Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Jeg er ute på by'n uten samboer og møter de samme personene hver gang , deriblant en gutt som jeg har fått god kontakt med. Det ender opp med at jeg sitter å snakker mye med denne gutten hver gang og har det hyggelig. Han har prøvd seg, men jeg er ikke med på det. Problemet her er at jeg har veldig lyst til å gi etter bare en gang pga spenningen, men gjør det ikke fordi jeg respekterer samboer og er veldig glad i han. Det er ingen følelser inne i bilde for denne andre gutten fra min side, og tror ikke det er det fra hans heller.Vi har det bare hyggelig i selskap med hverandre der og da. Det er smigrende å vite at det er andre der ute som har lyst på deg etter 5 års samboerskap. Jeg ser ikke på dette som utroskap, fordi jeg mener det er utroskap først når det er følelser inne i bildet. Men er bare litt nysgjerrig på hva andre mener?
Gjest Bellatrix Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 I mine øyne har du ikke begått utroskap, men du burde slutte å møte denne fyren. Utfra det du skriver virker det som om du er en tikkende bombe i forhold til å begå utroskap med denne fyren.
birma Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Hva som er utroskap er et definisjonsspørsmål: For deg må det være følelser inne i bildet, for meg er det nok å kysse noen uten at det er følelser i bildet. Spør typen din om hva han mener er utroskap. om han mener det er utroskap å tenke slik du gjør, å ville det du gjør, kanskje gjøre det du vil ... Vel, da er det utroskap. I hans øyne, og det er vel det som teller, til syvende og sist, hva han mener, ikke hva du mener? Jeg kan skjønne følelsen du sitter med - ha levd med samme person i fem år (som ikke er lenge må jeg si), kasnkje spenningen er dabbet av (dere må få liv i den - det kan lett fikses, let litt på nett etter tips) og du får spenning og interesse av en annen mann. Klart man blir nysgjerrig og interessert - tenker litt, fantaserer. Og fantasier er som regel helt uskyldige, men de er ikke lenger det om du begår en handling, eller din partner ener at tanker og fantasier også er utroskap.
milla-mor Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Du setter deg jo i en situasjon hvor det lett kan skje noe dumt. En slik situasjon ville jeg fjernet meg fra, heller enn å oppsøke. Om det er utroskap...? Det er veldig i grenseland, ihvertfall, i og med at du gjerne kunne tenke deg at det skjedde noe. For meg begynner utroskap mye før fysisk kontakt. Jeg hadde ikke satt noe særlig pris på at en eventuell samboer henger med en spesiell jente han vet vil ha ham, og som han gjerne kunne tenke seg.
Gjest TS Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Må bare få det på det rene at jeg ALDRI kommer til å gå lenger enn det som har skjedd, prating,dansing..ha det hyggelig ute sammen. Det er jeg 100% sikker på fordi jeg ikke har samvittighet til å gjøre det. Men ble litt usikker på om dette kan tolkes av andre som ser oss sammen som at jeg er utro, de kan jo tolke det på en sin måte. Har fortalt samboer hver gang at jeg har pratet med...... og at han har kjøpt drinker til meg, men ikke at han har prøvd seg og mine tanker rundt dette. 5 års samboerskap er lenge for meg (uten at det er negativt) for min nåværende samboer er min første alt og jeg har egentlig aldri vært ute på byn eller flørtet med andre før.
Nabodama Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Må bare få det på det rene at jeg ALDRI kommer til å gå lenger enn det som har skjedd, prating,dansing..ha det hyggelig ute sammen. Det er jeg 100% sikker på fordi jeg ikke har samvittighet til å gjøre det. Men ble litt usikker på om dette kan tolkes av andre som ser oss sammen som at jeg er utro, de kan jo tolke det på en sin måte. Har fortalt samboer hver gang at jeg har pratet med...... og at han har kjøpt drinker til meg, men ikke at han har prøvd seg og mine tanker rundt dette. 5 års samboerskap er lenge for meg (uten at det er negativt) for min nåværende samboer er min første alt og jeg har egentlig aldri vært ute på byn eller flørtet med andre før. Mitt råd er at du holder deg unna denne fyren en stund, for her kan det fort skje noe, selv om du ikke tror det nå. Ting utvikler seg, og det ene tar det andre, også har det kommet ut av styring. Prøv heller å gjenoppdage din samboer. Det kan virke som du synes han er litt satt og kjedelig nå, etter 5 år...du kjenner jo ham så godt, ikke sant? Men han har utviklet seg han også, vi mennesker utvikler oss som regel hele tiden, og du kan nok oppdage at han er mer spennende enn du tror. Hvis du bare viser litt interesse for ham som person.
Alice Ayres Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Du leker med ilden. Tenk det godt om og klargjør hva som egentlig er prioriteringene dine. Det er fort gjort å havne ut på glattisen når det gjelder slike situasjoner - hvor det er seksuelle spenninger og man føler seg smigret og fristet. Jeg synes det virker som om hjernen din jobber på høygir med å rettferdiggjøre at du fortsetter å være sammen med denne vennen. Men hvis du er virkelig ærlig med deg selv, tror jeg egentlig at du vet hvor dette vil ende hvis du fortsetter å se denne gutten. Det finnes ingen angreknapp.
Gjest TS Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har aldri vært i en slik situasjon før og ikke kjenner jeg noe som har hatt det slik, så for meg er det vanskelig å se hvor "farlig" disse møtene kan være. Fra min side er dette helt uskyldig, men kanksje dere har rett i at jeg skal holde meg unna denne personen framover. Det er bare så synd at samboer ikke gidder å bli med ut for da kan jeg heller prate,danse og ha det hyggelig med han. Og tenne litt gnist i forholdet igjen, for jeg tror det er der problemet mitt ligger.
Alice Ayres Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Jeg er ute på by'n uten samboer og møter de samme personene hver gang , deriblant en gutt som jeg har fått god kontakt med. Det ender opp med at jeg sitter å snakker mye med denne gutten hver gang og har det hyggelig. Han har prøvd seg, men jeg er ikke med på det. Problemet her er at jeg har veldig lyst til å gi etter bare en gang pga spenningen, men gjør det ikke fordi jeg respekterer samboer og er veldig glad i han. Det er ingen følelser inne i bilde for denne andre gutten fra min side, og tror ikke det er det fra hans heller.Vi har det bare hyggelig i selskap med hverandre der og da. Det er smigrende å vite at det er andre der ute som har lyst på deg etter 5 års samboerskap. Jeg ser ikke på dette som utroskap, fordi jeg mener det er utroskap først når det er følelser inne i bildet. Men er bare litt nysgjerrig på hva andre mener? Du har vanskeligheter med å se hvor "farlig" disse møtene er? Nei, få hodet opp av sanden og se hvor landet ligger.
Paladin Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Jeg antar at samboeren ikke vet noe om dette "forholdet". Når man gjør noe slik bak samboerens rygg så synes jeg det er på grensen til utroskap selv om man ikke har tatt'n helt ut ennå. Jeg tror ikke at jeg ville akseptert at min samboer / kone hadde "datet" en fyr gjentatte ganger for å flørte, danse, kose seg etc. For meg ville det vært omtrent på linje med utroskap fordi dette er noe hun burde ha gjort med meg. Hadde hun derimot meldt seg inn i en danseklubb og fått en mannlig dansepartner som hun hadde konkurrert sammen med så hadde det vært helt greit. Da ville hun fortalt meg om det og jeg ville sagt at det er greit at du finner en å danse med siden jeg er så dårlig til å danse. Jeg er enig med dem som sier at TS leker med ilden her. Ved å gjentatte ganger møte denne "spennende" mannen i omgivelser som kan lede til at man i et svakt øyeblikk kan være utro så er det kun spørsmål om tid før noe skjer. Det kan til og med skje at TS og denne mannen blir oppdaget sammen ute på byen og samboeren får nyss om det. Da tror jeg ikke det blir så lett å bortforklare hva man har gjort. TS skriver at det ikke er utroskap når det ikke er følelser med i bildet. Det er jeg ikke helt enig i. Noen kan være utro kun for sexens og spenningens skyld uten at de har følelser for den de er utro med. Kanskje det bare var en en-gangs foreteelse i fylla på julebordet, men utroskap er det lell.
iselin Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Hei!Jeg vil vel ikke kalle det utro det du gjør.Men som flere sier,leker du vel litt med ilden. Jeg har mange veldig gode guttevenner jeg,som jeg skiver med på msn,og møter gjennom jobben.Men samboer har altid vært klar over det ,og vet hvem de er .... Så jeg pleier å si.Når du gjør noe du er redd for,eller ikke vil si til samboer,da er det vel kanskje en grense som er brutt....????? Mens synspunktene er vel mange her,så du får gjøre det du mener er rett.Du kan jo som sagt snakke med din samboer. men jeg er jo ening at det er koselig å vite at andre også syns en er fin
Gjest Gjest_max_* Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 Det er en tankeforbrytelse. Hilsen George Orwell, 1984
Suzy Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Nei du er ikek utro, men sett deg selv i din partners sted - ville du likt det om han opptrådte slik du gjør?
Gjest Madre Mia Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 Dårlig gjort overfor din partner! Slutt mens leken er god...
BAMBI<3 Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Det er ikke utroskap, men kan fort utvikle seg til og bli det, er ikke mye som skal til. Men søk heller spenningen hos kjæresten din. Lag et lite rollespill for deg selv, hvor målet er og flørte masse med kjæresten din, som om dere skulle vært på deres 1 date :love:
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 Utroskap og respektløst i min bok. I det øyeblikket en mann vet at jeg er sugen på han har jeg gått over min grense for utroskap. Selv hadde jeg klikket i vinkel om min mann hadde gitt en annen dame inntrykk av at han har lyst på henne. Sykt respektløst. Jeg synes respekt er viktig i et forhold. Om min mann nyter synet av en vakker dame, helt ok. Om han smiler og har en god vennlig tone med henne, helt ok. Det du driver med, ikke ok. Dere vet begge at den seksuelle kjemien er sterk. Det du driver med er det samme som å spytte på samboeren din, for din seksuelle interesse er rettet mot den nye og det vet denne nye. 1-0 til han på din samboers bekostning.
Gjest xoa Skrevet 20. mai 2008 #18 Skrevet 20. mai 2008 Vet samboer at du treffer denne, og snakker og danser med ham? I så fall mener jeg ikke at du gjør noe galt om dere ikke fysisk har gjort noe mer enn en klem.. Dersom du føler du må skjule det er du på gal vei- og tanken om å gi etter for spenningen kan tyde på det. Hold det til et slikt nivå at du alltid kan si alt som skjer til den du har hjemme. Se på folk på byen er OK- men bruk det du ser på byen til spenning i senga hjemme hos din egen.. Generelt sett- jeg har en bestevenn som er mann, er mye ute på byen med ham (også sammen med min samboer), mye sammen med ham. Fått kommentarer for det fra kollegaer og slikt, men aldri gjort noe mer enn å gi ham en klem og det er aldri aktuelt. Flørte/småerte ja- av og til, men min kjære og jeg har gnist i massevis etter mange år vi- for meg er dette KUN kompis. Og for meg er vi milevis fra noen grense..
Alice Ayres Skrevet 20. mai 2008 #19 Skrevet 20. mai 2008 Må bare få det på det rene at jeg ALDRI kommer til å gå lenger enn det som har skjedd, prating,dansing..ha det hyggelig ute sammen. Det er jeg 100% sikker på fordi jeg ikke har samvittighet til å gjøre det. Men ble litt usikker på om dette kan tolkes av andre som ser oss sammen som at jeg er utro, de kan jo tolke det på en sin måte. Har fortalt samboer hver gang at jeg har pratet med...... og at han har kjøpt drinker til meg, men ikke at han har prøvd seg og mine tanker rundt dette. 5 års samboerskap er lenge for meg (uten at det er negativt) for min nåværende samboer er min første alt og jeg har egentlig aldri vært ute på byn eller flørtet med andre før.
Alice Ayres Skrevet 20. mai 2008 #20 Skrevet 20. mai 2008 (endret) En ting til, TS: Hvis alt bare var fryd og gammen og uskyldighet, ville du i det hele tatt trengt å stille spørsmålet om utroskap? Endret 20. mai 2008 av Alice Ayres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå