Gå til innhold

forelsket i pappa...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lois_*
Skrevet

er det normalt for jentebarn å være forelsket i pappan sin? og i hvilken alder begynner og slutter det? det er vel kanskje ikke forelskelse men mer beundring kan man vel si....men er dett normalt ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Screemy
Skrevet
er det normalt for jentebarn å være forelsket i pappan sin? og i hvilken alder begynner og slutter det? det er vel kanskje ikke forelskelse men mer beundring kan man vel si....men er dett normalt ?

Det er ikke unormalt å beundre pappaen sin!

Forelsket er unormalt!

Hvor gammel er jentebarnet da?

Skrevet

ja.. mange jenter blir betatt av pappaen sin mellom 3-5 års alderen, på samme måte som at mange gutter blir betatt av mammen sin i den alderen...

Gjest Gjest
Skrevet

Det er slett ikke unormalt at små barn er "forelsket" i en av foreldrene sine. Men det handler jo om at de ikke har helt kontroll på begrepsapparatet ennå. Ei lita jente som synes pappa er den mest fantastiske mannen som finnes (småbarn føler gjerne sånn for foreldrene sine) kan fornøyd erklære at hun skal gifte seg med pappa når hun blir stor! Men hva vet små barn om sånt? Jo, at mamma og pappa er gift fordi de liker hverandre og er glad i hverandre og vil leve sammen resten av livet. Så når de liker pappa og er glad i pappa, så kan de fort tenke at dette er jo det samme som å være gift. Og i småbarnsalderen ser man jo ikke for seg at man noensinne skal ønske å flytte fra foreldrene sine.

I hvilken alder dette skjer er vanskelig å si, for barn har jo veldig forskjellige modningsnivå. Men generelt er det nok 3-5-årsalderen, som nevnt før her.

Hvor gammel er jenta du snakker om? Og hva sier hun selv når hun uttrykker denne forelskelsen/beundringen?

Skrevet

Det er nok helt vanlig ja, ikke akkurat forelskelse da, det er ikke vanlig. Men grenesløs beundring det er nok vanlig. Min yngste sønn på 7år skal gifte seg med meg når han blir så stor som pappaen sin :ler:

Gjest Screemy
Skrevet

Da sønnen min var 4 år skulle han gifte seg med mormor og onkelen sin (min bror) ;)

Ikke uvanlig å bli betatt!

Skrevet

Jeg skulle gifte meg med pappa når jeg var 3-4 år gammel, det var jeg helt sikker på. Men jeg endte opp med en annen :ler:

Det er nok ikke uvanlig nei. Jeg vil ikke kalle det noen forelskelse, men det er vanlig at barn ser opp til og beundrer sine foreldre.

Skrevet

Jeg skulle gifte meg med pappa da jeg var fire ;)

Skrevet

Minsten hos oss (fire år) har allerede giftet seg med sin beste venninne, er forelsket i sin barnehageonkel Anders, og skal gifte seg med meg når han blir stor....

Kan ikke si jeg er bekymret. Det er da helt normalt at småbarn forveksler følelser, og har en periode med intens idolisering?

Skrevet

Skulle selv gifte meg med pappan min da jeg var 5 og ble kjempelei meg da mamma fortalte meg at det gikk ikke ann, for det var hun som var gift med han :ler:

Gjest Screemy
Skrevet (endret)

Da sønnen min "giftet" seg med mormor var broren min "prest" og jeg vitne!

5 minutter etter "giftet" han seg med broren min, mamma var "prest" og jeg vitne!

Dette skjedde på kjøkkenet hos mormor/mamma :fnise:

(han var vel ca 4 år)

Mormor og broren min var nemlig de kuleste han visste om dengangen.....

Endret av Screemy
Skrevet
Jeg skulle gifte meg med pappa når jeg var 3-4 år gammel, det var jeg helt sikker på.

Jeg også! Og jeg var faktisk ganske fortvilt over at mamma også var gift med han, så da kunne han ikke gifte seg med meg. Husker det veldig godt jeg. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...