lillesky Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Før 17. mai hadde jeg bunaden til rens. Hentet den 16. mai. Og da jeg kom hjem så jeg at en malje på vesten manglet! Og jeg er 120% sikker på at den var på da jeg leverte bunaden. Men renseriet mente jeg burde ha sprettet av alt sølvet før jeg leverte den til vask, for det var vanlig. Det burde de ha sagt før jeg leverte den... Og oppå det hele så fortalte renseridama at hun husket den bunaden, for hun hadde prøvd den! Det er vel noe de ikke skal gjøre?! Iallefall ikke snakke høyt om... Så - hva gjør jeg nå? Ny malje koster nesten 1000 kr. og det samme betalte jeg for rens. Pluss at jeg ikke fikk brukt bunaden 17. mai. Lurer på å skrive et brev til daglig leder.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Prøvde den? Hærregud! Jeg haddde stått på m itt i denne saken i alle fall. OM du burde sprette av sølvet burde hun gitt beskjed om det på forhånd... Krev at de leter etter maljen, og om de ikke finner den krever du verdien på den tilbake...
Sol79 Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Koster en sånn liten malje virkelig tusen kr? Jeg tror ikke du kommer noen vei, siden det uansett blir ord mot ord, så du må nok bare bite i det sure eplet og kjøpe en ny en.
Gjest Raptuza Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Ikke gi deg! De har ikke lov til ødelegge andres eiendeler. Du har krav på erstatning.
mia83 Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg skjønner ikke at man skal måtte betale så mye som 1000 kr når man i tillegg (tydeligvis) må ha bryet med å fjerne og sy på igjen alt av knapper! Det tar faktisk en del tid det også!
lillesky Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2008 Koster en sånn liten malje virkelig tusen kr? Jeg tror ikke du kommer noen vei, siden det uansett blir ord mot ord, så du må nok bare bite i det sure eplet og kjøpe en ny en.Bunadsølv er dyrt ja. Ikke gi deg! De har ikke lov til ødelegge andres eiendeler. Du har krav på erstatning.Jeg er ikke sikker på om jeg har krav på erstatning, men jeg kommer ikke til å gi meg meg dette. Jeg skjønner ikke at man skal måtte betale så mye som 1000 kr når man i tillegg (tydeligvis) må ha bryet med å fjerne og sy på igjen alt av knapper! Det tar faktisk en del tid det også!Enig! Lurer på om det virkelig er vanlig? :klø: Tenkte jeg skulle ringe et annet renseri å spørre.
Sol79 Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Bunadsølv er dyrt ja. Jeg veit at bunadsølv er dyrt, men jeg nekter å tro at en halv hempe koster kr 1000.
lillesky Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2008 Prøvde bunaden din???Ja! Hun som jobbet der prøvde min bunad, da den var nyrenset! Synes det er både ekkelt og utrolig frekt. Jeg veit at bunadsølv er dyrt, men jeg nekter å tro at en halv hempe koster kr 1000.Jeg har prislista her, for jeg har akkurat kjøpt mer sølv. Får ikke kjøpt en halv, må kjøpe et par.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Det er vanlig at man må sprette av sølvet selv før man leverer den inn, ja. Men det skulle de sagt da du leverte den, at du måtte sprette det av før de kunne rense den. Om de hadde sagt det til deg, men du likevel hadde levert det inn med sølvet på, så hadde det vært på din egen risiko. Men når de ikke har informert deg om dette, så er det jo deres ansvar å ta vare på sølvet også. De har rotet bort deler av bunaden - deres feil.
*Aprin* Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 (endret) Ja! Hun som jobbet der prøvde min bunad, da den var nyrenset! Synes det er både ekkelt og utrolig frekt. Jeg har prislista her, for jeg har akkurat kjøpt mer sølv. Får ikke kjøpt en halv, må kjøpe et par. Det var sinnsykt dyrt, hvilket sølv har du?! Maljer (altså de til å tre kjedet gjennom), pleier da koste max 200 kr per par!! 1000kr er jo mer enn store spenner koster det jo (cape og beltespenne f.eks) Uansett, de burde selvfølgelig gitt beskjed om at sølvet skal sprettes av. Har de ikke gjort det, er de ansvarlige for det. og det er selvfølgelig helt uakseptabelt å PRØVE bunaden din!! Jeg ville ringt (evt sendt brev) til sjefen der. Endret 20. mai 2008 av *Aprin*
Kitsune Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Begynner å lure på om du bor i der jeg bor. Renset brudekjolen der, og det var et elendig renseri! Men ærlig talt, prøvd den?? Det er det verste..
lillesky Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2008 Nå ordner det seg! Sendte skridtlig klage og nå blir bunaden fikset og jeg får plaster på såret.
Bomull Skrevet 4. juni 2008 #14 Skrevet 4. juni 2008 Det var godt å høre! Kan jeg spørre hva plasteret er?
Annie Skrevet 4. juni 2008 #15 Skrevet 4. juni 2008 Det var jammen bra at det løste seg! Jeg hadde blitt flyforbanna om noen hadde prøvd min bunad!!
lillesky Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 4. juni 2008 Det var godt å høre! Kan jeg spørre hva plasteret er? Har ikke henta plasteret enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå