ditt! Så stiller du spørsmål utfra det dem sier! De stiller kanskje deg noen spørsmål!

Lurer du på noe, eller reagerer du på noe så tar du dette opp!

Grønn nei! Herlighet, er det første gangen, er det vel lov å undre seg om hva som skjer av spørsmål og slikt!

Gjest Gjest-M-
Skrevet

En førstegangsforeldresamtale er en gylden mulighet til å få bedre innsikt i hvordan datteren din har det i barnehagen. Hvordan hun fungerer på alle områder, sosialt, motorisk, språklig og trivsel generelt.

I denne samtalen kan du ta opp alt du måtte lure på av både praktiske og pedagogiske ting. Det kan jo også være interessant å høre om hun oppfører seg noenlunde likt hjemme og i barnehagen.

Se også på det som en mulighet til å bli bedre kjent med pedagogen du har samtale med. Du trenger ikke ha all verdens smarte spørsmål. Ingen spørsmål er for dumme. Og det skal være en god samtale mellom to som begge bryr seg om ditt barns ve og vel.

Skrevet

Hjertelig takk for svar! Er jo noe slikt jeg ser for meg. jeg burde jo bare være gald til at det ikke er noe problemer eller noe spesiellt å ta opp, siden ting går så bra! Det kommer nok med tiden uansett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...