Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Bind og tamponger burde vært gratis i alle butikker... Det er jo tross alt ting en kvinne må ha!! Men neida, det skal være syrt som f***.. dette misbruker butikkene litt syntes jeg.. det er jo klart dem som produserer bind og tamponger må ha penger for det, men så mye.. for en pakke med OB tamponger koster det nesten 30 kr, avhengig av hvor du kjøper det..bind koster nesten 40 kr. pr pakke .. da snakker jeg om libresse... dette er altfor dyrt etter min mening. ... hva mener du?
Gjest Dallandra Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Gå over til divacup så behøver du ikke tenke på bind og tamponger lenger!
Gjest Dallandra Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Divacup også kjent som alvekoppen, mooncup, mensbeger...
LovvLee Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Neimen, hva i alle dager!? Er ikke dette ekkelt? Har du prøvd? Kan du fortelle?
Gjest Bolledeig Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Bind og tamponger burde vært gratis i alle butikker... Det er jo tross alt ting en kvinne må ha!! Men neida, det skal være syrt som f***.. dette misbruker butikkene litt syntes jeg.. det er jo klart dem som produserer bind og tamponger må ha penger for det, men så mye.. for en pakke med OB tamponger koster det nesten 30 kr, avhengig av hvor du kjøper det..bind koster nesten 40 kr. pr pakke .. da snakker jeg om libresse... dette er altfor dyrt etter min mening. ... hva mener du? Jepp Hadde det vært menn som hadde mensen ville bind for lengst vært på blå resept Da hadde man også sluppet at all den hjernedøde markedsføringen (finnes det noe teitere enn bindreklamer?) som vi må finansiere nå. Når det er sagt, må jo alle ha mat også, men vi kaller vel ikke butikkene umoralske fordi de tar penger for det likevel :-D
LovvLee Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Forresten, har du sett at en type bind og en type tamponger er billigere enn de andre? Tror det er blå OB som koster 8,- i motsetning til de andre som koster 30,- i matbutikken, altså.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Divacup også kjent som alvekoppen, mooncup, mensbeger... Hva skjer hvis du har brukt dette her i 1-2 timer og plutselig bestemmer deg for så å stå på hendene da? Syntes det der hørtes litt merkelig ut. Trente faktisk litt turn før, lurer på hvordan det hadde vært å bruke noe slikt da.
Gjest Bolledeig Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Forresten, har du sett at en type bind og en type tamponger er billigere enn de andre? Tror det er blå OB som koster 8,- i motsetning til de andre som koster 30,- i matbutikken, altså. Det stemmer. Det er utelukkende på grunn av at VG bruker dem i sin "handlekurv" der de sammenlikner priser på dagligvarer. Var vel snakk om at de måtte bytte, fordi det førte til at mange brukte feil tamponger =D
Sol79 Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Da burde kanskje både optiker, lege og tannlege også vært gratis? Det er mye rart folk skal sutre over. En pakke med o.b. normal koster 8 kr på Rema 1000. 16 kr i måneden klarer vel de fleste å avse?
Leanne Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Da burde kanskje både optiker, lege og tannlege også vært gratis? det er jo det for de som trenger det. Går man mye til legen får man frikort og trenger ikke betale mer for legetimer og medisiner ut året.. Mamma får dekket noe av utgiftene for briller av trygdekontoret da hun er vedlig avhengig av de... Vet ikke hvordan det er med tannlege, men det er i alle fall gratis til man fyller 18....
Sol79 Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Sosialklienter og trygdede får dekket noe, men ikke folk som er i jobb, så der tar du feil. Jeg trenger mat og tak over hodet, da burde det også vært gratis da?
Grønt blad Skrevet 19. mai 2008 #13 Skrevet 19. mai 2008 Forresten, har du sett at en type bind og en type tamponger er billigere enn de andre? Tror det er blå OB som koster 8,- i motsetning til de andre som koster 30,- i matbutikken, altså. Tidligere kostet det 8,- på den lokale butikken, men etter sommeren i fjor satte de opp prisen til 26,-. Slemt!
mysan Skrevet 19. mai 2008 #14 Skrevet 19. mai 2008 Jepp Hadde det vært menn som hadde mensen ville bind for lengst vært på blå resept Da hadde man også sluppet at all den hjernedøde markedsføringen (finnes det noe teitere enn bindreklamer?) som vi må finansiere nå. Når det er sagt, må jo alle ha mat også, men vi kaller vel ikke butikkene umoralske fordi de tar penger for det likevel :-D Akkurat som barberskum og høvler? Det er mye vi faktisk MÅ ha. Vi kan ikke forvente at det skal være gratis av den grunn. Da burde kanskje både optiker, lege og tannlege også vært gratis? Det er mye rart folk skal sutre over. En pakke med o.b. normal koster 8 kr på Rema 1000. 16 kr i måneden klarer vel de fleste å avse? Nå er det ikke alle som kan klare seg med den blå ob'n da. Her i huset går det i rosa som datteren bruker. Selv bruker jeg kun bind, og mange. Det blir faktisk dyrt.
Gjest Dallandra Skrevet 19. mai 2008 #15 Skrevet 19. mai 2008 Neimen, hva i alle dager!? Er ikke dette ekkelt? Har du prøvd? Kan du fortelle? Jeg har brukt divacup nå i snart 2 år og synes det er pyton de gangene jeg må bruke bind/tamponger. Tømmer koppen 2-3 ganger i døgnet og synes det er blitt mye mer renslig å ha mensen. Hva skjer hvis du har brukt dette her i 1-2 timer og plutselig bestemmer deg for så å stå på hendene da? Syntes det der hørtes litt merkelig ut. Trente faktisk litt turn før, lurer på hvordan det hadde vært å bruke noe slikt da. Hverken å stå på hendene eller å bade er noe problem med divacupen, den er tett såfremt den er satt inn korrekt. Kan være litt trøblete til å begynne med men man får teken på det etterhvert. Da jeg brukte bind og tamponger hadde jeg det i bakhodet hele tiden og på jobb fløy jeg på do ved enhver anledning for å sjekke at alt var under kontroll. Nå glemmer jeg nesten at jeg har mensen.
Sol79 Skrevet 19. mai 2008 #16 Skrevet 19. mai 2008 Dette må være en av de mindre intelligente trådene jeg har sett startet på KG, but yet here I am..
Gjest StockDama Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 Eh...er ikke store summene å betale..klarer det fint jeg =)
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 20. mai 2008 #18 Skrevet 20. mai 2008 Jeg bruker First Price bind, det koster en tier. Synes ikke denne tråden var så uintelligent, nå har jeg lært om Diva cup også
Jigva Skrevet 20. mai 2008 #19 Skrevet 20. mai 2008 (endret) Jeg vurderer å bestille Diva-cup jeg.. Hørtes jo veldig bra ut.. Men har du aldri opplevd at den sitter fast der inne? At du har problemer med å få den ut. Og, er det ikke ganske grisete når den skal ut.. Hva med lekkasjer, bruker du noe truseinnlegg eller noe eller er det helt tett? Endret 20. mai 2008 av Jigva
Gjest Dallandra Skrevet 20. mai 2008 #20 Skrevet 20. mai 2008 Jeg vurderer å bestille Diva-cup jeg.. Hørtes jo veldig bra ut.. Men har du aldri opplevd at den sitter fast der inne? At du har problemer med å få den ut. Og, er det ikke ganske grisete når den skal ut.. Hva med lekkasjer, bruker du noe truseinnlegg eller noe eller er det helt tett? Nei, jeg har ikke opplevd problemer med å få den ut. Og nei, det er ikke mer grisete å ta den ut enn det er å sette inn en tampong. Tar den ut, og tømmer innholdet i do før jeg vasker den. Såfremt den er satt inn riktig så lekker den ikke. Til å begynne med brukte jeg truseinnlegg for å være på den sikre siden. Det er forøvrig flere gamle tråder her på kg om divacup, så det er bare å søke seg fram for å finne flere erfaringer. Der ligger det også tips om hvor man kan bestille dem billigst mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå