Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jente27
Skrevet

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få skrevet ned dette uten at det virker utrolig barnslig, uforståelig eller bare unødvendig. eller kanskje det er alt på en gang?

vi var en tett venninnegjeng på 6 venninner.

to av de ble etter hvert borte pga studier i utlandet, men vi fire hold så og si ganske tett kontakt opp igjennom årene siden, selv om vi så klart har hvert vårt liv, hver for oss.

to av disse har til tider oppført seg som de gikk på ungdomskolen.

hvisket og tisket og holdt meg og den 4. av oss "utenfor". de var de populære kan man si, i forhold til meg og den 4.

vi hadde også draget på gutta, men hadde en av oss det vet jeg i senere tid at vi fort ble baksnakket av disse to andre. f.eks ble 4. mann kalt aidshore rett foran oss alle tre, så da kan man bare tenke seg hvordan de er når jeg ikke er til stede.

saken er lang og komplisert. masse detaljer. jeg skal prøve å utelate mye, men noe trengs å skrives ned, for å få med poenget. :)

både jeg og 4. mann har funnet hver vår mann. nr 4 av oss har fått barn, hus og volvo, og jeg er forlovet og på vei inn i en stormende karriere, med økt velstand på de fleste områder. livet mitt smiler til meg føler jeg.

mine venninner vet dette, men er flinke til å rakke ned på det.

de finner det negative med min karriere, og siden hun ene av oss, hun som da er blandt de som holder oss "utenfor" også har fått en sønn, så er det veldig konkurranse innad mellom nr 4, og henne. hvem har den peneste ungen, og jeg og hun nr 2 blir da fremstilt som: hvem er flinkest tante?

meg eller ****?

jeg vet ikke om noen forstår hvor jeg vil hen, men etter at min karriere skøyt fart og hun ene og 4. mann fikk barn, har ALT forandret seg.

de to holder tett om hverandre, enda de går bak ryggen til hverandre og stikker hverandre i ryggen.

de er også av den typen at du blir mobbet (ja faktisk) hvis du ikke kommer i riktig antrekk på en fest (herregud, DET skjørtet???), de lagde to babyalbum til begge av de som har fått barn. i babyalbumet til hun ene som oppfører seg dårlig har de fremstilt barnet hennes som en som er mye finere enn alle andre barn, alle burde tat godt vare på han siden hans far ikke vil ha med barnet å gjøre, og mot 4. mann som også fikk en sønn... vel der la de ut de STYGGESTE bildene av henne og barnet. skrev heller lite med tekst under bildene også.

dette VET de godt er å favorisere og å sette alle opp mot hverandre?

det er akkurat som at siden jeg og 4. mann har hver vår mann, vel, de oppfører seg dårlig mot oss pga det.

før spurte de alltid om våre kjære... nå er det mer som de heller vil håne våre menn (Se hvor heldig jeg er. kan shoppe når jeg vil, har ingen mann og skyter samtidig inn et stikk om man snart skal skille seg eller noe?).

for dere virker nok dette rotete og barnslig. og det er det jo.

jeg fant ut at disse to venninnene våre hadde tatt turen innover for å besøke 4. mann og hennes sønn. de ringte meg bare fordi jeg var hos henne da. de kom helt spontant.

vi derimot får kjeft hvis ikke vi sier i fra minst en uke før. VI må kjøre inn på anvnefest osv, men de kommer en svipptur innom 4.mann uten å ville møte meg?

de behandler meg som dritt, og min venninne.

hun merker det jo og, men er sliten pga 3 mnd gammel barn. orker ikke plage henne med dette??

de oppfører seg mot oss som om at vi ikke er bra nok nå. men det tyder jo vel bare på at dem har det kjipt?

man kunne kommet til en løsning hvis man bare snakket åpent og ærlig, men her gjøres det motsatte. rykter, løgner og barnehagetendenser.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Finn deg nye og voksne venner...

Ærlig talt, noe så smålig da å ikke unne andre den lykke de kan få...

Gjest jente27
Skrevet
Finn deg nye og voksne venner...

Ærlig talt, noe så smålig da å ikke unne andre den lykke de kan få...

Jeg går min vei, men vet at 4. mann har vanskeligee med å gjøre sånn. Hun er lettere å manipulere rett og slett.

Jeg føler at det er de to mot oss nå.

tante mot tante og barn mot barn. hvem er best-opplegg.

er veldig sinna og såra inni meg, men ser det positive i det. jeg og 4. mann blir aldri uvenner og man trenger ikke så mange andre. heldigvis har jeg mitt utenom, så det er ikke det.

det er bare måten de gjør ting på. det sårer mange rundt dem. ikke abre meg og 4. mann. andre blir også såret igjen...

Gjest F536CA
Skrevet

Slike venninner hadde jeg ikke unnet å ta opp temaet ovenfor heller.

De virker veldig dramtiske spør du meg. Akkurat som de legger opp til dette selv. At de ønsker en konfrontasjon, for å få noe på deg/dere?

Unnskyld at jeg spør men hvorfor har ikke hun ene en far til barnet?

Skrevet

råd? jeg har ingen gode.

snu å gå??

Gjest Bellatrix
Skrevet

Kalte du de venninner? Ja, ja. Hvem har bruk for fiender...

Skrevet

Det du beskriver har ingenting med vennskap å gjøre - hvis det da ikke er sånn at du bare har behov for å lufte frustrasjoner og dermed svartmaler situsajonen litt.

Jeg vil ikke råde deg til verken det ene eller det andre, fordi jeg ikke har noen stor tro på at det vil endre på noe som helst. Gammel vane er vond å vende, og har dere fire har greid å holde det gående såpass lenge, varer det vel gjerne livet ut.

Skrevet

Hvorfor kalle dem venninner? En må ikke være venninner bare fordi en var det en gang før? Bare gå videre, snakke med din 4.mann og slutt å ha kontakt med destruktive mennesker.

Gjest jente27
Skrevet

greit. jeg skulle skrevet "venninner" i anførselstegn da. det er de jeg har hatt som "venninner" i flere år.

pga mediumet internet er informasjon mye mer synlig nå, slik at det er vel ikke før det siste året jeg har sett ting, svart på hvitt, at de er som de er.

før har 4. mann fortalt meg historier jeg aldri har vært vitne til. slik at jeg har vel hatt litt hardt med å tro at hun som har også født et barn er sånn.

at hun andre "tanten" er slik, er ingen hemmelighet. har ikke tett kontakt med henne.

nei det nytter sikkert ikke å si noe. taushet er gull, sa noen...

Gjest jente27
Skrevet

uansett! venninne som fikk en sønn, som ikke har far, har ikke en far fordi hun valgte å føde barn i mot hans vilje.

det har hun full rett til, men nå er det tabu å snakke om denne mannen.

og for deres fasades skyld, i den byen de bor i (de bor i en annen by enn meg og 4. mann) må de på død og liv holde maska nå.

hun som fikk en sønn i den andre byen er ganske velstående og lever høyt på det.

man kan vel si at "fasaden" hennes har "falt", og nå som jeg og 4.mann lever godt, da skal vi svertes og tråkkes på fordi DE to har det kjedelig pga den situasjonen med barnefaren?

ja slemme meg som gjorde min venninne gravid? føles sånn.

ja jeg trenger å få ventilert. tviler på at det nytter å si noe. hadde jeg sagt noe hadde jeg blitt bekyldt for å oppføre meg dårlig siden det nettopp er født to nye barn i verden :klaske:

Gjest Madre Mia
Skrevet

Helt enig med henne som skriver at du burde skaffe deg nye og voksne venner. At du gidder å fjase med de to intrigemakerne. Jeg tror jeg hadde latt det vennskapet dø en stille død uten å lage noe nummer av det. Hvis din venninne nr fire vil holde kontakt med deg, er jo det bare kos eller? Det virker som om dere har det bedre uten disse to intrigemakerne.

Gjest Cascabel
Skrevet (endret)

Hva skal man med glamour og andre såpeserier med slike venner?

At du gidder, jeg tror jeg hadde latt dem holde på med sitt, og så hadde jeg holdt på med mitt.

Endret av Cascabel
Skrevet
Helt enig med henne som skriver at du burde skaffe deg nye og voksne venner. At du gidder å fjase med de to intrigemakerne. Jeg tror jeg hadde latt det vennskapet dø en stille død uten å lage noe nummer av det. Hvis din venninne nr fire vil holde kontakt med deg, er jo det bare kos eller? Det virker som om dere har det bedre uten disse to intrigemakerne.

Tja, hva skal man med slike venner? Kjedelig er det så definitivt ikke, virker det som.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har jeg kanskje lest tråden for fort og gått glipp av noe, men jeg må bare spørre: Hvor gamle er dere???? På oppførselen til disse to "venninnene" ville jeg gjettet sånn cirka 17-18... Men på det du skriver om år som har gått osv så høres det ut som det er snakk om noe eldre kvinner enn tenåringer.

Ærlig talt, dropp dem! La det såkalt vennskapet dø ut av seg selv. Ikke ta kontakt med dem, og finn på en unnskyldning for at du ikke har tid eller lyst når de tar kontakt.

Familien sin har man liten mulighet til å velge, så der blir man iblant nødt til å lære seg å leve med personer man ikke kommer overens med. Men vennekretsen velger man selv. Velg deg en vennekrets som passer ditt eget modningsnivå.

Skrevet

Ble helt svett av å lese første innlegg, og falt helt av etter det. Dette ble altfor innviklet for min tydeligvis kjedelige verden.

TS, les det du har skrevet. Og så kom med en mening.

Skrevet

Er vel kanskje litt sånn at man av og til ikke ser skogen for bare trær, og hvis man i tillegg har bodd i den skogen veldig lenge, er det desto vanskeligere å se skogen. Og samtidig vet ingen hvor haren hopper.

Det kan jo hende at ts tiltrekkes av dramaet - for så mye drama har jeg rett og slett ikke hatt tid til selv. Kanskje det er på tide å skaffe seg en hobby?

Gjest Lilleulv
Skrevet

Regel nr 1: ikke bruk tid på folk som ikke gir deg noe

Regel nr 2: ikke gå sammen med folk som stjeler energi i steden for å gi deg energi.

Jeg har litt erfaring med meg nå, etter noen år med sykdom. Og jeg bruker aldri tid på energistjelere eller folk som ikke har noe å gi meg. sånn har det blitt :)

Skrevet

Drit i dem, de er ikke verd møkka under skoene dine alikevell......

Gjest StockDama
Skrevet
Regel nr 1: ikke bruk tid på folk som ikke gir deg noe

Regel nr 2: ikke gå sammen med folk som stjeler energi i steden for å gi deg energi.

Jeg har litt erfaring med meg nå, etter noen år med sykdom. Og jeg bruker aldri tid på energistjelere eller folk som ikke har noe å gi meg. sånn har det blitt :)

God liten tommelfingerregel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...