Wonders Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 (endret) Er det bare meg som ikke finner noe? Hvor kan jeg plukke liljekonvall i Oslo? Da mener jeg ikke bedet til naboen hihi. Jeg har kjøpt en mini-bunt for 50 kr. Noen som vet evt hvor de selger de billigere, jeg kan ikke leve uten denne blomsten. Dum som flyttet fra engene og elvekantene langs glomma, det kryr der. sånn ser den ut http://images.google.no/images?q=liljekonv...um|large|xlarge Endret 19. mai 2008 av Wonders
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Den er nokså vanlig i skogen, tror jeg... Da jeg vokste opp i Oslo plukket vi mye liljekonvall i et gammelt steinbrudd ved Lillomarka. Ville sett på steder hvor det er blandingsskog, litt åpent og ikke bare gran og furu, kanskje i tilknytning til gammelt kulturlandskap. Her har vi liljekonvall i hagen - den er et skikkelig ugress i bedene, så jeg regner med den finnes viltvoksende mange steder også. Mulig det er litt tidlig å finne den blomstrende ennå, her jeg bor nå er det mest blader og veldig små knopper foreløpig.
Ciara Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Tja, i hvilken del av byen bor du? I søndre nordstrand er det en del, sikkert mange andre steder også, men lettere å gi tips når vi vet hvor i byen du har anledning til å dra
Kinja Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Hei hei, det er flust av Liljekonvall både i Østmarka og i Nordmarka
Wonders Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2008 bor i oslo nord-øst. Ved turstiene er det ned pissa i store områder av hunder, så man kan ikke plukke der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå