Gjest Gjest_stefar_* Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Jeg er stefar til en gutt på 7 år, idag kom han til meg å sa:" pappa sier at du ikke er min stefar, du er ingeting for meg i det hele tatt du" jeg ble så paff at jeg fikk ikke sagt noe før han sprang ut.. har et kjempe godt forhold til ungen, vi koser oss skikkelig ilag, men tror kanskje faren er sjalu fordi vi har et såpass godt forhold..? Moren(altså min samboer) sa hun kunne si det til faren at han må ikke si slike ting og hvorfor han sa det, men jeg tror det er best at vi holder stilt om at ungen har sagt det...hva mener dere?
sommerglede Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Jeg er stefar til en gutt på 7 år, idag kom han til meg å sa:" pappa sier at du ikke er min stefar, du er ingeting for meg i det hele tatt du" jeg ble så paff at jeg fikk ikke sagt noe før han sprang ut.. har et kjempe godt forhold til ungen, vi koser oss skikkelig ilag, men tror kanskje faren er sjalu fordi vi har et såpass godt forhold..? Moren(altså min samboer) sa hun kunne si det til faren at han må ikke si slike ting og hvorfor han sa det, men jeg tror det er best at vi holder stilt om at ungen har sagt det...hva mener dere? jeg tror nok barnefaren er en smule sjalu på ditt gode forhold til denne gutten...spesilet vist gutten kaller deg for pappa..... jeg synest mora til gutten burde ta en prat med eksen om at det ikke var nødvendig å si slike ting til barn... faren kan mene hva han vil om den saken ,men å si det til guttungen synestjeg å dra over streken.. så dette hadde jeg satt stor pris på om mora tok opp med denne barnefaren.. hilsen stemor lykke til
Gjest Gjest_stefar_* Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 jeg tror nok barnefaren er en smule sjalu på ditt gode forhold til denne gutten...spesilet vist gutten kaller deg for pappa..... jeg synest mora til gutten burde ta en prat med eksen om at det ikke var nødvendig å si slike ting til barn... faren kan mene hva han vil om den saken ,men å si det til guttungen synestjeg å dra over streken.. så dette hadde jeg satt stor pris på om mora tok opp med denne barnefaren.. hilsen stemor lykke til Takk=) gutten kaller meg ikke pappa, eller han har gjort det et par ganger, men ikke noe mer enn det. Ja kanskje hun skal få nevne det for han da, jeg vet han sitter å snakker om andre folk og ting ikke barn skal høre når han er i nærheten..ungen virker også sur og hatsk både mot meg og mora når han kommer til oss, akkurat som om faren har sutti å sagt noe stygt om oss(han gjør slike ting desverre), men jeg vil liksom ikke ta det opp med ungen:S
sommerglede Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Takk=) gutten kaller meg ikke pappa, eller han har gjort det et par ganger, men ikke noe mer enn det. Ja kanskje hun skal få nevne det for han da, jeg vet han sitter å snakker om andre folk og ting ikke barn skal høre når han er i nærheten..ungen virker også sur og hatsk både mot meg og mora når han kommer til oss, akkurat som om faren har sutti å sagt noe stygt om oss(han gjør slike ting desverre), men jeg vil liksom ikke ta det opp med ungen:S skjønner deg godt... har vært igjennom det samme med mi stedatters mor som laget et helvete for hver minste ting.... men det beste er å ta det opp og si at slikt gjør man ikke overfor et barn
Alice Ayres Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Takk=) gutten kaller meg ikke pappa, eller han har gjort det et par ganger, men ikke noe mer enn det. Ja kanskje hun skal få nevne det for han da, jeg vet han sitter å snakker om andre folk og ting ikke barn skal høre når han er i nærheten..ungen virker også sur og hatsk både mot meg og mora når han kommer til oss, akkurat som om faren har sutti å sagt noe stygt om oss(han gjør slike ting desverre), men jeg vil liksom ikke ta det opp med ungen:S Jeg synes du skal overse dette ene tilfellet. Oppfør deg som normalt, og lat som om ungen ikke har sagt noe i det hele tatt.
sommerglede Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Jeg synes du skal overse dette ene tilfellet. Oppfør deg som normalt, og lat som om ungen ikke har sagt noe i det hele tatt. uening... så lenge dette er snakk og gjentakelser og baksnakking av stefar og andre mennesker så er det på tide å si ifra ...
Serina Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Mitt råd vil være at du ikke sier så mye som et ord til pappaen om dette. La dette være en sak mellom foreldrene til gutten. La de snakke om saken og bli enige om hvordan man snakker foran ungen. Forhåpentligvis går det din vei. Han blir nok ikke mindre sjalu om du blander deg inn. Du er voksen og virker reflektert og ansvarlig, da kan du svelge en sånn karamell som dette. Jeg tror du vil vinne på lang sikt med en slik innstilling.
Black Eyed Susan Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Faren til guttungen har vel i grunnen rett i noe; du har ingen tittel i forhold til han. At guttens far er sjalu er en spekulasjon, det er ikke sikkert at han mente noe vondt med det. For meg høres det mer ut som om gutten vil ha en bekreftelse på at du bryr deg om han. Var jeg deg ville jeg satt meg ned med han og fortalt han at jeg var kjempeglad i han, og at faren hans er en kjempeheldig mann som har en så flott sønn. Du må huske på at det er ganske mange såre følelser når det dreier seg om barn og de foreldrene som ikke bor sammen med de. Selvfølgelig er ikke dette spesielt hyggelig, men det må takles. Om din samboer må gå til det skrittet å snakke til ham, vil kanskje dette bare bli verre. Ingen liker å bli irettesatt og i denne sammenhengen går det an å føle seg litt forsiktig frem.
Alice Ayres Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 uening... så lenge dette er snakk og gjentakelser og baksnakking av stefar og andre mennesker så er det på tide å si ifra ... Når jeg råder ts til å ikke si noe, er det fordi den situasjonen han beskriver har så altfor lett for å eskalere. Som Smirre skriver om i innlegget sitt, er det mange såre føleleser - og slike situasjoner trenger brannmenn - ikke pyromaner. Derfor mener jeg at det faktisk er bedre å overse slike utbrudd fra steungen - nettopp fordi det virker som om ethvert innspill fra ts bare vil gjøre vondt verre.
Gjest Gjest_mie_* Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Faren til guttungen har vel i grunnen rett i noe; du har ingen tittel i forhold til han. At guttens far er sjalu er en spekulasjon, det er ikke sikkert at han mente noe vondt med det. For meg høres det mer ut som om gutten vil ha en bekreftelse på at du bryr deg om han. Var jeg deg ville jeg satt meg ned med han og fortalt han at jeg var kjempeglad i han, og at faren hans er en kjempeheldig mann som har en så flott sønn. Du må huske på at det er ganske mange såre følelser når det dreier seg om barn og de foreldrene som ikke bor sammen med de. Selvfølgelig er ikke dette spesielt hyggelig, men det må takles. Om din samboer må gå til det skrittet å snakke til ham, vil kanskje dette bare bli verre. Ingen liker å bli irettesatt og i denne sammenhengen går det an å føle seg litt forsiktig frem. signerer denne jeg ! Si til ungen at uansett hva du er eller ikke er er det ikke det som er viktig, men at du alltid vil bry deg om han uansett hva det nå heter eller kalles den relasjon dere har. det er det iallefall ingen som kan straffe deg for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå