Gå til innhold

Legoland i juli

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi lurer på en tur til Legoland i slutten av juli. Ønsket å reise uteom turist sesongen nå i vår, men pga eksamenstid må vi vente. Og i juni er gresspollenspredningen på sitt verste.

Vel, jeg leser enkelte innlegg som sier Legoland i juli er et mareritt. At køene er enorme, at man tråkker oppå hverandre og at måltidene ender med en pølse i hånda pga dårlig plass.

Stemmer det med din erfaring hvis du har vært i Legoland i juli?

I så fall er jeg lysten på å utsette turen til i høst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi var i juli for 3 år siden.. og det var akuratt perfekt tid...

ingen lang kø noen steder... litt kø var det. men det må jo regnes med.....

vi skal igjen til legoland i slutten av juli og ser frem til det...

hadde bare positive erfaringer fra sist....

GOD TUR

Skrevet

Vi var der i juli i fjor, og det var helt greit da, ihvertfall.

Skrevet

Vi har også vært der i juli og vi har vært der i påsken og vet du hva det var faktisk fler mennesker der i påsken enn i juli. Et godt tips er å dra i legoland på lørdag eller søndag. Lørdag er som kjent byttedag på hytter og feriehus så da er det ikke så mange på legoland og andre lekeland. Vi var der på søndag og vi sto ikke i kø mer enn et par min på atraksjonene. Ble positiv overrasket hvor lite kø det var.

Gjest Screemy
Skrevet

Min erfaring fra legoland er at det lønner seg å dra en dag der været ikke er altfor pent! Mindre folk når været er litt overskyet :)

Skrevet

Jeg har en annen erfaring enn de andre her. Vi var der siste uka i juli, og det var kaotisk. Det er jo en fantastisk fin park, men det var veldig kjedelig å måtte prioritere så strengt hva man ville være med på fordi køen tok ti ganger så lang tid som attraksjonen. Det var mye vi ikke fikk med oss på grunn av køene. Aldri mer Legoland i fellesferien.

Skrevet
Jeg har en annen erfaring enn de andre her. Vi var der siste uka i juli, og det var kaotisk. Det er jo en fantastisk fin park, men det var veldig kjedelig å måtte prioritere så strengt hva man ville være med på fordi køen tok ti ganger så lang tid som attraksjonen. Det var mye vi ikke fikk med oss på grunn av køene. Aldri mer Legoland i fellesferien.

Enig med denne.. vi fikk veldig lite ut av dagen på grunn av at det var opptil 45 minutters ventetid på de aller fleste tingene.. neste gang blir det tur på høsten en gang.. evnt tidlig vår... i midtuke...

Skrevet

Jeg var der i fjor og deler samme erfaring som, Plym. Selv dokøen var en halv time. På de fleste attraksjonene måtte vi stå ca 1 time i kø. Vi hadde to dager i Legoland og første dagen var det strålende vær og milelange køer. Andre dagen var det først overskyet og etter hvert regn. Da var køene helt overkommelige og vi fikk opplevd mye mer enn den første dagen.

Et tips er å komme når de åpner og gå til innerste delen av parken først. Folk tar vanligvis attraksjonene etter hvert som de går forbi. Dermed blir det fort kø på det som er nærmest inngangen.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Min erfaring er også at det er kaos og masse folk i juli. Køer overalt, unger som sutrer og blir lei. Vanskelig å komme på do, å få plass på restaurant osv.

Heldigvis har mine barn vokst fra fornøyelsesparker. Den eneste parken jeg har hatt glede av, er Disneyland Paris.

Gjest feriesmurf
Skrevet
Et tips er å komme når de åpner og gå til innerste delen av parken først. Folk tar vanligvis attraksjonene etter hvert som de går forbi. Dermed blir det fort kø på det som er nærmest inngangen.

Kjempebra forslag, det skal jeg tenke på neste gang vi skal avgårde!

Vi var der i juli i fjor, og det var lange køer, bare kjøpe billett tok en halvtime.

Nå hadde vi med oss en på 2 år, så da gikk det greit, for han var mest interessert i å se på alt. Men merket meg at det var veldig lange køer foran aktivitetene.

Men parken er super, så er man innstilt på å vente litt så får dere nok en fin dag.

Skrevet

Ville bare også tips om at man kjøpe bilettene på forhånd på turistbyråer og på noen hoteller og feriesenter.

Og som sagt tidligere prøv å dra i helgen.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi var der 17 og 18 juli i fjor. Begge dagene var det usikkert vær, men tidvis skikkelig kald vind, og ellers sol. Tirsdagen var det nesten ikke kø i det heletatt. 10-15 min på det meste, og ungene (7-16 år) rakk over det meste av attraksjonene. Neste dag var det milelange køer allerede før billettluka, og resten av dagen var likedan (45-60 min i kø er ikke jeg skapet for). Så jeg vil si at det kommer an på flaksen hvilken dag du velger.

God tur til Legoland. Det er en opplevelse!

Skrevet

Vi har vært der de siste fem årene i slutten av juli/begynnelsen av august. Det er vanvittig mye folk ja. Det er et lite triks. Jeg lurer på om det er søndag som det er lite folk der.. Der en dag hvertfall som det er "utskiftning av gjester" på hotellene eller et eller annet, som gjør at det blir mindre folk. Tror det har noe pakketilbudene som hotellene kjører eller noe sånt å gjøre. Kan sjekke med sambo hvis jeg ikke glemmer det. Han er litt flinkere til å huske på sånt. Vi pleier å bo på hotell Legoland og det er helt topp. Da drar vi i parken tidlig (før de fleste har kommet) og rett før det stenger for da er det også mindre folk. Bor man på hotellet der, så kan man gå ut og inn av parken akkurat som det passer en selv. Dessuten er hotellet et VELDIG barnevennlig hotell. Ikke akkurat billig, men man får litt igjen for det man betaler for. Det pleier å være fullt, så det er greit å bestille i god tid. Vi har fremdeles til gode å få plass på Piratrom ;-) (Det finnes prinsesse og piratrom som er spesielt dekorerte og disse er veldig populære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...